De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En jij moet je tijd niet verdoen met Brutus af te pl*ssen als hier de koffie oud staat te worden. En dan nog een l*lsmoes verzinnen "de wekker wilde niet meewerken..."
Tsss....
Een wekker werkt nooit mee, enkel tegen en meestal als je dat niet wilt.

Misschien iets eerder naar bed gaan?
Overigens is de wekker mijn vriend, als is het om 3 uur 's morgens, want ik gebruik alleen een wekker als ik leuke dingen ga doen.

Overigens is de wekker mijn vriend, als is het om 3 uur 's morgens, want ik gebruik alleen een wekker als ik leuke dingen ga doen.

De mijne niet.... als ik een wekker gebruik is dat omdat ik dingen MOET doen... leuke dingen word ik OF vanzelf op tijd wakker voor, of die dingen zijn zodanig van aard dat " als ik wakker wordt" reeds op tijd genoeg is....

Wat moet je eigenlijk met een wekker?
Die maakt je wakker als je nog niet uitgeslapen bent.
Volkomen verkeerd uitgangspunt en een uiting van niet kunnen plannen.

Volkomen verkeerd uitgangspunt en een uiting van niet kunnen plannen.

Dat is de pest.... soms plannen anderen voor mij.... Gistermiddag/avond een giga drukke avond gehad, lag om kwart over twaalf doodmoe in mijn nest, gaat om 1 uur de telefoon (ook een soort van wekker, helaas) dat de bunkerboot langszij lag.... dus dan heb je weinig keus.... Maar om 8 uur moet er toch weer wat gebeuren, dus....

Wat moet je eigenlijk met een wekker?

Tja, ik zou ook niet weten wat je er mee moet, ik ben getrouwd en dan word je liefdevol gewekt. Een wekker is dan een overbodige luxe.

De procedure, zoals dat bij ons gaat: om 07.00 klikt zo'n apparaat aan en laat dan een uur lang Radio Rijnmond horen. Ik merk daar niets van, voor mij is het nog midden in de nacht. In de tussentijd staat mijn duifje op en zorgt dat de zoon z'n bed uit wordt getremd. Een beter woord is daarvoor niet, want dit kost behoorlijk wat geweld. Een erfelijke kwestie. Vervolgens zorgt ze voor z'n boterhammetjes en dat-ie op tijd naar z'n werk gaat. Daar heeft-ie maar 10 minuten voor nodig, maar z'n timing is uitermate krap berekend. Eveneens erfelijk. Vervolgens hoor ik dan om zo'n 8.45 uur of iets later: "luie fl*kker, zou je er niet eens uit komen. Je hebt een eigen zaak, weet je wel!" Uiterst liefdevol dus, waarop ik dan antwoord: "laat me, er zit niemand op me te wachten en ik lig naast de telefoon". Tja, en dan moet ik zorgen, dat ik er binnen vijf minuten uit ben, want anders wordt ze boos en dat wil niemand meemaken.

Het resultaat is dan, dat ik om circa 09.45 uur in m'n elektronica lab zit, wat ik - bescheiden als ik ben - een werkplaats noem. Vervolgens wordt dan de pc ingeschakeld, waarop mailtjes en MBF-conversaties worden geopend en beantwoord. Dat duurt zo'n uurtje en daarna wordt er eens gekeken wat voor werk er gedaan moet worden en dat wordt dan ook heel trouwvol uitgevoerd, waarbij er scherp op wordt gelet, dat er ook voor de volgende dag nog wat overblijft. Uiteindelijk wordt er dan om circa 12.00 uur besloten, dat er voldoende ijver ten toon is gespreid en dat het tijd wordt om maar weer eens naar binnen te gaan. Tja, en dan is het middag, dus tijd om te recreëren.

Tja, ik zou ook niet weten wat je er mee moet, ik ben getrouwd en dan word je liefdevol gewekt.
Even een waarschuwing voor de nog-niet-getrouwde-lieden onder de lezers: het ene (liefdevol gewekt worden) is niet automatisch gevolg van het andere (getrouwd zijn).

Voor de lieden die getrouwd zijn of zijn geweest is dit weliswaar "oud nieuws", maar nooit verkeerd om dat nog eens te herhalen, zeker in deze tijd waarin reclames van "Second Love" regelmatig op de radio zijn te horen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Corrien zei:
"laat me, er zit niemand op me te wachten en ik lig naast de telefoon".

Ik kan niet anders dan Jan na deze quote een enorm compliment geven voor zijn zelfkennis. Er zit inderdaad niemand op je te wachten. En da's maar goed ook, want dat zou wel eens lang kunnen duren.
Het feit dat je naast je telefoon ligt, baart mij overigens wel zorgen. Ik lig naast mijn vrouw. Het kan natuurlijk zijn dat jij met je telefoon getrouwd bent...
Overigens maakt het qua geluidsbelasting weinig uit waar je naast ligt: telefoon of echtgenote. Het voordeel van een telefoon is dat je 'm op "stil" kunt zetten. Bij mijn echtgenote lukt dat niet. Sterker nog: wil ik dat niet eens, want dat gaat ons geld kosten. Bij de telefoon kun je, als het echt irritant begint te worden, de accu er uit halen. Het equivalent daarvan bij een mens...? Daar wil ik niet eens over nadenken.

Maak je maar geen zorgen Roel, ik slaap niet letterlijk naast de telefoon. Daarvoor moet ik toch even naar de belendende slaapkamer, die als kantoortje is ingericht. Een telefoon op de slaapkamer hebben we namelijk 30 jaar geleden al afgeschaft omdat diverse klanten er van uitgaan, dat je 24/7 beschikbaar moet zijn.

