Db da70

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Sprokkel, 5 feb 2019.

  1. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.345
    Locatie:
    Valkenburg zh
    Hoe ziet dat neopreen band eruit?
     
  2. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    IMG_4484.JPG

    Zo.
    Het kan zijn dat epdm nog beter werkt dat heb ik niet getest maar dit was echt een wereld van verschil!
     
    Jonkje en Q Brand vinden dit leuk.
  3. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.240
    Locatie:
    Heerenveen
    Ik gebruik cel rubber altijd onder mijn ontvangers e.d. En waar mogelijk tussen de vleugels. Op het werk hebben we het spul in alle dikte maten, zelfs 0,1mm. Die heb ik echter nog niet online kunnen vinden. Maar dat is ideaal voor de vleugel bevestigingen zoals bij mijn DC3. [​IMG][​IMG]
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  4. michana

    michana

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Oldeholtpade
    Hey Aad dat lijkt wel op de band die we achter de koelmachine's plakken
     
  5. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.345
    Locatie:
    Valkenburg zh
    Ja inderdaad.. En daar had ik nog een rolletje van liggen uit mijn tk tijd, dus ga ik mijn voordeel mee doen.
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2019
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.438
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  7. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.345
    Locatie:
    Valkenburg zh
    Ik had je iets slimmer verwacht hoor :) en dat is niet lullig bedoeld hoor! :)

    link

    nogmaals niet lullig bedoeld!

    Michana en ik waren collega's en deelden de passie voor knetterende modelvliegtuigen.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  8. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.739
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... ik hat ook "KT" verwacht in plaats van "TK"....

    En Micha moet nodig weer eens gaan vliegen... Ik heb hem verdorie ooit nog (mede) leren vliegen... Zonde dat al die kennis en kunde ongebruikt blijft....
     
  9. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Nou vanavond nog ff een restje gedaan nadat ik de gas arm iets had ingekort. Door de nieuwe motorsteun is hij iets dichterbij gekomen. Ik dacht zal ff een filmpje maken. De trilling lijkt nog heftig in het filmpje maar dat is nagenoeg niks. Dit was op zijn minst 8x zo veel.

     
  10. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.438
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Waren contra-/balansgewichtjes al vermeld in topic? Verkleinen ook (kans op) flutter/vleugeresonantie.
     
  11. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Ja maar nooit iets van gezien hoe werkt dat
     
  12. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.345
    Locatie:
    Valkenburg zh
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.438
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De krachten worden naar voren verplaatst, richting scharnier, waardoor roer minder zal 'rammelen'.

    Wanneer vleugel omhoog buigt, of tordeert, wil roer achterblijven door massatraagheid. Daar zullen invalshoek en lift nog verder toenemen. Je krijgt meekoppeling. Door zwaartepunt van rolroer verder naar voren te leggen, zal rolroer minder achter willen blijven.
     
  14. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Ja maar dus eigenlijk zeg je boor een gat voorin het roer en prop daar een beetje lood in. Ingrijpend haha ik denk dat ik het zo laat. Maar bedankt voor de tip. Als ik iets gas geef is het weg.
     
  15. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.739
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee... het is echt een armpje met een gewicht vóór de scharnier-as....
     
  16. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Aaah ik heb even gekeken best cool moet ik zeggen. En dat maak je dan aan het uiteinde van de aileron vast. Ik ga er mee experimenteren.
    @Jonkje ik zou best een stuk van dat neopreen tape willen hebben van 0,3 ofzo. Die 1 mm is eigenlijk net te dik voor de kap
     
  17. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Je hebt ook van die spades die op de aileron kunnen die ook dat effect hebben. Maar als ik ga denken hoe dat dan weer in de vleugeltas moet.
    Je zou natuurlijk schroefdraad kunnen maken in de vleugel en iets afneembare kunnen hebben.
     
  18. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.241
    Locatie:
    Arnhem
    Zo ik had mijn koeling onder handen genomen. Ik ben gewoon 50 graden in temperatuur gedaald echt bizar gewoon!!
    Eerst werd hij 180 graden piek en nu 121. Zit wel verschil in buitentemp. Dus denk dat ik hartje zomer op 150 uit kom.
     

Deel Deze Pagina