De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oorzaak drank, of dieren thee geven is niet handig, jan kom maar op de juiste namen...

Die eekhator is wel vervelend, knaagt echt door alles, bovendien erg snel.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ohja, dus Deesel heeft een konijn gepakt, kan ik volgen bij de rest iets te visueel.

Uhh laat de schildpadjes maar zitten, staan inmiddels op het menu, gatvrrrr Roel, veel te veel groen er tussen brrrr

image.jpeg

Tja, de eerste is natuurlijk een haard en Deesel is duidelijk ontevreden met z'n nieuwe carnavalspakje, maar de rest ken ik niet.

Hoor ik daar in de verte iemand de vlieger spelen op een orgeltje?

Je hebt weer eens nieuwe batterijen nodig voor je gehoorapparaatjes.... Je haalt alles weer eens door elkaar. Hier, kijk maar lekker naar een filmpje over een vlieger op de Bahama's:

En wat is dat hier voor een puinhoop? Ben ik een paar dagen weg voor een uiterst inspannende job, kom ik terug en wat zie ik?
Open hekken, allerlei rare beesten, een buurberg waar iets gebeurd schijnt te zijn of was ook dat één groot rookgordijn? Zo ja, zal het wel een vulkaan geweest zijn.
Potverdikke tijd dat iemand hier eens orde op zaken stelt:

Allereerst die stomme beesten terug waar ze horen: bij Boer Piet. Leuke klus voor Erwin, lijkt me. Gebruik de lokroep van Jan maar: Poelepoelepoele, en ze lopen meteen achter je aan. Wel een beetje doorlopen, anders ben je redelijk plat.

MP: die leutefant van je: opbokken met dat beest. Je mag kiezen waar je 'm stalt: in je leutelpaleis of in de wei, als die wei maar niet op de Berg is.

Slijter, blijf bij je Whisk(e)y, terug in de slijterij en bemoei je niet met Schildburgers, want daar heb je geen (gehakt-)bal verstand van. En dat je nou nog steeds niet begrepen hebt dat er maar één hertog op de Berg is, is je zwaar aan te rekenen... En die ene hertog, dat is Hertog Jan. Begrepen?
EN WAT DOET DAT GEBRUIKTE THEEZAKJE IN DE SLIJTERIJ? Nou? Nounounou? (en probeer je er niet onderuit te l*llen slijter, want dat gaat je niet lukken!)

Jan, waarom liggen hier overal bonnetjes? Normaal doen we daar toch niets mee? Hup, in de open haard die dingen. Waar is de Fennek? Laat ik niet besnuffelen dat de asbakjes vol zijn, anders breekt de pleuris uit. Zeker als ze vol zitten met sigarenpeuken, want is de boot pas echt aan.

Sakkerloot, ik dacht dat ik hier even kon ontspannen... Niet dus.
Zoals Her Majesty Queen Elisabethththth (tong tussen je tanden en flink uitademen, zodat het speeksel zeker een meter weg komt) ooit zei: "We are nót amused."

Is die snotkoker in disguise al opgeruimd? Ja? Mooi, da's tenminste één goed ding.
Hebben we tenminste ook geen last van lieden die "De vlieger" op een draailier proberen te spelen...

Ondertussen is het al 12:12Uur... En nog steeds geen sjoege?
Sjongejongejonge, wat een ingekakt zootje!
Hup, je nest uit, naar buiten, luiwammessen! Rennen met je kadaver!

Eeeeeuh Roel, tijdens jouw missie zijn we in chronologische volgorde een strandtent(?), een whisky stokerij, een algemeen koperpoetser, een kuiperij annex brouwerij en een dierentuin rijker geworden. Alleen een nieuwe dierentuinbeheerder hebben we nog niet, maar daarmee zijn we bezig. Dat van die strandtent snap ik ook niet helemaal, maar een strandtent op een Berg is natuurlijk wel een unicum. Zeg nou zelf. Er zijn dus wel degelijk ook zeeeeer positieve zaken te noemen.

