custom wild dagger

is het echt nodig zon wheeliebar?? komt er dan zoveel power vrij als je gaat optrekken? met me detonator lukt het me niet hoor.

zal straks ff fotos online zetten van me chassis wordt wel mooi:D

nee ik heb ook nog nooit een wheelie kunnen trekken met mijn wagen, maar zijn wagen heeft wel minder gewicht op de voorste as hangen he. En weet je wat het ook is. Klinkt misschien stom maar zodra je voorwielen van de grond komen kost het voor de voorste motor minder kracht om de wielen te laten draaien. aangezien stroom de makkelijkste weg zoekt zal de achterste motor minder power krijgen waardoor hij dus geen wheelie trekt. duidelijk uitgelegd?:) haha...en verder ben ik wel benieuwd naar je chassis inderdaad!

de fotos staan een beetje door elkaar maar de vorderingen zijn te zien.

ik zie op de fotos van melvin dat er een standaard tamiya motor in zit denk niet dat daarmee een wheelie kan worden gemaakt. anders is een filmpje altijd leuk

ik heb je foto's bekeken. Het chassis ziet er heel netjes uit. Voor de accu's heb ik originele accuhouders gebruikt. Ik had die 2 sets (reservechassis in bezit gehad) Dus voor mij was dat zo bekeken. Tot die tijd had ik de onderste accu met een originele bevestiging en de bovenste met 2 plastic delen die wel meegeleverd zijn met je wagen maar die je niet gebruikt. Soort trapeziumvormige stukken plastic waarin je aan de dikste zijde 2 schroeven kunt draaien. Dat in combinatie met 2 hoeklijntjes was mijn accuhouder. Weet niet of je er iets mee kan. Ik weet verder niet of je iets om het gewicht van je wagen geeft, want je hebt nu wel overbodig aluminium aan je wagen zitten. Maarr....erg netjes!:)

ik weet dat het te veel is. maar moet nog ff bedenken hoe en waar ik gaten ga maken( wil namelijk de elektra zoveel mogelijk in het chassis doen.) ga morgen een paar probeersels maken voor de accus en ook de elektra

Laatst bewerkt:
ik heb me project ff een aantal dag aan de kant geschoven. maar nu heb ik weer ideeën hoe ik alles moet bevestiging. voor de accu's gebruik ik de oude steunen alleen dan 90 graden gedraaid zodat hij 2 accu kan vasthouden. de kapsteunen zitten er onder tussen op

er staan 2 nieuwe foto's in me fotoalbum van custom all. chassis

Zoeff

het ziet er allemaal nog netjes uit hoor!:) hou er wel rekening mee dat, omdat je de kapsteunen op draadeind hebt zitten, ze nog kunnen verdraaien. Dan heb ik het over de voorste 2 steunen. Wanneer die flink verdraaien bij een crash breken de achterste af. Weet niet of jij hier een oplossing voor weet. Bij mij zitten ze precies hetzelfde alleen heb ik nog 2 extra kapsteunen in het midden erbij gemaakt en ze gewoon lomp vast gedraaid met lock-tite (die wel weer los kan).

ik wist wel dat ze konden verdraaien maar dat de achterste afbreken had ik niet gedacht (ervaring ermee???). ik wil hem nu als eerst weer rijdend hebben begint nu weer te kribbelen.

weet iemand misschien hoeveel kg een originele twin detonator/ wild dagger weegt?

Zoeff

Laatst bewerkt:
ik heb weer een paar foto's geüpload naar me foto album. hij kan weer bijna rijden. me volgende upgrade wordt andere motors plaatsen met bijbehorende regelaars.

ben benieuwd hoe hij rijd morgen.

en dan moet jij zeggen dat ik niks om het gewicht geef:P

ik begrijp eigenlijk ook niet waarom hij zoveel zwaarder is dan de jouwe, want mn epoxy chassis was toch degelijk lichter dan mijn alu chassis. Echter wegen de banden die ik heb wel weer veel meer dan de originele. Ze zijn breder, groter, en hebben inserts. Ook zijn de bovenste draagarmen stalen turnbuckles ipv die plastic armpjes. Mijn accuhouders zijn ook meegerekend. wss bij jou nog niet? en misschien zijn mijn accu's iets zwaarder. Mja...ik weet het verder ook niet haha...toch maar eens kijken waarop ik nog kan besparen! jouwe begint er al netjes uit te zien!

met 2 accu's er in moet ik nu 2x zo lang wachten voordat ik kan raggen met me bakkie.

de elektra zit er nu weer allemaal in. heb net een tussen stukje gemaakt om de accu's parallel te kunnen krijgen. en nu afwachten.

@ robin: ik heb hem gewogen met de accu's houders

Laatst bewerkt:
hmm haha dan weet ik het ook niet. mijne zal wel lomp zijn:D ben benieuwd naar jouw eindresultaat.
je snelheid zal in eerste instantie denk ik lager zijn dan eerst vanwege het hogere gewicht en rijden op hetzelfde voltage.
Echter met een zicht op brushless in de toekomst denk ik dat het wel goed zal komen. alleen tegen die tijd zullen je assen er aan moeten geloven vermoed ik.
Of heb je die ook al andere?

Laatst bewerkt:
nee nog niet moet ik nog doen. maar nu zitten de standaard motoren er nog in(the silver cans) dus ik denk dat nu nog niks stuk gaat.

ik vind jouw systeem ook wel mooi met je 14,4 v regelaar voor dubbele motor. dus nog ff dubben.

ik had verwacht dat me chassis hoger zou komen te zijn. maar dat valt een beetje tegen. ik kan nog wel een beetje stellen met me schokdempers maar misschien moet er toch weer andere shocktower komen.
maar nu eerst weer een tijdje rijden als het mooi weer is.

je kunt je chassis niet veel hoger leggen vanwege de hoek die je assen dan gaan maken. Dat zorgt voor extra slijtage. Dan zou je moeten kijken naar grotere banden om het chassis meer van de grond te krijgen. Ik vind mijn systeem ook wel leuk alleen 1 groot nadeel is dat de wielen allerlei vuil in mijn motoren gooien. Aangezien in brushed motoren de koolborstels min of meer open en bloot liggen en hier dus vuil tussen komt slijten de motoren best hard. Beter is denk ik toch brushless, vanwege de dichte behuizing. Wil niet zeggen dat brushed waardeloos is hoor! mijne gaat meer dan hard genoeg en heeft genoeg power. Ik vind het leuk om te zien hoe je vordert met je project!

Back