hey mensen,
Aangezien ik deze wagen al zon 7 jaar heb en er al heel veel aan gesleuteld heb vond ik het de moeite wel waard om er een nieuw topic voor te openen. Ik heb met deze wagen in een heleboel verschillende opbouwen gereden. Verschillende chassis heb ik er zelf voor gefabriceerd en heb naar allerlei mogelijkheden gezocht om zoveel mogelijk zwakke puntjes eruit te halen.
Na heel lang zoeken naar de juiste onderdelen en na het zelf fabriceren van enkele ben ik vorige week tot een resultaat gekomen waar ik zelf heel erg blij mee ben. Ik heb de foto's eergisteren geloof ik al gepost in een ander topic maar daarop kwam geen enkele reactie (is er geen interesse meer voor de wat oudere niet-lomp-snelle modellen?)
In elk geval zal ik foto's en misschien wel filmpjes die ik van mijn wagen maak hier posten zodat ze toch beschikbaar zijn voor iedereen die dat zou willen. Voor degenen met een soortgelijk model die een vraag hierover hebben: stel hem maar, deze auto ken ik namelijk als mijn eigen broekzak haha.
Helaas zijn er een hoop foto's verloren gegaan in de tijd. Ik heb bijvoorbeeld geen foto's van hoe hij standaard was. Ook foto's van het aluminium chassis wat ik had gemaakt zijn verloren gegaan. Hieronder zal ik in elk geval de showwaardige foto's posten.
precies zoals hij hierboven is begon ik ook. Hier heb ik geen foto's meer van helaas
Op bovenstaande foto's reed ik nog met een 8,4 volt NiCd accu van sanyo. De motoren waren team orion havocs 23t. Ik had van een dorpel van een deurkozijn een bodemplaat gemaakt om het plastic chassis te beschermen (deze was gescheurd bij de ophangpunten van de transmissie bij de plaats waar de accu hangt). Ook had ik zoals jullie zien "vette rims" van een speelgoed rc ferrari afgezaagt en op de originele velgen gelijmd haha.
Bovenstaande 4 foto's zijn van hoe het chassis nu erbij staat
En als laatste bovenstaande 4 foto die ik vandaag heb gemaakt na een succesvolle 3de rit na de ombouw. Nog steeds geen schade
De huidige specificaties:
Aandrijving:
2*reedy 3000mAh NiMh accu's
traxxas evx2 regelaar
2*LRP big block monster special motoren (41000 rpm @14,4volt)
2*Alu motorkoelers incl ventilatoren
2*20 tands pinion
2*zelf verstevigd spider in beide differentielen
Gehard stalen outdrives
Topcad heavy duty CVD assen rondom
Siliconen ashoezen rondom
Gesealede kogellagers overal
Chassis:
Hoofdchassis zelf gemaakt van epoxyplaat
Verstelbare bovendraagarmen rondom
Verstelbare stuurstangen
Aluminium demperbruggen voor en achter
Rondom oliedempers van ongeveer 10cm
Achter 2 graden toe-in blokken (van het tl-01 chassis)
6 kapsteunen ipv 4
16 graden stuurblokken (maakt kortere bochtjes nu)
Bredere en grotere monstertruckwielen
6 kilo stuurservo
Als er meer mensen zijn met een custom wild dagger...ik zou zeggen trek hem van zolder af of uit de schuur en maak foto's
Ideëen voor verbeteringen, ervaringen en dergelijke? post het!
Aangezien ik deze wagen al zon 7 jaar heb en er al heel veel aan gesleuteld heb vond ik het de moeite wel waard om er een nieuw topic voor te openen. Ik heb met deze wagen in een heleboel verschillende opbouwen gereden. Verschillende chassis heb ik er zelf voor gefabriceerd en heb naar allerlei mogelijkheden gezocht om zoveel mogelijk zwakke puntjes eruit te halen.
Na heel lang zoeken naar de juiste onderdelen en na het zelf fabriceren van enkele ben ik vorige week tot een resultaat gekomen waar ik zelf heel erg blij mee ben. Ik heb de foto's eergisteren geloof ik al gepost in een ander topic maar daarop kwam geen enkele reactie (is er geen interesse meer voor de wat oudere niet-lomp-snelle modellen?)
In elk geval zal ik foto's en misschien wel filmpjes die ik van mijn wagen maak hier posten zodat ze toch beschikbaar zijn voor iedereen die dat zou willen. Voor degenen met een soortgelijk model die een vraag hierover hebben: stel hem maar, deze auto ken ik namelijk als mijn eigen broekzak haha.
Helaas zijn er een hoop foto's verloren gegaan in de tijd. Ik heb bijvoorbeeld geen foto's van hoe hij standaard was. Ook foto's van het aluminium chassis wat ik had gemaakt zijn verloren gegaan. Hieronder zal ik in elk geval de showwaardige foto's posten.

precies zoals hij hierboven is begon ik ook. Hier heb ik geen foto's meer van helaas





Op bovenstaande foto's reed ik nog met een 8,4 volt NiCd accu van sanyo. De motoren waren team orion havocs 23t. Ik had van een dorpel van een deurkozijn een bodemplaat gemaakt om het plastic chassis te beschermen (deze was gescheurd bij de ophangpunten van de transmissie bij de plaats waar de accu hangt). Ook had ik zoals jullie zien "vette rims" van een speelgoed rc ferrari afgezaagt en op de originele velgen gelijmd haha.




Bovenstaande 4 foto's zijn van hoe het chassis nu erbij staat




En als laatste bovenstaande 4 foto die ik vandaag heb gemaakt na een succesvolle 3de rit na de ombouw. Nog steeds geen schade

De huidige specificaties:
Aandrijving:
2*reedy 3000mAh NiMh accu's
traxxas evx2 regelaar
2*LRP big block monster special motoren (41000 rpm @14,4volt)
2*Alu motorkoelers incl ventilatoren
2*20 tands pinion
2*zelf verstevigd spider in beide differentielen
Gehard stalen outdrives
Topcad heavy duty CVD assen rondom
Siliconen ashoezen rondom
Gesealede kogellagers overal
Chassis:
Hoofdchassis zelf gemaakt van epoxyplaat
Verstelbare bovendraagarmen rondom
Verstelbare stuurstangen
Aluminium demperbruggen voor en achter
Rondom oliedempers van ongeveer 10cm
Achter 2 graden toe-in blokken (van het tl-01 chassis)
6 kapsteunen ipv 4
16 graden stuurblokken (maakt kortere bochtjes nu)
Bredere en grotere monstertruckwielen
6 kilo stuurservo
Als er meer mensen zijn met een custom wild dagger...ik zou zeggen trek hem van zolder af of uit de schuur en maak foto's

Laatst bewerkt: