Dawn Patrol

Heel veel plezier morgen met de show!

Met zo'n veld prachtkisten en toffe gasten gaat dat zeker lukken :D

dus ik ga mijn best doen.
Waarschijnlijk wordt het pas 's middags als het lukt te komen.

Mooi zo, kun je nog mee BBQ-en :D

Gewoon komen allemaal en laten we er een leuke dag van maken

:thumbsup::celebrate:

ZW of W zou perfect zijn.
en belangrijkste Droog weer

Wind wordt west, goede richting en het blijft nog droog ook :D
Wat willen we nog meer?

See U all tomorrow :D, Ralf

Na 17:00 zal het erg druk worden in de lucht, de wind wordt dan minder :mrgreen:
BBQ om 15:00 opstoken? daarna nog effekes uitbuiken en dan gelijk de lucht in :rolling:

We zien wel hoe het loopt, wordt vast een TOP dag! :-D

Ralf

Update,
Er is zoals al eerder gemeld geen weg omleiding.
Het weer (niet geheel onbelangrijk ) ziet er redelijk uit , droog met 3 a 4 Bft uit het westen, hierdoor is de gehele lengte van het veld te gebruiken.
Ook de aantal deelnemers is voor en eerste keer goed te noemen, en gezelligheid moeten we zelf voor zorgen ;-)
Ik zal voor de weg blijvers morgen foto,s posten.
Slaap lekker en tot morgen
o, ja morgen maak ik ook bekend wat mijn project word de komende 2 jaar , kan al niet wachten met de eerste post :-)

Even een kort verslag van een zeer geslaagde dag.
Al voor 10uur waren de eerste Dawn patroler er al en en uur later hadden we al twee handen vol, einde van de ochtend bleef de teller op 16 staan , wat ik persoonlijk een behoorlijke opkomst vind voor de eerste keer.
Zo goed zelfs dat ik het bestuur ga vragen om het elk jaar te mogen organiseren.
Rond 11 uur was Martin zo dapper om een poging te wagen met zijn Pup , om tijdens het (geslaagde) landen er toch achter te komen dat de wind te afwisselend en te sterk was.
Tot rond 16uur waren de toestellen dan ook voor de vele toeschouwers te bewonderen in de pits, en was er tijd (te kort) om bij te praten.
Voor de geduldige onder ons was er na 17u genoeg te genieten in de lucht.
Afijn, nogmaals bedankt voor jullie opkomst en hopelijk tot volgend jaar met een nog groter belangstelling.

int1u.jpg

int2e.jpg

int3l.jpg

overzichtint.jpg

Wat een fantastsche dag!
Reuze gezellig
Nadat de wind ging liggen werd er volop gevlogen

Super gaaf gewoon!

Organisatie bedankt voor het orgainiseren jullie zijn GROOTS! :thumbsup:

71944a6b5fdcee493.jpg

71944a6b5fdd2eb66.jpg

71944a6b5fdd633a0.jpg

71944a6b5ffde91fa.jpg

71944a6b5ffe2ab24.jpg

71944a6b5ffe67e65.jpg

71944a6b601a0b3b5.jpg

71944a6b601a38e8c.jpg

71944a6b601a6c6ba.jpg

Groeten, Ralf Tekst en uitleg morgen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hele leuke dag vandaag, zeker weer leuk voor volgend jaar maar dan ik ook met een vliegende Fokker DVIII.

Te gek Teus om je D8 te hebben zien vliegen....:thumbsup:

Groet Jan.

full

full

De organisatie bedankt een ieder voor zijn aanwezigheid.
En ja volgend jaar weer aan ons zal het niet liggen.
De foto's en teksten van anderen spreken voor zich.

Groetjes, Ronald

Erg genoten vandaag.

