Db da70

IMG_4484.JPG


Zo.
Het kan zijn dat epdm nog beter werkt dat heb ik niet getest maar dit was echt een wereld van verschil!
 
Ik gebruik cel rubber altijd onder mijn ontvangers e.d. En waar mogelijk tussen de vleugels. Op het werk hebben we het spul in alle dikte maten, zelfs 0,1mm. Die heb ik echter nog niet online kunnen vinden. Maar dat is ideaal voor de vleugel bevestigingen zoals bij mijn DC3.
9caf01f13d3f90cf9e1ff99aa5e6067d.jpg
2c1502607fe02cf3be9e57276696064a.jpg
 
Nou... ik hat ook "KT" verwacht in plaats van "TK"....

En Micha moet nodig weer eens gaan vliegen... Ik heb hem verdorie ooit nog (mede) leren vliegen... Zonde dat al die kennis en kunde ongebruikt blijft....
 
Nou vanavond nog ff een restje gedaan nadat ik de gas arm iets had ingekort. Door de nieuwe motorsteun is hij iets dichterbij gekomen. Ik dacht zal ff een filmpje maken. De trilling lijkt nog heftig in het filmpje maar dat is nagenoeg niks. Dit was op zijn minst 8x zo veel.

 
De krachten worden naar voren verplaatst, richting scharnier, waardoor roer minder zal 'rammelen'.

Wanneer vleugel omhoog buigt, of tordeert, wil roer achterblijven door massatraagheid. Daar zullen invalshoek en lift nog verder toenemen. Je krijgt meekoppeling. Door zwaartepunt van rolroer verder naar voren te leggen, zal rolroer minder achter willen blijven.
 
Ja maar dus eigenlijk zeg je boor een gat voorin het roer en prop daar een beetje lood in. Ingrijpend haha ik denk dat ik het zo laat. Maar bedankt voor de tip. Als ik iets gas geef is het weg.
 
Aaah ik heb even gekeken best cool moet ik zeggen. En dat maak je dan aan het uiteinde van de aileron vast. Ik ga er mee experimenteren.
@Jonkje ik zou best een stuk van dat neopreen tape willen hebben van 0,3 ofzo. Die 1 mm is eigenlijk net te dik voor de kap
 
Je hebt ook van die spades die op de aileron kunnen die ook dat effect hebben. Maar als ik ga denken hoe dat dan weer in de vleugeltas moet.
Je zou natuurlijk schroefdraad kunnen maken in de vleugel en iets afneembare kunnen hebben.
 
Zo ik had mijn koeling onder handen genomen. Ik ben gewoon 50 graden in temperatuur gedaald echt bizar gewoon!!
Eerst werd hij 180 graden piek en nu 121. Zit wel verschil in buitentemp. Dus denk dat ik hartje zomer op 150 uit kom.
 
Back
Top