De Arrow van BMI ( grotere kloon van AXN Clouds Fly )

Motormount zit prima vast, heb ik gechecked.
ESC instellingen heb ik niet kunnen bekijken, mijn programmeer kaart werkt er niet op, ga er van uit dat dat wel in orde is.

Even voor de statistieken:
Origineel motortje met 4,5x4,5 prop:
550g thrust, 160W en 13,5 ampere.

Ik ga zo ff vliegen.

Edit:

Net gevlogen en vliegt prima, lijkt wel of de arrow nog minder afremt dan de cloudsfly, je bent een aardig stukkie nodig om te landen.
Verder duidelijk veel minder vermogen dan de cloudsfly, loopings wil nog net en recht de lucht in kan je helemaal wel schudden.

Wat me wel op is gevallen is dat er al wat scheurtjes komen op de scharnierpunten van hoogte en richtingsroer, dus zal dit bij de rolroeren ook wel een kwestie van tijd zijn.

mooi zo maiden gelukt.
de Arrow duikt niet naar beneden met gas geven, bij jou ook?
wat jij meet meet ik ook zo ongeveer.
ja power is minder met 4.5x4.5 prop met 5x5 zal die beter zijn maar dan lijkt het me beter er een 30A ESC in te zetten..
looping gaat vlot toch, en rol is wat langzaam, maar voor mij voldoende power ( ben een rustige piloot ;) )

ik heb scharniertape gebruikt voor alle roeren , hoogteroer en rolroeren aan bovenkant een lange strip tape gebruikt, onderkant 4 kleine stukjes gebruikt, evenzo op links/rechts roer

mijn Arrow vliegt nog steeds perfect heb al 50 vluchten achter de rug.

Marco899
hoe gaat het met je Arrow, heb je de maiden al gehad?

Malelom
hoe gaat het met je Arrow, tevreden na je maiden?

Zijn er nog meer die de Arrow hebben aangeschaft en hun ervaring hier willen delen ?

Laatst bewerkt:
Marco899
hoe gaat het met je Arrow, heb je de maiden al gehad?

Zijn er nog meer die de Arrow hebben aangeschaft en hun ervaring hier willen delen ?

Maiden helaas nog niet gehad. Heb nu alles compleet klaar staan, maar de wind is de laatse dagen iets te heftig voor een eertse vlucht bij mij in de buurt.

Heb uit verveling maar een onderstel gemaakt met wieltje in de romp, Camera met pan systeem op de neus gebouwd en bevestigd met magneten (verwijderbaar voor mijn maiden). 500mW tx zender in de rug gemonteerd en de esc naar achteren verplaatst. Morgen wordt er ook niet al te best qua weer en donderdag ben ik pakken voor de vakantie. Ben alleen nog aan het afwegen of deze zijn maiden in Spanje krijgt.

Maiden helaas nog niet gehad. Heb nu alles compleet klaar staan, maar de wind is de laatse dagen iets te heftig voor een eertse vlucht bij mij in de buurt.

Heb uit verveling maar een onderstel gemaakt met wieltje in de romp, Camera met pan systeem op de neus gebouwd en bevestigd met magneten (verwijderbaar voor mijn maiden). 500mW tx zender in de rug gemonteerd en de esc naar achteren verplaatst. Morgen wordt er ook niet al te best qua weer en donderdag ben ik pakken voor de vakantie. Ben alleen nog aan het afwegen of deze zijn maiden in Spanje krijgt.

veel succes met de maiden, en foto's van je arrow zijn welkom hoe hij eruit ziet met camera en wieletje
neem maar mee op vakantie daar is goed weer en weinig wind en plaats genoeg , prettige vakantie

Hallo allemaal.
Ik heb ook een arrow 1400, net als 2 vrienden van me.
Het is nog allemaal een beetje nieuw voor me dus heb ik een paar vraagjes:
ik vlieg met een 2200 mAh accu, maar hij gaat maar tot 1200mAh leeg.
Het vliegtuig schommelt een klein beetje, dus wilde ik graag weten hoe je precies het zwaartepunt meet. Nu is dat in het midden van de vleugel. Ik zag ergens 53mm staan, is dat vanaf de voorkant van de vleugel?

Hier een filmpje van een van mijn eerste vluchten:
[media=youtube]Hi2UtnuRkHY[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal.
Ik heb ook een arrow 1400, net als 2 vrienden van me.
Het is nog allemaal een beetje nieuw voor me dus heb ik een paar vraagjes:
ik vlieg met een 2200 mAh accu, maar hij gaat maar tot 1200mAh leeg.
Het vliegtuig schommelt een klein beetje, dus wilde ik graag weten hoe je precies het zwaartepunt meet. Nu is dat in het midden van de vleugel. Ik zag ergens 53mm staan, is dat vanaf de voorkant van de vleugel?

