Darbin (eigen ontwerp 60X30cm)

Jarvin,

Bekijk het plaatje van RAF eens goed en vergelijk die met die van jou.

Zoals het nu lijkt, is het zo dat jouw motor 5 mm(oid) van de motorsteun aan twee schroefjes hangt en op zijn as steunt.

Beter zou zijn dat de motor dus niet op je as steunt en alleen maar twee stukjes schroef,
vraag je om moeilijkheden, is het nu niet, dan later wel.

Een beetje eigenwijs is niet erg, maar te eigenwijs is met alles waar te voor staat, dus niet goed.
Slaap er eens een nachtje over, laat het op je inwerken, misschien zie je dan wat er door de heren bedoeld wordt.

gr

Een paar echt goed passende schroeven kosten een paar cent, ga daar nu niet moeilijk over doen. Met te lange schroeven riskeer je dat het anker (draaiend gedeelte in een borstelmotor) tegen de punten van de schroeven aan gaat lopen, en dan is het inderdaad snel rook uit de motor en eventueel regelaar. Ik denk niet dat je een dergelijk risico wil lopen voor een paar cent, dat is wat je noemt verkeerde zuinigheid.

Verder deel ik de bezorgheid van de anderen over hoe de motor in de steun zit. Het lijkt misschien wel stevig als de schroeven erin zitten, maar of dat op termijn ook zo blijft... Het beste zou zijn een groter gat in het midden van de steun te maken, zodat het lager van de motoras door de steun steekt, en niet nu tegen de steun drukt. Best kans dat door de huidige constructie het toch teveel kan slingeren, wat mede je koppeling heeft gesloopt.

Algemene opmerking, in het begin was je erg eigenwijs en had bijna niemand er vertrouwen in dat je ooit met een varende boot zou komen. Nu is je dat gelukt, en daarmee heb je wat respect terug weten te winnen. Gooi dat nu niet direct weg door op een wat botte manier goede raad af te wijzen, ook al heb je nog zo'n rotdag gehad misschien.

jarvin

luister nou eens na mensen die er verstand van hebben.

als het goed is is het middelste motor gat 16mm boor dat netje,s uit.
meet dan die twee motor gaten op waar dat m3 boutje in gaat.

nu sluit alles netjes aan op de motor steun.

zo als jij het nu hebt zitten kost je dat weer een koppeling.

maar ja de jeugd heeft genoeg geld he. dus kopen weer een nieuwe.

terwijl luisteren niks kost plus je steekt wat op.

gr willem

dus als ik het goed begrijp bedoelen jullie dat er alleen 2 schroefjes gekocht hoeven te worden en een gaatje wat groter? Ik dacht dat jullie een compleet nieuwe motorsteun wilden.

over eigenwijs: dat hoort gewoon bij mij. Ik neem niet zomaar wat aan en dat is maar goed ook dat die mensen er zijn. Anders denken we nu nog steeds dat de aarde vierkant is...

@vwforum De jeugd van tegenwoordig zoekt een baan. Die heb ik gevonden dus kan die koppeling wel betaald worden. De koppeling was echter al kapot voor ik ging varen dus dat is een uitspraak die ik een beetje raar vind.

over eigenwijs: dat hoort gewoon bij mij. Ik neem niet zomaar wat aan en dat is maar goed ook dat die mensen er zijn. Anders denken we nu nog steeds dat de aarde vierkant is...

Dan moet je maar snel zelfstandige worden, want met zo'n onzindelijke instelling zal geen enkele werkgever je willen hebben.

(of het is een vriendje van familie, die het dan maar doet als wederdienst)

De steun geef ik het voordeel van de twijfel, maar dan wel met een gat zodat het lager van de motor door het verticale deel van de steun komt te steken, en je met kortere schroeven het kan vastzetten.

Het is in ieder geval goed dat je van jezelf weet dat je eigenwijs kan zijn. En buiten de gebaande paden denken is soms inderdaad verfrissend. De vergelijking tussen de opvatting over de aarde gaat alleen niet helemaal op. Het idee dat hij vierkant of plat was werd zonder bewijzen aangenomen, net als het idee dat de aarde het middelpunt van het heelal moest zijn, wat door de kerk destijds als waarheid werd onderwezen. Argumenten werden niet beschouwd. In dit geval gaat het om je eerste boot, en adviezen van mensen die al meer boten hebben gebouwd, dus wel argumenten kunnen geven waarom iets wel of minder goed zal werken. Dan is het niet meer "vrij denken" om die adviezen naast je neer te leggen, maar meer opstandigheid te noemen en het wiel opnieuw uitvinden geeft geen betere auto. Zo loop je het risico dat mensen gaan afhaken, ook als je later een vraag hebt. Als iemand vaak tegen je zegt "bedankt voor de tip, maar ik doe het toch anders..." dan houdt het een keer op. Je hoeft geen robot te worden, maar sla niet door naar het uiterste, alles te betwijfelen, dat lijkt meer op een klein kind dat van de ouders te horen krijgt dat het naar links en rechts moet kijken voor het oversteken, en dan "hoeft niet, er komt toch niets aan!" als antwoord geeft. Dat gaat een aantal keer goed, maar als zo'n kind blijft weigeren naar die raad te luisteren, gaat het een dag niet goed meer...

Wat betreft de koppeling, die was toch bij een eerdere testopstelling met de motor stukgedraaid? Dus toch een beetje het gevolg van het experimenteren met de opstelling, of niet?

Ik kan dit niet langer aanzien...

dus als ik het goed begrijp bedoelen jullie dat er alleen 2 schroefjes gekocht hoeven te worden en een gaatje wat groter? Ik dacht dat jullie een compleet nieuwe motorsteun wilden.

LEZEN...!!!!!!

Wat je nu zegt slaat als een tang op een varken, Is net de omgekeerde wereld, VROEGER.. Waren van die mensen die dachten dat de aarde plat was, TOTDAT er iemand zo VASTBERADEN was om het te bewijzen dat het niet zo was.. heeft dus echt niks met eigenwijsheid te maken, Wist je dat dat een hele slechte eigenschap is van de mens.. Kost je vrienden en meer....

@vwforum De jeugd van tegenwoordig zoekt een baan. Die heb ik gevonden dus kan die koppeling wel betaald worden. De koppeling was echter al kapot voor ik ging varen dus dat is een uitspraak die ik een beetje raar vind.

De jeugd van tegenwoordig zoekt echt geen baan, ze vinden sociale media en gamen belangrijker,

Dus even 1 hele goeie tip en gelijk de laatste van mij (ik zal maar voor de rest hier maar niet neerzetten wat ik zou willen want dat levert mij geheid een ban op)
Doe is even normaal en neem eens wat aan van een ander, scheelt je een hoop klieder werk en zal je merken dat de hobby een stuk minder gaat kosten, Denk je soms echt dat sinds gisteren de modelbouw is begonnen :rolleyes:
Geloof me, er is vroeger al wat geëxperimenteerd, meeste heeft geleid tot nu en heel veel heeft geflopt,

De jeugd van tegenwoordig zoekt een baan. Die heb ik gevonden dus kan die koppeling wel betaald worden.

Dat is heel mooi.
Een baan kan je weer kwijt raken en Jarvin, wanneer jij een hoog koppelingenconsumptie hebt, dan krijg je jou eigen economische crisis over je heen.

van mijn mogen de mods dit draadje gewoon sluiten.

hij luisterd toch niet na advies van ouderen mensen met ervaring.

meschien een idee om een kleuter hoek temaken in het boten deel.
kan hij daar mooi spelen met zijn boote.

gr willem

Mensen hebben het hier over doorslaan, ik luister NOOIT nu blij? Ik ga een metaalboor van 15mm kopen en dan zie ik wel waar het volgende probleem komt. Een mens moet toch de kans krijgen iets niet zomaar aan te nemen. Aangezien ik dacht dat ik die hele motorsteun met alles erop en eraan gewoon weg kon gooien.

@vwforum: daar ga jij over?

over een baan: hoe kunnen jullie als buitenstaanders daar over oordele. Jullie hebben toch geen ervaringen met de jeugd van NU. Dit is precies hoe jullie nu over mij oordelen.

Jullie hebben toch geen ervaringen met de jeugd van NU. Dit is precies hoe jullie nu over mij oordelen.

Hier ga jij een beetje te ver Jarvin, wat weet jij van mijn ervaring met de jeugd van NU.
Helaas voor jou heb ik er dagelijks mee te maken.

Wees nou eens een beetje voorzichtiger met je uit te drukken.
Opstandigheid hoort bij je leeftijd, eigenwijs zijn ook, maar op z'n tijd eens luisteren ook.
Leer in het langzaam volwassen worden ook volwassener te reageren.
We zijn niet tegen jou, we willen je voor veel fouten beschermen, wat ook veel van je budget kan kosten.

Wanneer je een opmerking niet begrijpt, ga dan niet meteen opstandig eigenwijs lopen zijn,
vraag dan eens hoe het bedoeld wordt, durf te zeggen dat je het niet begrepen hebt of leg uit waarom de raadgever je verkeerd begrepen heeft.

Succes met je 15 mm metaalboor, ik lees je ervaringen wel.
(zal mijn bedenkingen deze keer niet opschrijven, ervaring is soms de beste leermeester).

Ook ik heb meer dan genoeg ervaring met de jeugd van nu.
Ik heb 4 kinderen opgevoed (de jongste is nu 20).
Ik heb meer dan 20 jaar als instructeur gewerkt voor met jongelui van tussen de 18 en 24 jaar.
In mijn dorp ben ik ook geregeld met "jeugd" bezig.

De meeste mensen die hier reageren, reageren op jouw reacties.

Je kunt twee dingen doen: Alle advies negeren (maar dat gaat je veel geld kosten, veel negatief commentaar hier opleveren en binnen no-time stop je met deze hobby).
Je kunt ook proberen wat aan te nemen van mensen die dezelfde ervaringen hebben gehad als jij (weinig geld, geen ervaring) maar door schade en schande wijs zijn geworden.
Alle adviezen die je hebt gekregen komen voort uit ervaring!
Begrijp dat nu eens een keer. Ze worden niet neergezet om jou te pesten, te kleineren of wat dan ook.
Wij willen iedereen helpen met advies en sommigen (zoals Raf) grijpen een jonge modelbouwer in z'n kladden, sleuren hem mee naar de eigen werkplaats en leren hem de fijne kneepjes van de hobby. Als je die adviezen in de wind slaat: prima, jouw keuze, maar zet dan niets meer op dit forum en ga je eigen weg.

Je zult in je leven blijven leren. Je zult in je leven tips van anderen blijven gebruiken. Dat doe ik nu nog steeds, ook op dit forum. En ik ben ondertussen al een jaar of 30 met RC scheepsmodelbouw bezig...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren, heren, de TS is nog maar 13 jaar. Voor zover ik begrepen heb is het de bedoeling dat we alleen maar positieve reacties plaatsen of anders dit soort topics / posts negeren.
Tenminste, dat maak ik op uit de uitleg die ik kreeg van de mod die mij een berisping gaf nadat ik een licht sarcastische reactie gaf op een dergelijke post. Oftewel: "If you can't say something nice, don't say nothin' at all" - YouTube

Dus wanneer ik je goed begrijp alleen nog maar:

Fantastisch Jarvin, ziet er goed uit, ga zo door .....

Dan kun je na eerste posting topic net zo goed sluiten en alleen nog een fotolink plaatsen.
Kijk liever plaatjes ....

Dat is inderdaad zo ongeveer de strekking van het bericht dat ik kreeg.
Lief zijn voor de "jonkies" op het forum en vooral niet te kritisch zijn, ze mochten zich eens gekwetst voelen.

Ik zou zeggen, laat Jarvin even de tijd de duidelijke taal die een aantal hier nu hebben gebezigd te laten bezinken en dan te beslissen wat daarmee te doen. Ik denk dat hij dan wel gaat inzien dat dwars tegen advies ingaan op termijn "geen advies meer krijgen" betekent. Als hij uiteindelijk daarvoor kiest, jammer, maar misschien trekt hij er ook wel een les uit. Ik denk alleen niet dat er iets mee gewonnen wordt door met nog meer reacties hier overheen te vallen, hoe terecht het ook zou zijn om hier afkeurend op te reageren. ;)

jarvin moet is een voorbeeld nemen aan koen.

die luisterd wel na tips. en kijk eens na zijn bouw wijzen en na dat van jou.

zo laaste bericht hier.
:D

hallo doe normaal
dit zijn schroeven voor spaanplaat
in de motor moeten M3 boutjes zitten
die flens moet normaal mee door je motor steun heen
de boutjes zijn een 4 mm lang want zijn ze langer dan helpen ze je anker in je motor omzeep

zie hier hoe een motor steun er uit ziet

en bent nu eens niet eigenwijs en maak hem gewoon zoals het moet
plaatje alu daar de gaten in boren en dan in een bankvijs het haaks om zetten
als brecht met zo een gedrocht van een motor steun afkomt dan sla ik hem voor zijn hersens

gr raf

Ik heb alles nog een rustig doorgelezen en ik zie het volgende:
Het blauwe gedeelte in Rafs reactie snapte ik niet. Ik wist niet wat flens was dus heb ik er waarschijnlijk botweg overheen gelezen.

Uit dit rode gedeelte kon ik opmaken dat ik een compleet nieuwe motorsteun moest maken wat ik een beetje apart vond.

Hierna heb ik gevraagd waarom ik dit precies moet doen en ik liet een beetje merken dat ik het er bij liet zitten. Daar heb ik spijt van!!!
Na deze vragen is de discussie een beetje doorgeslagen waar ik niet op terug wil komen. Ik blijf nog steeds dat ik over jeugd een andere mening heb dan jullie (jullie denken waarschijnlijk: lui, dik en eigenwijs).

Ik wil graag op dit forum blijven en zie nu zelf in wat jullie bedoelen over de motorsteun en de boutjes. Laatst toen ik de motorsteun nog aan het bouwen was heb ik al gekeken naar een 15mm boor. Ik heb alleen nog maar een 12mm metaalboor gevonden en groter is alleen maar betonboor. Dat word dus een hele zoektocht. Daarbij koop ik nog die boutjes.

Ik hoop dat jullie een paar domme reacties van mij willen vergeven en me weer verder proberen te helpen. Ik luister echt naar jullie ook al laat ik dat soms niet echt merken. Verder denk ik dat het goed is als ik eerst alles 2 keer lees ofzo en dan pas reageer (om vaker dit soort vervelende berichten te voorkomen). En je kunt iedereen wel met elkaar gaan vergelijken maar niemand is perfect. Ik vind het knap van Koen wat hij doet maar ik ben anders dan hij en dat is maar goed ook. Als iedereen hetzelfde zou zijn was het wel heeeeeel saai.

Groetjes,
Jarvin

Back