DAF TurboTwin 2

Hallo allemaal,

De grille is (op een klein stukje plamuren) af maar heb besloten om eerst nog te oefenen met spuiten alvorens de grille in kleur te zetten... zou erg zonde zijn als ik dit verpest natuurlijk.

(de letters zitten er even voor de show op hoor :-D)
100_5302.jpg

Heb ook een begin kunnen maken met de kabine. Het viel nog niet mee om alle maten goed te krijgen maar het is me uiteindelijk toch gelukt.

Wat je nu ziet is eigenlijk de basis , hier op komt nog 0,5mm plaat om de deuren en ramen zichtbaar te maken. en daarop weer 1,0 of 0,5 voor de strip onder de ramen.

100_5310.jpg

Nu alles weer netjes recht maken (ramen voornamelijk) en proberen om de ronde hoeken er in te krijgen aan de voorkant

Groet,
Marcel

Dank je Piet :mrgreen:

Even een kleine update vandaag.

Nu nog de linkerkant gelijk maken en dan de voorkant buigen en de grille er in maken.

100_5316.jpg

groet,
Marcel

Laatst bewerkt:
hallo
kunstof beetje warm maken voor t buigen,
en gebruik een rond staafje oid aan de binnenkant als buigmal,
plak er desnoods een stukje geel electra pvc pijpje in vast en zaag/vijl na droging de rest van t pijpje weg,
succes maar zoals het er nu uitziet moet t wel goedkomen,
groeten markioo

HOI.
ik kom hier niet zo vaak rondneuzen. maar ik zag mijn naam hier een keer rondzwerven
dafcabine's
voor de dakar fan's ik maak de CF85(1:16), de 3600 (slaapcabine) (1:15) en de 2800 neus(1:15).
verder heb ik nog een DO (1:16) en de XF105 (1:15)

Home.

ik ben benieuwd hoe deze gaat worden ;-)
het dafmuseum weekend dit jaar 17 en 18 okt. in het teken van daf in de autosport!!

mvg Peter van Rijnsbergen

he ruitje ik ben de site kwijt waar ik het over had met jou op de zaak maar ik blijf zoeken voor je als ik hem gevonden heb dan zie je hem snel verschijnen gozer okidoki afz topgun

@ Markioo : bedankt voor de tip , het is me met veel pijn en moeite gelukt :D

@ Peter : Ik heb je cabines afgelopen zondag staan bewonderen maar deze zijn helaas voor mij te klein. Ik heb de bull en de neus staan bekijken en ik voel een tweede projectje aankomen (maar eerst deze afmaken :mrgreen:)

@ topgun : bedankt collega! hij staat bij m'n favorieten !

Ik zal de foto's maar voor zich laten spreken ... het is erg leuk om te zien hoe de cabine na 6 maanden meten en denken vorm begint te krijgen :-D

100_5564.jpg

en even met de grill los er op (moet nog gedeeltelijk verzonken worden)
100_5568.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden ;)

Groet,
Marcel

malletje gieten als die af (knappe mal).. en denk dat je hem zo door kan verkopen.

nee begint er echt goed uit te zien. begint nu vorm te krijgen.

hoi ruitje
dat ziet er heel goed uit hoor,
ik kan enkel maar zeggen vooral zo doorgaan!!!!!
groeten markioo

Hallo Allemaal,

Heel erg bedankt voor de positieve reakties! :-D

Inmiddels is de linkerkant ook aangepakt en ik kon het niet laten om de cabine even met het chassis te verenigen.

100_5682.jpg

Zoek de verschillen.. (zal ze maar niet allemaal opnoemen :mrgreen:)

495033OkLXMtLxNOA.jpg

100_5688.jpg

Voor zover weer de kleine update....volgende stap is de achterwand afmaken en het dak er op!

Groet,
Marcel

Hallo Marcel,

Nou dat ziet er heel mooi uit zeg, Toppie hoor !!

Mooie banden trouwens !!

Succes met de verdere afbouw !!

hallo
zoek de verschillen???!!!!
eentje weet ik er zoal de schaal,
maar ziet er niet gek uit hoor,
mvg markioo

@ Marcel,

zijn dat oliegevulde dempers?????
staan die niet op de kop zo???

Verder vind ik het een super model, ben erg benieuwd naar de rest...

Wacht zeker in spanning af!!!

groeten Robert

bedankt allemaal :D

@ Chris Cross : Heel misschien ga ik het buizenframe er ook op maken maar moet heel even kijken hoe alles uitkomt met de motor, bak en electronica. En daarnaast wordt het grotendeels een functioneel model dus zal je er weinig van zien...

@ Piet : dank je! de banden komen ook van www.rc4wd.com onder de naam "mud pluggers". Ze zijn precies in schaal 1:12,5 (10,4cm)
Alleen zijn ze veel te zacht/slap (zijn eigenlijk crawler banden) om straks mee te rijden dus zal ik ze waarschijnlijk alleen voor de "show" gebruiken (of misschien helpt het om een insert in de banden doen)

@ Robert-10 : ik zie idd dat ik de dempers aan deze kant verkeerd er op heb gezet ... was waarschijnlijk al erg laat toen ik er mee bezig was :sleeping: haha Bedankt voor het opmerken!

@Dr.Evil : Bedankt voor de tip! Ik heb de dag vrij kunnen maken en kan er hopelijk mooie foto's maken zodat ik die weer kan gebruiken voor de decals:D In het DAF museum is het nl bijna onmogelijk om goede foto's te maken ivm de belichting en de X1 die er pal naast staat.

Zag ook dat Jan de Rooij in de DAF X1 en de Bull gaat rijden dus dat wordt een leuke dag!

Groet,
Marcel

Back