Hier een filmpje van een van mijn eerste vluchten:
[URL="
- 20-7-10 arrow 1400 film 3.mp4[/URL]

ja die 53mm is vanaf de voorkant van de vleugel zo'n 5 cm van de romp,
ik prik er altijd links en rechts een speld met knopje in de onder kant van de vleugel op die afstand, zo kun je makkelijk met je vingers balanceren,
of een eenvoudig balanceer gebruiken.

Wat versta je onder schommelen , dat die gaat pompen of zo?
Hoe bepaal je dat dat die lipo maar 1200mah geeft?, is die dan praktisch leeg ? , als je een goede lader hebt waarmee je ook kunt ontladen kun je dat bepalen.

Ik heb mijn lipo accu weer geladen nadat deze leeg was. Ik gebruik een BC6. Deze gaf aan dat de accu met 1200 mAh volgeladen was. De esc sloeg af op de low voltage cut off, de motor stopt er dan mee. Deze low voltage cut off kan ingesteld worden op de esc op een lager voltage dan 3,2V. Echter ben ik bang dat dan de accu te laag ontladen word, vandaar mijn vraag. Ik heb de accu al een keer ontladen en weer geladen met de BC6 lader. Er ging toen netjes 2100 mAh in de 2200mAh accu.

Ik had eerst een pompend vliegtuig door te veel gewicht voorin met een zwaardere accu en twee loodjes. Nu heb ik de loodjes eruit gehaald en vliegt het een stuk beter. Op de films van anderen zie je de vliegtuigen netjes recht vliegen qua hoogte. Bij mij zie je nog een klein beetje dat hij pompt. Zou dat anders gewoon door de wind komen?
Voor mooiere beelden zou ik namelijk stabieler willen vliegen.

Ik zal eerst eens het zwaartepunt in orde brengen. Bedankt voor de uitleg.

Ik heb mijn lipo accu weer geladen nadat deze leeg was. Ik gebruik een BC6. Deze gaf aan dat de accu met 1200 mAh volgeladen was. De esc sloeg af op de low voltage cut off, de motor stopt er dan mee. Deze low voltage cut off kan ingesteld worden op de esc op een lager voltage dan 3,2V. Echter ben ik bang dat dan de accu te laag ontladen word, vandaar mijn vraag. Ik heb de accu al een keer ontladen en weer geladen met de BC6 lader. Er ging toen netjes 2100 mAh in de 2200mAh accu.

Ik had eerst een pompend vliegtuig door te veel gewicht voorin met een zwaardere accu en twee loodjes. Nu heb ik de loodjes eruit gehaald en vliegt het een stuk beter. Op de films van anderen zie je de vliegtuigen netjes recht vliegen qua hoogte. Bij mij zie je nog een klein beetje dat hij pompt. Zou dat anders gewoon door de wind komen?
Voor mooiere beelden zou ik namelijk stabieler willen vliegen.

Ik zal eerst eens het zwaartepunt in orde brengen. Bedankt voor de uitleg.

ik gebruik deze lipo:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C
helemaal voor in de neus geplaatst en geen lood hoeven te grbruiken, zo is mijn zwaartepunt op 53mm.
Heb jij een andere ESC ingezet?, omdat de instelling van de originele ESC dit heeft: 2,6V (low) , 2.85V (Normal) and 3.1V (High)
Ik zet ook altijd de instelling op HIGH

Als bij jou de ESC inkomt en de motor stopt dan heb je lang gevlogen,
ik vlieg zon 10 minuten en dan moet er zo ongeveer 1100mAh bijgeladen worden.
Heb jij de stroom al eens gemeten ?, en ik neem aan je gebruikt de originele prop 4,5x4,5

Toch wel apart, als ik mijn 2200 lipo per ongeluk helemaal leeg vlieg dan laad ik er een dikke 1800 in.
Ik heb exact dezelfde lipo als ik het zo lees.

Het is mijn lipo accu denk ik.
Ik heb een verkeerde gekocht. Ik had deze aangeschaft.
Waarschijnlijk is die maar 5c ofzo vanwege het feit dat ie in een zender zit.
Probleem opgelost... :D
Ik heb meteen 2 nieuwe accu's laten komen.

