Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Zonder mengmachine steeds dezelfde kleur mengen is niet te doen. Dan zou je een extra leeg potje moeten nemen, en daar je mengkleur in doen, zodat hij niet uitdroogt, mocht je later nog iets moeten bijwerken. Maar het is handiger om in standaard kleuren te werken. Zeker als je geen schaalmodel maakt, maar meer fantasie, ben je toch niet gebonden aan een speciale kleur?

Ik ga het denk ik dan maar in een potje doen... hopen dat het goed gaat.

De fantasie wil ook wel eens specifieke kleuren erin hoor. Ik wilde gewoon donkerblauw, hoe donker maakte me niet uit. Ze hadden echter alleen maar lichtblauw en zwart dus tja:(

Wie is die "ze" dan? Zelfs een beetje gemiddelde bouwmarkt heeft tientallen kleuren verf op voorraad, of kan het zelf op kleur mengen.

@Micropuller het was niet in me opgekomen om acrylverf bij een bouwmarkt te halen. De volgende keer maar eens een bezoekje brengen.

Morgen nog maar een betere foto maken, maar tot nog toe ziet hij er zo uit:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je waterlijn lijkt niet helemaal mooi te zijn. Ik neem aan dat je dit hebt afgeplakt met schilderstape uit bijvoorbeeld de bouwmarkt.

Voor de volgende keer: probeer een rolletje Tamiya-tape of KIP-tape te bemachtigen, hier lukt het vaak wel mee.

Jesse

jarvin ik zou de randen nog wel even glad schuuren. dat is een mooier gezicht.

Volgens mij heb ik dat al gedaan, en zo niet dan doe ik dat nog wel. Ik ben nu eigenlijk in de grove lijnen klaar. Alleen nog verven de electronica en de stuurhut. En dan nog de details: naam erop, boldertjes en nog wat kleine troep als ik dat kan vinden bij quartel ofzo.

De paasvakantie zit er morgen helaas op :(

Maar hier nog de laatste dingen die ik gedaan heb:

Hier heb ik de stuurhut wanden overgetrokken en uitgeknipt en geplakt op het hout:
full

Hier heb ik alles al uitgezaagd en ben ik een onderste wandje aan het plakken (het loopt in een hoek dus heb ik 2 wandjes voor 1 wand) met behulp van een knijper, een hamer en een schelpenzeef:
full

En hier de overige wandjes (ben en kozijn aan het plakken die was iets minder stevig op 1 punt):
full

Dat was het dan ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden...

groetjes,
Jarvin

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier en daar wat schoonheidsfoutjes, zoals de onderkant van de ramen op de 3e foto, maar je bent verder lekker bezig, en je hebt je vrije dagen goed gebruikt. :D

Ik ben nu zelf ook bezig met raampjes uit te zagen en dat gaat nog niet zo makkelijk..
Soms gebruik in een dremel om de raampjes eruit te slijpen.

succes verder

mvg
Bas

schuurbitje?, bedoel je niet een freesje?
daarmee frees ik de raampjes meestal mee uit, je kunt ze in verschillende diamerters krijgen, en naa het freesen ga ik er altijd met een vijl overheen, zodat je een mooi strak randje krijgt;)

Jan

Ja dat wil ik ook gaan doen. alleen kan dat niet met dit bootje. Ik bedoelde dit schuurdingetje wat op de dremel zit:
dr225.jpg

Zo even een update:
2012-04-11%252020.56.46.jpg

2012-04-12%252007.38.29.jpg

2012-04-12%252007.38.43.jpg

Zo je kunt niet alles zien maar tot zover nu. De romp heb ik weer gefotografeert omdat die in de jachtlak heb gezet.

Ziet er goed uit, nog even dat kozijn linksachter, onderste rand, bijwerken, en het oogt aardig strak. Dat kan je doen met een brede platte vijl, een houtje met schuurpapier erop geplakt, of zo'n nagelvijl, die vrouwen gebruiken om die kunstnagels bij te werken. Die dingen zijn ongeveer 3 cm breed, en schuren goed.

Ziet er goed uit, nog even dat kozijn linksachter, onderste rand, bijwerken, en het oogt aardig strak.

Bedankt, inderdaad nog even het kozijn bijwerken. Ik heb vandaag op school het dak geschuurd onder de schuurschijf en dat is wel mooi geworden. Het past mooi en het is waterpas, dus nu nog de inrichting. Ik ga even zoeken maar misschien kunnen mensen hier tips over geven hoe ik dat het beste aan kan pakken. Zouden stoeltjes en dat soort dingen erin kunnen?

Back