Ben dit draadje nu al een tijdje aan het volgen.
En ja, IK ben dan één van die kortzichtige mensen.
Ik zeg niet dat mensen die een kloon gebruiken kortzichtig zijn. Ik had het over die opmerking voor mijn post.
Maar deze kortzichtige figuur heeft zich toch wel terdege op alle fora in de gevaren van het heli vliegen verdiept voor hij aan deze hobby begon.
Ook weet hij via deze fora dat er kwaliteits verschil bestaat tussen de diverse merken heli's en onderdelen.
Vlieg zelf met een CopterX CX450AE V2 en heb er heel veel plezier mee.
En ja ik gebruik een FlySky TH9XB 2.4G zender combinatie.
En ja er is niks mis mee. Alles out of the box.
MAAR, indien je er niet goed mee omgaat, is die net zo gevaarlijk als een 800 euro Align waar niet goed mee omgegaan wordt.
Helemaal mee eens hoor, de piloot/ bouwer bepaald het meeste. Ook ben ik het met je eens dat een copterx 450 goed te vliegen is, zelfs met een goedkopere zender. ( al heb ik uit ervaring wel gemerkt dat de goedkopere hobbycity zenders en ontvangers niet te vergelijken zijn met het echte spul. Het bereik is gewoon veel beter.) Maar een align 450 vliegt gewoon stukken beter is mijn mening.
Daarnaast is het zo dat niet de barebone alleen de zaken bepaald.
Er hoort ook nog een beste bult elektronica bij die bijna altijd het gedrag van het airframe bepalen.
Zeker mee eens
Het is voor mij ook een klein kunstje om de zaken af te kraken, dat krijg ik zelf bij een Align wel voor elkaar.
Dat is in alle prijsklasse namelijk ook niet altijd even goed spul.
Afkraken doe ik het niet, ik leg de feiten op tafel. Het is en blijft van mindere kwaliteit, hoe erg ik je er mischien ook mee zal krenken
Align heb ook wel foutjes dat klopt. Maar over het algemeen is het gewoon veel beter qua materiaal gebruik, ontwerp, en maatvoering.
Wat iedereen eigenlijk vergeet, is één heel belangrijke regel die opgaat bij alles wat je doet en gebruikt.
Of dat nu een heli of ander soort artikel is, het gevaar schuilt hem altijd in degene die het bedient of er mee omgaat.
Dat zeg je goed en ook weer niet goed. Het ligt hem niet ALTIJD aan degene die ermee omgaat. Wel vind ik dat de VERANTWOORDELIJKHEID ALTIJD bij de eigenaar ligt.
Hoezo is dat spul levens gevaarlijk.
Als het echt, zuiver en alleen, aan de onderdelen ligt dan was dat "spul" toch allang verboden.
Dat ligt wat ingewikkelder dan dat denk ik
Je moet ze de kost geven die op you tube staan door exploderende heli's van slechte kwaliteit.
Laten we dus nu eindelijk maar ophouden met het alleen maar aanprijzen van onnodig dure onderdelen en heli's.
Dit zijn nou van die discussies die echt tot niets lijden en waar niemand zijn voordeel mee kan doen.
Onnodig duur is het zeker niet! Zoals je zelf al eerder aangaf zit er wel degelijk verschil in de goedkopere en duurdere merken
Hiermee refereer ik naar deze zin van jou:
Ook weet hij via deze fora dat er kwaliteits verschil bestaat tussen de diverse merken heli's en onderdelen.
Dus wat is het nou? Zit er verschil in of niet ?
Leer elkaar liever goed en veilig met spullen om te gaan.
Dat kan n.l. ook, heb ik uit eigen ervaring, met de goedkope merken en spullen.
Ik doe niets anders dan andere mensen helpen op de club en dergelijke.
Zo moest ik even kwijt.
Nu ga ik weer lekker stoeien en veel plezier beleven aan mijn CopterX, HK, Tarot e.d. heli's