Wat wil je nou? Kukelekuuuuuu is net weggejaagd, begin jij meteen "toc toc toc"....
Dan komt die "Kuuuuu" vrij snel weer terug, want die lust wel een jong tocje.
En als ik zo vrij mag zijn: Ik ben niet zo van de "Nice guys".
Heb ze hier dan ook slechts zelden aangetroffen. Kan je aardig mee kletsen over modelbouw en zo, maar als e het hebt over de diepere dingen des levens, zoals de diverse soorten thee, haken ze heel snel af onder het slaken van de meest vreemde verwensingen.
En dat terwijl thee toch best een aangenaam drankje is met licht medicinale werking.
Heb je bijvoorbeeld weer te kwistig sambal op je bammetje met pindakaas gesmeerd, en begint je tong op de Vesuvius te lijken: een kopje warme, niet hete, maar zoete thee doet wonderen. Werkt ook als de Wokchinees-van-dienst in de Wok-Inn iets te scheutig is met de Tipan-saus.
En als je modelbouwer bent van pantservoertuigen, kun je thee ook prima gebruiken om deze voertuigen te voorzien van 1:35 camouflagenetten. Zodra je een aantal gebruikte theezakjes bij elkaar gespaard hebt, de stukkies theeblaadjes eruit halen, laten drogen, en met verdunde witte houtlijm op je modellen plakken. Uiteraard wel voorafgegaan door diepgaande research. Waarin je dan "diep moet gaan" laat ik gaarne aan de (vunzige) verbeelding van bovengenoemde "Nice guys" over.
(Zo. Het was ff l*llen, maar uiteindelijk kom je weer op het oorspronkelijke onderwerp terug...)