Hoor ik daar in de verte iemand de vlieger spelen op een orgeltje?
Je hebt weer eens nieuwe batterijen nodig voor je gehoorapparaatjes.... Je haalt alles weer eens door elkaar. Hier, kijk maar lekker naar een filmpje over een vlieger op de Bahama's:
En wat is dat hier voor een puinhoop? Ben ik een paar dagen weg voor een uiterst inspannende job, kom ik terug en wat zie ik?
Open hekken, allerlei rare beesten, een buurberg waar iets gebeurd schijnt te zijn of was ook dat één groot rookgordijn? Zo ja, zal het wel een vulkaan geweest zijn.
Potverdikke tijd dat iemand hier eens orde op zaken stelt:
Allereerst die stomme beesten terug waar ze horen: bij Boer Piet. Leuke klus voor Erwin, lijkt me. Gebruik de lokroep van Jan maar: Poelepoelepoele, en ze lopen meteen achter je aan. Wel een beetje doorlopen, anders ben je redelijk plat.
MP: die leutefant van je: opbokken met dat beest. Je mag kiezen waar je 'm stalt: in je leutelpaleis of in de wei, als die wei maar niet op de Berg is.
Slijter, blijf bij je Whisk(e)y, terug in de slijterij en bemoei je niet met Schildburgers, want daar heb je geen (gehakt-)bal verstand van. En dat je nou nog steeds niet begrepen hebt dat er maar één hertog op de Berg is, is je zwaar aan te rekenen... En die ene hertog, dat is Hertog Jan. Begrepen?
EN WAT DOET DAT GEBRUIKTE THEEZAKJE IN DE SLIJTERIJ? Nou? Nounounou? (en probeer je er niet onderuit te l*llen slijter, want dat gaat je niet lukken!)
Jan, waarom liggen hier overal bonnetjes? Normaal doen we daar toch niets mee? Hup, in de open haard die dingen. Waar is de Fennek? Laat ik niet besnuffelen dat de asbakjes vol zijn, anders breekt de pleuris uit. Zeker als ze vol zitten met sigarenpeuken, want is de boot pas echt aan.
Sakkerloot, ik dacht dat ik hier even kon ontspannen... Niet dus.
Zoals Her Majesty Queen Elisabethththth (tong tussen je tanden en flink uitademen, zodat het speeksel zeker een meter weg komt) ooit zei: "We are nót amused."
Is die snotkoker in disguise al opgeruimd? Ja? Mooi, da's tenminste één goed ding.
Hebben we tenminste ook geen last van lieden die "De vlieger" op een draailier proberen te spelen...