custom wild dagger

hey mensen,

Aangezien ik deze wagen al zon 7 jaar heb en er al heel veel aan gesleuteld heb vond ik het de moeite wel waard om er een nieuw topic voor te openen. Ik heb met deze wagen in een heleboel verschillende opbouwen gereden. Verschillende chassis heb ik er zelf voor gefabriceerd en heb naar allerlei mogelijkheden gezocht om zoveel mogelijk zwakke puntjes eruit te halen.

Na heel lang zoeken naar de juiste onderdelen en na het zelf fabriceren van enkele ben ik vorige week tot een resultaat gekomen waar ik zelf heel erg blij mee ben. Ik heb de foto's eergisteren geloof ik al gepost in een ander topic maar daarop kwam geen enkele reactie (is er geen interesse meer voor de wat oudere niet-lomp-snelle modellen?)

In elk geval zal ik foto's en misschien wel filmpjes die ik van mijn wagen maak hier posten zodat ze toch beschikbaar zijn voor iedereen die dat zou willen. Voor degenen met een soortgelijk model die een vraag hierover hebben: stel hem maar, deze auto ken ik namelijk als mijn eigen broekzak haha.

Helaas zijn er een hoop foto's verloren gegaan in de tijd. Ik heb bijvoorbeeld geen foto's van hoe hij standaard was. Ook foto's van het aluminium chassis wat ik had gemaakt zijn verloren gegaan. Hieronder zal ik in elk geval de showwaardige foto's posten.

58231wilddagger.jpg

precies zoals hij hierboven is begon ik ook. Hier heb ik geen foto's meer van helaas

afbeelding29.jpg

afbeelding30g.jpg

helling.jpg

maddagger.jpg

autotjeemsn.jpg

Op bovenstaande foto's reed ik nog met een 8,4 volt NiCd accu van sanyo. De motoren waren team orion havocs 23t. Ik had van een dorpel van een deurkozijn een bodemplaat gemaakt om het plastic chassis te beschermen (deze was gescheurd bij de ophangpunten van de transmissie bij de plaats waar de accu hangt). Ook had ik zoals jullie zien "vette rims" van een speelgoed rc ferrari afgezaagt en op de originele velgen gelijmd haha.

foto0086q.jpg

foto0085d.jpg

foto0084tz.jpg

foto0083c.jpg

Bovenstaande 4 foto's zijn van hoe het chassis nu erbij staat

foto0071p.jpg

foto0072p.jpg

foto0073k.jpg

foto0076x.jpg

En als laatste bovenstaande 4 foto die ik vandaag heb gemaakt na een succesvolle 3de rit na de ombouw. Nog steeds geen schade:cool:

De huidige specificaties:

Aandrijving:

2*reedy 3000mAh NiMh accu's
traxxas evx2 regelaar
2*LRP big block monster special motoren (41000 rpm @14,4volt)
2*Alu motorkoelers incl ventilatoren
2*20 tands pinion
2*zelf verstevigd spider in beide differentielen
Gehard stalen outdrives
Topcad heavy duty CVD assen rondom
Siliconen ashoezen rondom
Gesealede kogellagers overal

Chassis:

Hoofdchassis zelf gemaakt van epoxyplaat
Verstelbare bovendraagarmen rondom
Verstelbare stuurstangen
Aluminium demperbruggen voor en achter
Rondom oliedempers van ongeveer 10cm
Achter 2 graden toe-in blokken (van het tl-01 chassis)
6 kapsteunen ipv 4
16 graden stuurblokken (maakt kortere bochtjes nu)
Bredere en grotere monstertruckwielen
6 kilo stuurservo

Als er meer mensen zijn met een custom wild dagger...ik zou zeggen trek hem van zolder af of uit de schuur en maak foto's:D Ideëen voor verbeteringen, ervaringen en dergelijke? post het!

Laatst bewerkt:
ja die gaan hopelijk binnenkort nog komen als hij het testen allemaal een beetje goed overleefd. Ik heb tot nu toe inderdaad nog nooit filmpjes ervan gemaakt. Eigenlijk best jammer. Heb jij ook een wild dagger of een familielid ervan?

Ja bij ik heb een hbx bonzer bestelt lijkt op het wild dagger chassis alleen dan met 1 motor

oke nja een hbx bonzer is eigenlijk een tl-01 chassis van tamiya maar dan nagemaakt. Dus dit is eigenlijk een on-road chassis. Maar de draagarmen en wielblokken en assen met cups zijn inderdaad wel allemaal uitwisselbaar met de wild dagger. Ik heb zelf ook een wagen van conrad gekocht voor onderdelen voor de wild dagger mar heb toen gekozen voor een ander model vanwege grote oliedempers, alu veerbruggen en vettere banden. Deze was dan ook wat duurder maar had ook precies hetzelfde chassis. Doe hiermee aub voorzichtig want mij viel op dat het plastic van het tandwielgedeelte van slechte kwaliteit was. Wanneer je een schroefje net wat te strak aandraaide barste het plastic meteen. Het was zeer broos. Maar zo standaard uit de box was het toch best een geinig karretje om mee te rijden. Die bonzer kost ook maar 50 euro geloof ik als bouwpakket:P dus een grote bult kun je er nooit aan vallen. Diezelfde velgen met banden die op de bonzer zitten kosten origineel van tamiya al 50 euro los dus tsja. lekker goedkoop wagentje zou ik zeggen!