Het meest positieve is misschien wel, dat Puffelmans wel degelijk een echte Duke blijkt te zijn. Blij toe, want als je even googled zie je, dat zo'n knakker een puur ceremoniële functie heeft en zich dus nergens mee mag bemoeien, behalve met zichzelf. Nu was dat natuurlijk al zo, maar nu is het officiëel en zal geen ambitionisteling het nog wagen 'm als leider/lijder naar voren te schuiven.

Enne o ja, de Fennek staat bij het leutelpaleis. Daarmee is men aan het joyriden geweest toen ik even op de BuurBerg was. De kosten worden verhaald op de onverlaten. Ik hoorde M. Puller al iets mompelen als 'beter helemaal vernieuwen en fijntunen', maar dat kun je 'm beter zelf even vragen.
Die bonnetjes op je bureau zullen wel van de slijterij zijn geweest. Uiteraard verbranden. Puur flauwekul. Er was hier even een bonnetjes- en hekjescultuur, maar daarmee heb ik meteen korte metten gemaakt.

Enne, wil je niet zo hard roepen? Straks wordt onze hooggeborene nog wakker!!!

Ik ben voor meer #-jes!

Duke is strikt ceremonieel, met een redelijke vergoeding dat is afgesproken in besloten overleg.... Vandaar dat zakje thee. Was wel verdunt met rum, veel rum, waarom geen idee, eigenlijk meer rum dan thee, jan wilde dat perse nou vooruit dan.

###################

Laatst bewerkt:
Die vergoeding bestaat natuurlijk uit een virtuele betaling voor de virtuele zelf-stookseltjes, maar dat terzijde (trefwoorden: niks voor niks).

Deesel heeft zo z'n eigenaardigheden. Zo af en toe drinkt-ie rum, aangelengd met wat thee. Veel rum, weinig thee. Dat doet-ie sinds kort, eigenlijk sinds er op de Berg een nieuwe hond rondloopt...

183495-3f47a18fd18849b72eda23b3b2f00506.jpg

Laatst bewerkt:
Daar komt dat verkeerde hekjesidee dus vandaan! De shrubbery is het haagje áchter het hekje en natuurlijk zijn shrubberies van harte welkom op de Berg, zeker als er 'laurels' aan zitten. Maar kijk eens hoe zo'n conversatie dan verder verloopt als de shrubbery er eenmaal is. Daar kunnen we hier op de Berg nog veel van leren:

Arthur: O Knights of Ni. We have brought you your shrubbery. May we go now?
Knight of Ni: Yes, it is a good shrubbery. I like the laurels particularly.
But there is one small problem....
Arthur: What is that?
Knight of Ni: We are now *no longer* the Knights Who Say "Ni"!
Other Knights of Ni: Ni! Shh! Shh!
Knight of Ni: We are now the Knights who say "Ekky-ekky-ekky-ekky-z'Bang,
zoom-Boing, z'nourrrwringmm".
Other Knight of Ni: Ni!
Knight of Ni: Therefore, we must give you a test.
Arthur: What is this test, o Knights of.....
Knights who 'til recently said "Ni"?
Knight of Ni: Firstly, you must find....

ANOTHER SHRUBBERY!!!
(another minor chord)
Arthur: Oh not *another* shrubbery!!
Knight of Ni: (excitedly) THEN... Then, when you have found the shrubbery,
you must place it here, beside this shrubbery, only slightly
higher, so we get the two-level effect with a little path
running down the middle.
Other Knights of Ni: A path! A path! A path! Shh, shhh. Ni! Ni!
Knight of Ni: Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the
mightiest tree in the forest...
Wiiiiiithh.... A HERRING!

Bagger, je moet eerst inloggen, anders kun je alleen maar plaatjes in postzegelformaat uploaden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back