Ik ben nog even bezig geweest om de trust te meten.
Ik weet niet hoe dat moet, dus had ik de weegschaal tevoorschijn gehaald en daar het vliegtuig met de neus naar beneden op gezet. Even maximaal gas geven en zo ben ik erachter gekomen dat mijn 5x5 prop met deze slechte accu maar 240gr thrust geeft. Die prop had ik aangeschaft omdat ik bijna niet tegen de wind in vooruit kwam.
Hoe meet je dat eigenlijk? op deze manier?

Laatst bewerkt:
Het is mijn lipo accu denk ik.
Ik heb een verkeerde gekocht. Ik had deze aangeschaft.
Waarschijnlijk is die maar 5c ofzo vanwege het feit dat ie in een zender zit.
Probleem opgelost... :D
Ik heb meteen 2 nieuwe accu's laten komen.

Ik ben nog even bezig geweest om de trust te meten.
Ik weet niet hoe dat moet, dus had ik de weegschaal tevoorschijn gehaald en daar het vliegtuig met de neus naar beneden op gezet. Even maximaal gas geven en zo ben ik erachter gekomen dat mijn 5x5 prop met deze slechte accu maar 240gr thrust geeft. Die prop had ik aangeschaft omdat ik bijna niet tegen de wind in vooruit kwam.
Hoe meet je dat eigenlijk? op deze manier?

ja die lipo kan de power niet leveren ,

de trust meten kan op zon manier zoals je gedaan hebt als die geen prop vooraan heeft :),
ik gebruik meestal deze weegschaal 22LBs/10Kg/5g DIGITAL LUGGAGE FISHING PORTABLE SCALE - eBay (item 400126768482 end time Aug-04-10 19:02:31 PDT)
en met een stuk touw laat ik het vliegtuig trekken.

Je kunt inderdaad gewoon met de neus op een weegschaal en dan gas geven, weegschaal wel ff op nul zetten met vliegtuig erop en motor uit.

Ik zet de weegschaal tegen de muur en druk er tegenaan met het vliegtuig, niet de perfecte manier maar in de praktijk maakt het geen drol uit.

Vandaag met een geleende lipo gevlogen. 11.1V 800mAh 20c. Wat een wereld van verschil! Zelfs loopings zijn nu geen probleem meer. Er zit veel meer power in de 20c accu. Nog een paar weken wachten op de nieuwe accu's uit hongkong. Iets met vertraging vanwege aswolken in ijsland.
Ik mag zolang gelukkig deze accu lenen. :D

Vandaag dan de maiden. Vond het wel een apart topic waard.
[115609] lachen-maar-van-de-lucht-de-sloot

Jammer jammer, maar hij is er goed vanaf gekomen.
was het beide keren gelijk na de start dat dat gebeurde?

de eerste keren liet ik iemand de arrow weggooien maar nu
gooi hem altijd zelf weg met half gas onder een hoek van 20graden, gaat altijd goed .

wat weegt die met de camera erop dan? , trekkracht is maar rond de 450gram met 4.75x4.75 prop en het gewicht is 680gram inclusief 2200mAh 3S lipo

Dat is het ook het probleem, camera, zender en OSD voegen iets meer dan 100 gram toe. Daarnaast nog een 2200mAh 3S lipo en waarschijnlijk een slechte balans. Ga nog een proberen met een 1500mAh lipo en zonder de gadgets. Verwachte er waarschijnlijk iets teveel van. Ging wel vol gas weg en met een stevige worp en licht omhoog, maar de besturing was het andere probleem.

Heb vorige week ook de BMI Arrow aangeschaft als complete set.
1 kleine tegenvaller was dat de servo voor het richtingsroer het vrijwel meteen begaf toen ik alles aansloot; hij draaide 2 rondjes en deed toen niets meer. Doorgebrand. Dus terug naar de hobby winkel; meteen een nieuwe servo meegekregen en een tube lijm om hem vast te lijmen; perfecte service!

Leermomentje; de staart NIET vastlijmen met secondenlijm! Bij mij was er dus secondenlijm in de naad gelopen zodat de stang voor het hoogteroer muurvast zat :(
Dus; stang er voorzichtig uitgetrokken en gaatje wat opgeboord zodat e.e.a. weer soepel liep.

Eerste vlucht moet ik nog doen, maar dat zal op vakantie gebeuren aangezien we vanmiddag weg gaan. Voor het vervoer heb ik een draad in de auto gespannen tegen het plafond aan. Op die manier hoeft ie niet uit elkaar.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ron

Back