de "banckert" van BILLING BOATS

• Topicstarter Topicstarter jacco1992
  • Startdatum Startdatum
vanmiddag de romp gespoten (grond verf), ruikt lekker. :p

morgen de 2e laag (zwart) en dan vrijdag proberen de rode onderkant erop te krijgen.

ik heb toen ik mijn zender weg ging brengen ook nog een 4 blad 45mm messing schroef gekocht, deze vervangt de standaard 3 blad 40mm plastic schroef.

Groeten,
Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een verslaafde verfsnuiver erbij !:mrgreen:
niet te veel hoor, is niet goed voor je!

wel foto's blijven maken, we willen wel zien wat je allemaal aan het spuiten ben.

Brandaris

heeft er nog iemand een tip om de zwarte en rode verf op de romp mooi te scheiden? ik weet niet of het handig is met tape want ben dan bang om de andere verf te beschadigen. hoe doen jullie dat?

hier heb je 2 foto's:

mijn mooie nieuwe schroef :D
Foto0074.jpg

en de romp in de grondverf:
Foto0071.jpg

(straalbuis vergeten :mad:)

groeten!

ik weet niet of het handig is met tape want ben dan bang om de andere verf te beschadigen.
Gewoon de juiste tape aanschaffen.
Zelf gebruik ik 6mm blauwe kunststof tape, die laat zich heel makkelijk in allerlei vormen plakken zonder te plooien.
Ik weet alleen niet meer waar ik ze gekocht heb.
Ook heeft Tamiya een goede soort tape in z'n assortiment, en volgens mij verkoopt Conrad die.

en hij is zwart!!

morgen de waterlijn bepalen en dan het rode spijten en de romp is klaar :)

hier foto's:

Foto0077.jpg

Foto0075.jpg

Het is een kwestie van goed afspuiten..
Als je der normale schilderstape ga gebruiken plak het 2uur van te voren erop of iets dergelijk. Dan zuigt het zich beter vast en kan de verf er niet tussen kruipen. Of als je het sneller wil doen, ga dan met je nagel een paar keer over het bovenste randje en duw al het lucht eruit. Zo voorkom je het ook.

En uiteraart laag per laag

en de laatste laag zit op de romp!

nu alles in bouwen en dan is de romp (eindelijk) klaar :)

Foto0075_001.jpg

Foto0076.jpg

Foto0077_001.jpg

hoi jacco,

of het komt door de glinstering van licht of je hebt te weinig verf op je romp gespoten. Maar persoonlijk vind ik deze rood helemaal niet mooi zoals ik het nu zie. Rood als onderkant is mat en menie. Ik zou toch een rode primer kopen van motip en toch maar je romp opnieuw spuiten. Ook aanrader is blanke lak anders gaat je mooie kleur van je lak verloren etc. en dat is zonde.

tim

dat komt door het licht, ik had zelf ook gedacht dat het andere verf was. maar ja toen had ik er achter kwam had ik er al wat op gespoten, dus toen maar helemaal gedaan. die blanke lak is dat in spuit vorm of gewoon ff met een kwast er een laagje opsmeren?

Groeten,
Jacco

hoi jacco,

als je kan spuiten zeker aanrader en vooral blanke lak anders zie je hele lelijke druppers en streep vormen dus afrader. ik zou persoonlijk toch andere rode lak er op spuiten.

tim

Zeker niet met een kwast doen gewoon spuiten want als je met kwast doet en je hebt een beetje goeie kwaliteit op terpentine basis of iets anders en je gaat kwasten dan zorgt de terpentine er voor ,dat je net mooi gespoten rompje de verf uit loopt en je krijgt lopers met de kwast.

Gr, Woujaco

Mijn zender is weer gerepareerd, en ga hem morgen ophalen :)
ik zal de aankomende 2 weken niet zoveel doen want heb over 2 weken 2 examens dus moet even hard leren :confused: :rolleyes:

Groetjes,
Jacco

zou inderdaad kunnen dat ie nu gesloopt is.
Ik heb hem ook nog ergens op een paar foto's staan.

Ik heb zelf ook dit model staan.
volgens mij heeft elke modelbouwer wel deze gehad of nog in zijn op haar bezit.
Het is gewoon een pracht sleper.

Een wat late reactie, maar ik wilde toch nog even inspringen op dit onderwerp om een misvatting uit de weg te ruimen. De "Schouwenbank", "Steenbank", "Vikingbank" en "Maasbank" worden ten onrechte gezien als zusterschepen.
Voor de goede orde: De "Schouwenbank" en "Steenbank" waren zusjes van elkaar, maar behoorde tot een andere klasse dan de "Vikingbank" en de "Maasbank", die beiden ruim twee meter langer waren en ook grote verschillen vertoonde. De boeg is hoger en delen van de opbouw zijn anders. Laatstgenoemden hadden ook patrijspoorten in de romp.

"Schouwenbank" (1960) Helaas gesloopt in 2009.
"Steenbank" (1960) Vaart nu als "Valcke" voor Belgische Marine.
"Vikingbank" (1965) In 1967 gestrand voor de kust van Hoek van Holland. Geborgen maar tijdens herstelwerkzaamheden alsnog verloren gegaan. Gesloopt.
"Maasbank" (1965) Verkocht als "Takavar" aan Iran en vergaan in 1991.
Het is deze laatste die bij Billing Boats als "Banckert" word aangeboden.

Back