hey met welke precieze onderdelen heb je toen de veranderingen gemaakt wat betreft de aandrijflijn
een paar linkies zouden fijn zijn
Zoeff
-2*zelf verstevigd spider in beide differentielen
als je je differentielen open haalt zie je een klein spidertje zitten waarop de 3 kleine kegeltandwieltjes gemonteerd zijn. Van deze spider breken de pinnetjes sowieso af, omdat de spider van gietijzer is. Ik heb van de spiders te pinnetjes afgezaagd en (precies op de plek waar die pinnetjes zaten) in het rondje wat ik toen overhield 3 gaatjes geboord. In die gaatjes heb ik gehard stalen pennen gedaan. Daarna moest ik wel de kleine kegeltandwieltjes uitboren omdat de gehard stalen pennen iets dikker waren dan standaard. Nauwkeurig priegelwerk maar het loont zich!!!
-Gehard stalen outdrives
Deze zijn van tamiya zelf met artikelnummer #53218
-Topcad heavy duty CVD assen rondom
op rcmart.com te verkrijgen net zoals de gehard stalen outdrives.
art nr DF03113
voordat je deze in gebruik neemt een heel klein beetje locktide op de imbusboutjes in het scharnierpunt, anders trillen ze los en trek je je as kapot
-Siliconen ashoezen rondom
weet ik niet meer welk merk, maar heb ze gemonteerd om overmatige slijtage door zand te vermijden
-Gesealede kogellagers overal
op rcmart.com gevonden. NIET die voor een wild dagger kopen. daar zitten er maar 20 in terwijl de wagen 24 kogellagers nodig heeft. Het setje waar je er wel genoeg van hebt is het setje van de tl-01 met art nr YB0050B/S24-BU
Verder heb ik nog aluminium wielmeenemers maar dit is niet zon vereiste.
De diffmod is verder niet leuk om te doen, maar echt noodzakelijk en een andere betaalbare optie is er ook niet echt. er is 1 man die heeft een paar jaar terug geheel eigen design aluminium differentielen voor de wild dagger gemaakt op basis van een 1/8 buggydifferentieel. Deze zijn echter niet meer te koop. Dan is er nog een andere mod waarbij de tandwielen uit het differentieel van een tamiya tnx monstertruck worden gebruikt, echter 2 setjes van die tandwielen kost geloof ik 30 euro, en dat is nogal wat vond ik.
Succes!!