Alvast een plaatje, de rest ga ik nog uitzoeken.

full

Ook ik heb erg genoten vandaag!!!:D
De Schlundt vertraging zien en horen draaien met veel geweld die in de Fokkertjes D VII gaan komen(jeetje wat een power staat daar te draaien).
Lekker veel bij kunnen praten en de nodige tips gehad waar wat o.a te koop is voor een aanstaand project wat goed voorbereid moet worden om tot een goed resultaat te komen.
Na ongeveer 17.30 ging de wind langzamerhand liggen en gingen de grote dubbeldekkers de lucht in(fantastisch gezicht als er 4 van die grote kisten in de lucht rondscheuren)
Na het vliegen nog gezellig door zitten oh'en bij een kampvuurtje!:celebrate:
Wat mij betreft voor volgend jaar(en nog vele jaren daarna) voor herhaling vatbaar:thumbsup::banana:

Mvgr Hans

Wat was dat een mooie dag :cool: Jammer van de sterke wind in de middag voor de meeste modellen, maar vanaf 17.00 kon iedereen los. Perfect georganiseerd door de Goudse Modelvliegclub :thumbsup: Volgend jaar weer :yes:

Ik had zelf wat pech met een paar keer failsafe in de vlucht en zodoende een snelle (ongecontroleerde) landing :mad: Begin van de vlucht alles goed maar na een paar rondjes begon de ellende. Eeerst maar eens uitzoeken waar dat vandaan komt :confused:

Hier alvast een paar foto's. De rest eerst uitzoeken en uploaden.

Gr. Teus

59584a6c130060dfa.jpg

59584a6c12ff5a18c.jpg

59584a6c13014374a.jpg

59584a6c132b54a7a.jpg

59584a6c137260238.jpg

59584a6c13e7c9437.jpg

59584a6c137318b64.jpg

59584a6c1373bf337.jpg

59584a6c1396abdd9.jpg

full

't blijft toch een beetje behelpen zonder echte rotatiemotors ;), maar met een beetje photoshoppen lijkt het er al meer op.

full

full

full

full

Beste modelvliegcollega's die erbij waren en in het bijzonder de organisatie van Dawn Patrol 2009 (Goudse Modelvlieg Vereniging).

Waaaaaaaauuuuw!!!!!

Meer kan ik er niet over zeggen.

Dat we in het begin niet hebben kunnen vliegen door de straffe wind (en uit de verkeerde hoek), werd later ruimschoots goedgemaakt. Hiervoor is het niet erg om 400 km te rijden.
Dit is gewoon veel leuker dan een vliegshow. Lekkere ongedwongen sfeer en zo veel vliegen als je maar wil. Volgend jaar weer; waar??? Dat zien we dan wel. Misschien wel bij ons in Posterholt (Limburg) bij De Vliegende Hollander ( www.mvcdevliegendehollander.nl )

Nogmaals bedankt voor deze erg leuke en gezellige dag

Het was inderdaad gezellig bij de Goudse,
netjes geregeld alles, gastvrije ontvangst en als er dan ook nog een bakkie koffie klaar staat kan het voor mij al niet meer stuk :D
En een heel behoorlijke opkomst ook met delegaties uit Friesland en Limburg zelfs!
Was behoorlijk winderig maar ja dat heb je niet in de hand; maar met een hoop OH 'en verstreek de tijd toch schrikbarend snel!

bedankt jongens en op naar de volgende!

Frank

(Had zelf schade zonder dat ik ook maar een meter gevlogen had: tijdens het opbouwen waaide één van de ondervleugels uit de romp
wat een barst in de romp en een flinke scheur in de vleugel tot gevolg had, maar ja da's zo weer gerepareerd)

Balen hoor dat ik er niet bij kon zijn was gisteren om 10 's avonds pas thuis.

Had nog wel een kleine goedmaker in Dover, daar vloog een Stearman en Lancaster een demo vanwege de oversteek 100 jaar geleden door Bleriot.

Volgend jaar ben ik er zeker bij en laat nu maar komen die foto's want dit zijn er tot nu toe echt te weinig.

En Alex wat gaat je nieuwe project worden.

Ton

De Dawn Patrol 2010 kan in weer op het GMVC veld gehouden worden.
We hadden het plan om het dan een week eerder te doen.
Maar goed het is nog ver weg en er zullen nog vele ideeën/reacties volgen.

Gr Ronald en Alex.

Back