Vandaag was de lucht zp plat als een pannekoek en heb ik mijn oude Graupner Cirrus eens echt netjes geprobeerd te vliegen, met de Sky Assistant aan boord om de vlucht te loggen.
Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd over de gevonden waarde: gemiddeld over 4 minuten in "still air" een daalsnelheid van 50cm/s.
Zoals te zien op dit plaatje, er zit echt geen thermiek bij.
Zijn er meer mensen die dit soort gegeven wel eens bekijken? Ik zou het leuk vinden eens wat van andere kisten te zien. Gegevens moeten natuurlijk wel onderbouwd worden, dus met een plaatje zoals die van mij zodat we echt kunnen zien dat er niet ge-thermiekt is. Bijvoorbeeld van minimaal 100m naar een meter of 10-15 een rechte lijn.
Ik ben benieuwd! (en ga binnenkort mijn Starlight F3J eens op dezelfde manier vliegen....)
Als het een beetje leeft zal ik in deze post de scores steeds aanvullen
1. Edge DLG, 0,31m/s
2. Milan F3B, 0,42m/s
3. Graupner Mosquito, 0,49m/s
4. Graupner Cirrus, Valenta Sioux, 0,50m/s
Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd over de gevonden waarde: gemiddeld over 4 minuten in "still air" een daalsnelheid van 50cm/s.

Zoals te zien op dit plaatje, er zit echt geen thermiek bij.

Zijn er meer mensen die dit soort gegeven wel eens bekijken? Ik zou het leuk vinden eens wat van andere kisten te zien. Gegevens moeten natuurlijk wel onderbouwd worden, dus met een plaatje zoals die van mij zodat we echt kunnen zien dat er niet ge-thermiekt is. Bijvoorbeeld van minimaal 100m naar een meter of 10-15 een rechte lijn.
Ik ben benieuwd! (en ga binnenkort mijn Starlight F3J eens op dezelfde manier vliegen....)
Als het een beetje leeft zal ik in deze post de scores steeds aanvullen

1. Edge DLG, 0,31m/s
2. Milan F3B, 0,42m/s
3. Graupner Mosquito, 0,49m/s
4. Graupner Cirrus, Valenta Sioux, 0,50m/s
Laatst bewerkt: