Database electrovliegtuigen

Helemaal goed, dankjewel. Ik zet hem er vanavond bij.
De database is een excel sheet met daarin alle bijdrages. Je kunt hem niet "bevragen maar wel kijken wat vergelijkbare vliegtuigen voor setup gebruiken en hoe dat vliegt. Hij staat hier:
http://members.home.nl/a.harmans/downloads/Electro glider database.xls

Laat je niet misleiden door de naam, ik ben begonnen voor elektrozwevers maar er zit een blad in met "gewone" vliegtuigen. Kijk maar of je er wat aan hebt. Voor plaatjes is geen plaats maar in dit draadje staat hij nu wel. Leuke kist trouwens.
 
56 elektrozwevers en 28 vliegtuigen in de database

Zo, hij staat erbij. Dank!
De gewone vliegtuigen blijven trouwens nog steeds heel erg achter lopen bij de elektrozwevers, zijn jullie bang of vliegen jullie met geheime setups....?
Ik kan me niet voorstellen dat er onder alle forum-leden niet meer dan 28 elektrovliegtuigen zijn.
 
57 elektrozwevers, 33 elektrovliegtuigen in de database

Met dank aan petervdl2CV nu 33 vliegtuigen. Jullie lopen in maar de achterstand is nog aanzienlijk :D
 
Vliegtuig:
-Multiplex Easy Star (RR-versie met MPX Tiny-S servo's)
-Spanwijdte 1260mm
-840 gram
-Categorie Trainer+

Motor:
-Hype IL28/4004L
-BLI (inrunner)
-4004kV
-133 gram
-vertraging 1:1/Direct Drive

Overig:
-ESC Graupner Genius 40, Mode 2
-Prop Master Airscrew 5,5x4,5
-Graupner 2S1P 3200mAh LiPo
-Zender/ontvanger Spektrum DX6i i.c.m. AR6200

Modificaties:
-Rolroeren (Tower Pro 9gr. servo's)
-Vleugels ingekort zodat de wingtips bijna weg zijn
-Koolstof staaf van 100cm in vleugels tegen afbreken
-Vergroot richtingsroer
-Landingsgestel

Power:
A= Meer dan voldoende vermogen, verticale klim net niet mogelijk;

Endurance (vliegduur):
A= Meer dan 20 minuten per accu (bij combinatie van vol gas en rustig vliegen op half gas)
C= tot 12 minuten (non-stop vol gas ca. 8 minuten)

Bij gebruik van een 3S LiPo is eindeloos vertikaal stijgen mogelijk, zelfs vanaf stilstand op de grond (raket lancering 8O :lol:).
 
Laatst bewerkt:
57 zwevers en 35 elektrovliegtuigen in de database

De eerste Easystar in de database...hoe bestaat het! Daar vliegen er 3 miljoen van!!!! :D
Sleurhutje, heel erg bedankt voor je bijdrage.
Tevens een nieuwe raket van scheurneus JohanvG toegevoegd. Een pylonracer deze keer.
 
oeps je hebt helemaal gelijk. Het is de derde. Maar Sleurhutje heeft als wingspan 1260 in plaats van 1370 mm waardoor hij op een andere plek komt te staan. Even overheen gekeken.
 
oeps je hebt helemaal gelijk. Het is de derde. Maar Sleurhutje heeft als wingspan 1260 in plaats van 1370 mm waardoor hij op een andere plek komt te staan. Even overheen gekeken.
Dus nog verder de vleugels inkorten om op de eerste plaats te komen. :rolling:
 
569 mm...bluf. :D
Als je een EZ te heet wast, kom je op 500mm (Multiplex Fox). ;)

easy-easystar_vs_fox.jpg
 
Vliegtuig:
-merk, zelfbouw depron
-type Citabria STC
-spanwijdte in mm, 1000 mm
-AUW (vliegklaar gewicht inclusief accu), 274 gram
-categorie Trainer, depron model

Motor:
-merk en type (2208/17 rctechnics),
-type BLO (outrunner) ,
-kV (1100kv)
-gewicht motor, 36gram
-vertraging geen

Overig:
-regelaar (merkloos 12A regelaar),
-prop (9x4,3 slowflyer),
- accu:
merk, Himodel
type (lipo),
aantal cellen (Bij Lipo: 2S1P)
capaciteit in mAh 860

Voor de prestaties van de setup twee "cijfers": één voor de kracht en één voor de vliegduur.
Power:

B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk


Endurance (vliegduur):

B= 12 tot 20 minuten;
 
65 zwevers, 37 electrovliegers

Via mail weer 5 zwevers van Peter Keim gekregen waaronder wat juweeltjes (check de afmetingen en vliegklare gewichten even - en zie wat voor mooie setups er in zitten, die licht maar duidelijk zeer efficiënt zijn gekozen).

De achterstand van de electrovliegtuigen wordt weer groter dus kom op mannen! Er zijn toch wel meer dan 37 electrovliegtuigen op dit forum?

Tevens een blad toegevoegd met informatie over wat ik graag wil met de database.
Tot mijn verbazing bleek mijn database op de site van een Nederlandse vliegclub te staan maar zonder verwijzing naar mij, mijn site of dit draadje.
Hoewel ik daar in principe geen problemen mee heb is het onlogisch dat te doen. Ik wil deze database laten groeien en dat gaat niet als je de database in eigen beheer neemt (dus met het verzoek bijdrages naar jezelf te sturen).

Dus nogmaals, doe met de database wat je wilt (het is wat dat betreft freeware) maar als je hem ergens publiceert doe dat dan alsjeblieft met vermelding naar mijn website of dit draadje, dan blijft het voor mij ook leuk.
 
Gegevens Mosquito

Arjan,

Hier mijn gegevens voor je database

Vliegtuig:
-Graupner Mosquito,
-spanwijdte in mm, 2500 mm
-vliegklaar gewicht (inclusief accu), 1090 gram
-categorie Thermiek zwever, volledig van balsa

Motor:
-merk en type (KD A22-15M Brushless Outrunner),
-kV (1113kv)
-gewicht motor, 67 gram
-geen vertraging

Overig:
-regelaar (HiModel 30A regelaar),
-prop (9x5 Aeronaut),
-accu: lipo Zippy 3S1P 2200 mAh

Power: B= ruim vermogen, stevige klim mogelijk

Endurance (vliegduur):

B= 12 tot 15 minuten continu, 30 - 45 minuten als ik rustig aan doe en veel zweef.
 
67 zwevers, 36electrokisten in de database

Jacob en Raymond (Fotor), dank voor jullie bijdrage.
Jacob, die 1090 gram vliegklaar - klopt dat? Is wel heel licht, komt hij ooit nog naar beneden :D ?
 
Hallo Arjan

Hier ook mijn gegevens voor je database

Vliegtuig:
-MPX Twinstar
-spanwijdte 1420 mm
-vliegklaar gewicht (inclusief Lipo), 1012 gram
-Elapor Fun Model

Motoren (2x)
-Typhoon 6/3D
-1500 kv
-36 gram per motor
-geen vertraging

Overig:
-regelaar 2x Hacker/Jeti 8A
-prop 2x GWS 8" x 3,5"
-lipo Kokam 3S1P 2000 mAh

Power:
Duidelijk meer als orginal .
Klim gaat in 60°
Bodenstart zonder wielen

Vliegduur:
Tussen 30 - 45 minuten je naar knuppel stelling .

1 uur in de lucht blijven is ook geen probleem bij mooi weer door de enorme gewichts besparing van 1450gr naar nu 1012 gr.

CG past precies met de Kokam 3S1P 2000 voor in de neus.


Mvg Johan
 
(te) licht?

Arjan,

Dat de Mosquito zo licht is klopt echt hoor! Je vraag prikkelt me meer dan je zelf wellicht vermoed omdat ik hem eergisteren wel erg klein zag worden.

Het was een warme thermische middag en hij wilde inderdaad niet meer naar beneden, middels een vrille heb ik hoogte kunnen verliezen, was wel even een spannend moment.

Had op dat moment ook de FCO2 er onder hangen, opnamen van het weidse landschap zijn mooi geworden.

Destijds heb ik er wel alles aan gedaan om hem zo licht mogelijk te bouwen, bijvoorbeeld de romp is alleen maar voorzien van 1 laag blanke lak. Ik heb de losse onderdelen nog eens nagewogen en het klopt inderdaad hoor:
1 vleugelhelft weegt 150 gram en de romp inclusief accu, motor, regelaar, etc. weegt 790 gram. Totaal dus 1090 gram. Mooi hé, dat Balsa . .
 
Dag Jacob,
Ik geloof het ook best hoor. Als je in de database kijkt zie je dat jouw kist ongeveer weegt wat de gemiddelde 2 meter zwever doet. Dus absoluut netjes gedaan!
 
Herr Piper J-3 Cub Park Flyer Kit 35.52"

Hier wat gegevens voor de database over een pas omgebouwd model van mij.

Vliegtuig:
-merk: Herr Engineering
-type: Piper J-3 Cub Park Flyer
-spanwijdte: 895.4mm
-AUW: 274 gram
-categorie: Balsa scale model

Motor:
-merk en type: Himodel 2208/14 Brushless Outrunner 1450KV
-type: BLO (outrunner)
-kV: 1450
-gewicht motor: 36 gram
-vertraging: geen

Overig:
-regelaar: Himodel 12A FLY Brushless ESC
-prop: MA Electric Propellor 7X5.5
- accu: Himodel LiPo 7.4V 860MAH (15C)

Power:
B= Acro, ruim vermogen, stevige klim mogelijk

Endurance (vliegduur):
B= 12 tot 20 minuten

:thumbsup:
 
Back
Top