De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe veel drink jij nou zo op een avond?

Volgens mij is het deze keer een beetje uit de hand gelopen of zie ik dat verkeerd?

Dienstmededeling.

Mannen, alle foto's ben ik op dit moment aan het koppelen. Dus ook de oude plaatjes die hier ooit gelinkt zijn en nog in een album staan komen weer terug. Of we daar blij mee moeten zijn is een tweede.

Einde dienstmededeling

Tjonge, is er ooit wat opgeruimd, eindelijk zou je zeggen, heeft ie 't het bewaard en zet hij het terug, goed bezig!:koud:

Als 't ie nog even zo door blijft gaan hebben we straks niks meer om over te klagen.....:(!!! (trefwoorden: bezig errug goed :thumbsup:).

Hoewel.............die kleurtjes.....daarover kan ik natuurlijk nog best wel een flinke tijd blijven doorgaan :banana:

Mooi toch, dat Burpmans die links nu heeft gerepareerd? Nounounounou nou? Toe, schrijf het maar.....! Het is natuurlijk moeilijk om toe te geven, je zou het eigenlijk liever niet typen, maar toch. Dus :rolleyes:?????

Jongens, jullie weten het wellicht (nog) niet, maar Bagger is een beetje verlegen.
Moet soms een drempel over worden geholpen. En die zijn op schepen, zeker als ze in een waterdicht schot zitten, best wel hoog.
Nu is Bagger redelijk "aan de maat", zoals dat hier heet, dus over de drempel tillen gaat 'm niet worden. Bovendien zou hij kunnen gaan denken dat een van jullie 'm ten huwelijk had gevraagd.:eek:
Ik ben van mening dat de enige manier waarop Bagger over die drempel zou kunnen komen een redelijk stevige trap is. Dit kun je op meerdere wijzen uitleggen, en dat laat ik dus graag geheel aan de lezer over.

By the way: Burp: lekker doorgaan zo.:thumbsup:

How about a trap door? Misschien, dat het daar ook mee gaat?

miscellaneous-trap-factory_worker-door-surprise-trapdoor-36533351_low.jpg

Tja, als Burpmans het foto's laat regenen op het forum mag ik er natuurlijk ook wel eentje plaatsen:

charredshaine.jpg

Wat kost dat nou, zo'n vaatje Short Mountain?

Moonshine, sterk spul, weinig smaak! Om Roel vlot te trekken prima brandstof. $35 per 750ml.

Zekers, maar het gaat in vaten en dan lekker lang op smaak komen. En Amerikanen kunnen niet brouwen, daarbij moonshine is daar vaak illegaal, hier op de Berg geen enkel probleem, juiste flesjes, juiste plek en klaar. Vroeger werkte dat ook met de beveiliging maar dat laat wat te wensen over, tijd voor een hekje.

Allemaal leuk en aardig, maar je werd hier aangenomen als MBFB-stoker 2e klas annex slijter vanwege de kundigheid van het eigen stookseltjes produceren, waarbij het mijn bedoeling was en ook de verwachting, dat er ook kwamen van meer dan 40%. Nou kun je je wel laatdunkend uitlaten over moonshine, maar wanneer komt er nu eens iets van - pak 'm beet - 80%? Dat er dan geen smaak meer aan zit is van ondergeschikt belang. Het gaat 'm om de sensatie.

Over een maand zitten we weer op wintersport, dat wil zeggen: vrouw en zoon (en mogelijk een vriendin) op wintersport, ik weer op winter. We krijgen dan de eerste dag een demonstratie: een klein beetje boerenstookselschnaps op een schoteltje, aansteker er bij en ja, dat spul brandt dan met een overigens bijna kleurloze vlam, maar dat terzijde. Vervolgens wordt er een glaasje ingeschonken en de bedoeling is dan, dat je het opdrinkt. Vervolgens nog een glaasje en verder ken je het wel. Waar het dan naar smaakt weet ik nog steeds niet, ik ken alleen de sensatie als het naar binnen brandt en ja, dat is echt een sensatie en ja, je voelt precies waar het blijft. Je krijgt dan écht een warm gevoel van binnen. Zoiets zou ik ook wel eens op de Berg willen proeven.

Als je een warm gevoel wilt op de Berg, ga achter Roel staan ongeveer een uurtje na de goulash.

Kogel is door kerk.... of in de kerk, deels door de kerk, whatever....

image.jpeg

...enfin, de Clanity/coaster van Mount Fleet besteld...

Alle drank 20% duurder voorlopig...

Stoken laat ik door goedkope Polen doen, komt die 80% er vast ook, hobby tijd!

Nu woon ik "in real life" naast een kerk, waar ik Zondags regelmatig een uurtje vertoef (en door de weeks ook om een riedeltje Bach te oefenen) maar ik heb daar geen kogel gezien. Niet IN de kerk en niet DOOR de kerk. En laat ik het niet merken ook, want dan zijn de rapen (en elke andere willekeurige soort groenten) gaar!

Bovendien kan het nooit de bedoeling zijn dat de drank 20% duurder wordt en tegelijkertijd het productieproces in handen wordt gegeven van goedkope buitenlandse werknemers. Dat heet "uitbuiting", "verzieken van de markt" en "pure oplichting". Het feit dat de netto winst ten goede komt aan het hobbybudget van ene Puf is weliswaar een klein pluspuntje (Hij komt ons dan minder vaak lastigvallen met door alcohol doordrenkte nonsens) maar het blijft natuurlijk een uitermate kwalijke zaak. Bovendien: waar blijft de kwaliteitscontrole? Je kunt wel l*llen over "smaak is helemaal niet nodig, het gaat om de beleving", maar als ik iets drink wil ik het wel proeven. Dat daarna mijn maag een overeenkomst vertoont met:
1514842_orig.jpg

is bijzaak. Kwalijke ontwikkelingen allemaal...

@Roel,
Zo'n Bauernschnaps is dus blijkbaar niks voor jou. Het is ook geen drankje, waarbij je denkt: "laat ik eens een flesje mee naar huis nemen". Eén keer per jaar is namelijk meer dan genoeg.
De tariefsverhoging van de slijterij heeft geen invloed op de rantsoenering van MBFB-beveiliging. Door aanpassing van de huurtarieven gaat dit trouwens het MBFB-management ook geen extra kosten opleveren.
Je zou het niet zeggen, maar in het pittoreske Maasland is de nieuwe kerk (voorheen de kerk van de King pepermunt gebruikers) eigenlijk ook altijd mijn buur geweest. Dat daar de Rabobank zich op slinkse wijze tussen genesteld heeft door z'n ingang 90 graden (gerekend in het horizontale vlak) te verplaatsen en het pandje vervolgens te verkopen aan de plaatselijke notaris doet daaraan niets af. Overigens is ook hier niets te bespeuren van kogels, die door de kerk vliegen. Wel van een heleboel kauwtjes, die over de kerk vliegen en het dak als landingsplaats kiezen.

@Duke Puff,
Neem Letten i.p.v. Polen. Deze laatsten hebben namelijk inmiddels goed door, dat ze onderbetaald worden en blijken ook grote klanten van jezelf te zijn. Wat proletarisch inkopen doen inhoudt hoef je ze uiteraard niet te leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back