Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

even een kleine update (de vorderingen gaan niet zo snel)
Ik heb er dakjes opgemaakt. ze zijn bijna waterdicht. Op die dakjes de stuurhut nog en dan ben ik in grove lijnen klaar. Daarna details en motor (en crew) erop(in) zetten. Ik heb de oude motor er weer uit gesloopt. De deurtjes haal ik helemaal weg en dan maak in een klein gangetje naar binnen zegmaar. En daar maak ik dan 2 nieuwe deuren (alleen de zijdeuren). En later komt daar misschien nog een lampje boven.
full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat duwschot aan de voorkant laat ik denk ik zo. Het staat niet want het is niet normaal. Maar het maakt hem wel speciaal en uniek! Of niet?

Dat is het mooie aan zelf bouwen, jij bent de baas. Als jij het leuk vindt en uniek, dan moet je het vooral laten zitten. Ga je voor wat meer schaalgetrouw, dan zal het er wat anders uitzien, zoals deze:

Duwboot%20Nero%20%28105%29.JPG

Ja zo had ik hem dan bedacht.
Maar ik heb even zitten zoeken alleen ik weet niet precies hoe ik het moet intypen. Want ik vind niet echt wat ik zoek. Ik wil graag weten hoe de boegschroeven in de modelbouw werken. Ze zien er heel appart uit, van buizen enzo. In het echt zit er gewoon een schroefje in doe boeg. Kan iemand of een goed zoekwoord geven of vertellen hoe het werkt?

dank jullie. Ik durfde het ook eigenlijk niet te vragen, ik kom er steeds meer achter dat via google zoeken veel meer resultaten oplevert. Ik zoek met de forum zoeker. Bedankt nu weet ik ook dat er speciale boegschroeven zijn.

Ik zou je aanraden, zoeken via het forum, vind je dan niets, probeer dan Google, en dan vooral zoeken op afbeeldingen, althans dat vind ik erg prettig werken. En lukt het dan nog niet, dan is het pas tijd om hier wat te vragen.

vanwege deze: Omroep Gelderland - Nieuws - Stroomstoring Arnhem, Elst voorbij stroomstoring hadden we al om half 12 vrij. Ik heb 3 uur aan het maken van een goed en sterk richeltje waar het huis overheen kan vallen. Helaas past die net niet en kan ik dus nog verder met schuren en plakken: (sorry voor de grootte bestanden)
dit is de onderkant (balkjes voor stevigheid)
full

full

Dit is de bovenkant:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, in Nederland hebben we pas in het laatste leerjaar exames.

Ik heb de onderkant van dichtbij gefotografeert dus als je dat bedoelt maakt het niet zoveel uit :-)

nee was het maar zo. Wij hebben wel gewone toetsen hoor. Als je daar niet genoeg voldoendes voor haalt zak je.
En wat bedoelde je nou met afwerking?

hee,

die golven kun je het beste eruithalen door er een paar keer met een schuurblok met een beetje grof schuurpapier er over heen te strijken.
dan lijkt het al een stuk netter;)

Jan

Ik zal het eens proberen, het maakt niet zoveel uit omdat je het toch niet ziet als "het huis" erop zit. Het bouwen heb ik alleen even stil gelegd vanwegen school. Ik ga begin juli denk ik weer verder. Wel jammer :(!!

Tsja, school gaat nou eenmaal voor. Gewoon rustig doorgaan, er komt wel weer een moment. (en anders af en toe eens een kwartiertje pikken, van tevoren plannen wat je kan doen en dat dan dat kwartiertje uitvoeren. Grootmoeder zei altijd "een pen per dag is een hemdsmouw in een jaar"...)

Ik zou die randjes toch even af gaan werken hoor, je kan beter overal netjes werken. Dat haalt je uiteindelijke resultaat omhoog en je voorkomt dat je je er later aan gaat ergeren.

Tsja, school gaat nou eenmaal voor. Gewoon rustig doorgaan, er komt wel weer een moment. (en anders af en toe eens een kwartiertje pikken, van tevoren plannen wat je kan doen en dat dan dat kwartiertje uitvoeren. Grootmoeder zei altijd "een pen per dag is een hemdsmouw in een jaar"...)

helemaal mee eens! ben nu bezig met het berekenen van de hoogt van het dak (van mijn nieuwe kamer). Die komt namelijk op zolder waarschijnlijk en daar loop het dak schuin af dus even de stelling van pythagoras (die niet eens door pythagoras bedacht is) erbij pakken. Wat is wiskunde toch handig! Ik heb dan ineens een veel grotere kamer dus ik kan dan een hoek maken voor de modelbouw. Ik zat te denken aan een tafel (zelf maken) en dan nog een paar schappen voor gereedschap. en een stang voor de lijmtangen en knijpers.

Back