ja idd maar ik heb de rtr versie gekocht en mocht er iets kapot gaan de site waar ik hem heb besteld heeft genoeg onderdelen voor de auto en anders zet ik er wild dagger parts op :P

binnenkort in de sneeuw even filmen maat:P
Super dolle bak om mee te rijden, en het stuurt opeens:O haha moet niet gekker worden:P
Hopen dat motortje nog houd dan kennen we nog keer opt ijs rijden.
Maar alsnog vette waggie en hopelijk houden je diff's en assen het:D

oke jongens gisteren eerste schade gereden.
Vanwege een losgelaten koeler in de motor is er een winding geklapt en sloeg de motor plotseling vast. op een beun manier proberen te maken dus kijken hoe lang het houdt. Helaas zal ik wss een nieuwe motor moeten vinden. Ik denk dat ik dan toch ook maar 2 cheap-ass motoren erbij koop voor in de echte blupzooi en sneeuw te rijden. Voor de rest houdt hij zich heel erg goed, op een geknapte cvd na.

nou mensen hier weer eens een berichtje van mijn kant. ik vind het jammer dat er niet meer mensen zijn met een wild dagger (of die in elk geval niet reageren).

Ik heb hem net maar eens in de sneeuw uitgelaten. Erg leuk en vooral op verharde sneeuw kunnen er mooie drifts gemaakt worden. Helaas is er wel weer een cvd geknapt maar ik heb nu denk ik de oorzaak gevonden. Hopelijk is het nu gefixt.

hier dan maar een paar fototjes!

foto0025s.jpg

foto0026x.jpg

foto0027d.jpg

helaas zijn het geen actiefoto's omdat ik maar alleen was. binnenkort probeer ik een actiefoto te regelen want dat opstuivend sneeuw achter die banden is toch wel erg stoer.

en hieronder dan nog maar een foto van het eindresultaat haha

foto0028ir.jpg

Leuke foto's. Ik heb sinds kort ook een Wild Dagger voor mijn zoontjes. Helemaal standaard, ook een zwarte kap. Leuk ding, niet mega snel met de standaard motoren, maar voor de kids nog prima.

ik plaats binnekort wel foto`s van mijn hbx bonzer als ik hem heb hij is nu onderweg

Het was mijn eerste auto, helemaal Box-art, dus blauw.
Enigste wat ik er niet op had waren de Tamiya stickers.

Leuk model, maar ik had er geen zin meer in, en mijn interesse lag meer in de Crawlers en Mini Coopers, dan in de WD.

het is ook mijn eerste auto (was 14 jaar oud) maar heb hem nog steeds en ik moet toegeven het is maar een simpel rotwagentje eigenlijk maar zoals hij nu is ben ik er toch wel heel erg blij mee. Veel beter zal een wild dagger niet meer worden:) interesseverschuivingen heeft iedereen. Wat rc-auto's betreft heb ik van alles. buggy, truggy, monstertruck, stock car, onroad (drift afgesteld). Dus ik vind eigenlijk alles wel interessant haha. het enige ECHT vervelende aan de wild dagger vind ik persoonlijk nog steeds de altijd en eeuwig brekende assen. zelfs die ik nu heb sneuvelen soms nog maar hopelijk nu niet meer:) ik heb namelijk gevonden waarom het fout gaat, de imbusjes in de cvd's gaan wat losser zitten waardoor een pinnetje kan verschuiven en die trekt dan de as kapot vanwege scheve belasting.

Laatst bewerkt:
Ik heb er sinds 2004 ook 1. Die is ondertussen ook aardig aangepast.

- 2 x 23T Orion Havoc motoren
- custom "Oscar" chassis
- Vmaxx 80 ESC
- full ball bearings
- olie shocks

Ik heb die alu shock-towers ook liggen en kreeg ze er in eerste instantie niet op. Maar nu zag ik ze op jouw foto, dus vanavond nog maar eens proberen.....

Ik heb er sinds 2004 ook 1. Die is ondertussen ook aardig aangepast.

- 2 x 23T Orion Havoc motoren
- custom "Oscar" chassis
- Vmaxx 80 ESC
- full ball bearings
- olie shocks

Ik heb die alu shock-towers ook liggen en kreeg ze er in eerste instantie niet op. Maar nu zag ik ze op jouw foto, dus vanavond nog maar eens proberen.....

die havocs heb ik ook gehad erg fijne motoren maar op een gegeven moment waren ze dan toch echt versleten. Het chassis van oscar had ik wel eens gezien. van datzelfde materiaal heb ik nu mijn chassis ook gemaakt alleen dan wel met de hand ipv met de machine (heb ik geen beschikking over) Die alu shocktowers samen met vele andere delen zoals de oliedempers komen van de reely big tiger welke nu niet meer op conrad te koop is. Ik heb de gaten ervan onderaan iets uitgeboord om ze passend te krijgen.

hey met welke precieze onderdelen heb je toen de veranderingen gemaakt wat betreft de aandrijflijn

een paar linkies zouden fijn zijn

Zoeff

ik heb ook een famielie lid van de wild dagger
de overlander ik gaa hem vett tunen niewe kap
andere motor18 turns koel rib op de standart regelaar
diff locken tunig veren 80 mm
komt nog een heel verslag

Back