Jan, de klanten verwachten tegenwoordig wat meer service dan naast de telefoon liggen suffen.

Wat dacht van de actie:
De servicedienst komt naar je toe deze zomer!
polaris-rear-make72-450.jpg

daarna wordt er eens gekeken wat voor werk er gedaan moet worden en dat wordt dan ook heel trouwvol uitgevoerd, waarbij er scherp op wordt gelet, dat er ook voor de volgende dag nog wat overblijft

Als ik het goed begrijp, is het dus een kwestie van: hoe minder mensen hun zender laten repareren, hoe langer je op je reparatie moet wachten????

Jan, de klanten verwachten tegenwoordig wat meer service dan naast de telefoon liggen suffen.

Wat dacht van de actie:
De servicedienst komt naar je toe deze zomer!
polaris-rear-make72-450.jpg

Lijkt me geweldig, maar zouden ze ook bereid zijn de voorrijkosten te betalen?

Als ik het goed begrijp, is het dus een kwestie van: hoe minder mensen hun zender laten repareren, hoe langer je op je reparatie moet wachten????

Dat heb je dus niet goed begrepen. Integendeel zelfs, maar dat zijn we dan ook van je gewend. Er wordt altijd geprobeerd precies één klusje voor de volgende dag te bewaren (behalve voor de vrijdag), zodat het nog enig nut heeft om 's ochtends naar het elektronica lab af te reizen.

Met in het kielzog een pakketjes transporteur.
Als het te moeilijk of te veel werk is stuurt tie het naar de fabrikant.

Ben je belazerd? De moeilijke zijn juist de leuke en als het veel werk is valt er wat te verdienen en dat doe ik liever zelf.

kuch.

Een dier eten, is tweedehands voeding eten. Als het dier geen planteneter, maar een vleeseter is, is het voedsel al derdehands. Een varken is bijvoorbeeld een roofdier. Mensen die veel varkensvlees eten, zitten aan het eind van de voedselketen. In die voeding zit niet alleen geen kracht, maar bovendien een hele hoop gifstoffen die wij in ons lichaam opslaan.

Een dier eten, is tweedehands voeding eten. Als het dier geen planteneter, maar een vleeseter is, is het voedsel al derdehands. Een varken is bijvoorbeeld een roofdier. Mensen die veel varkensvlees eten, zitten aan het eind van de voedselketen. In die voeding zit niet alleen geen kracht, maar bovendien een hele hoop gifstoffen die wij in ons lichaam opslaan.

Ik weet dat je jezelf baggeraar noemt.... maar waar heb je die bagger nu weer vandaan????

kuch.

Wat in de lucht zit en bewust op plantjes wordt gespoten, heeft ook zijn bijwerkingen blijkbaar. Is de sla verkeerd gevallen?, brandnetel thee te sterk? Of heb je toch flink zitten snuiven boven de zamac? Ik ben er niet zo van maar zou toch je woon locatie laten checken voor aardstralen en andere wazige dingen. Laat ik het voorzichtig brengen, dat de plantjesknuffelaars al hier vaker ziek zijn dan ik aan biefstuk binnen krijg.

Als je gewoon dit seizoen niet uitgenodigd wilt worden voor een MDFBMCPBBQ, had dat dan gezegd.

kuch.

"kuch" is een soort brood wat in de mobilisatie van 1939/1940 werd bezongen in het lied: "Rats, kuch en bonen..." In soldatentaal werd vaak gesproken van het kuch, dat mogelijk verwijst naar het woord keg in de betekenis van "homp brood". Wat deze verwijzing met de rest van je betoog te maken heeft, weet ik natuurlijk niet, maar wellicht moest er een stukje emotie uit je dienstplichttijd verwerkt worden. Al dan niet met een traantje, het zou zo maar kunnen.

Maar, om even dieper in jouw "filosofie" te duiken: Een plant eten, is óók tweede- of derde, misschien wel vierdehands eten. Die plant haalt zijn voeding namelijk uit de grond. En wat zit er in de grond, behalve datgene wat wij mensen er liefdevol aan bestrijdingsmiddelen in- en op spuiten?
Jawel... Rottende resten van andere plantjes, zo links en rechts een dooie regenwurm, wat overleden insecten, hier en daar een inderhaast begraven kat of hond. Voeg daar aan toe flink wat (liefst organische) mest (lees de afvalstoffen van koe, paard, varken of (nog erger) kippen alsmede het stiekem gepleegde plasje van boer of tuinder aan toe en je hebt het periodiek systeem van Dmitiri Mendelejev aardig compleet. En dat ga jij consumeren als je blaadje sla-met-augurk naar binnen werkt, onder het roepen van: "Ik eet geen tweedehands eten!" Whoehahaha...... Keep on dreaming.

Om dit verhaal even verder uit te werken: (Kan zijn dat het ietwat onsmakelijk wordt, maar ja...) Jouw "eerstehands eten" wordt in je maag-darmkanaal omgezet in energie, maar ook in afvalstoffen. Die op overbekende wijze het lichaam verlaten, in het meest gunstige geval, als je netjes in de pot hebt gep*st en gep**pt, in het riool terechtkomen. Daarna richting waterzuivering, waar een en ander effectief wordt afgebroken door bacteriën. Uiteindelijk komen die weer in het milieu terecht en start de gehele cyclus van voren af aan.
Heb je niet netjes datgene in de pot gedaan wat er van je verwacht wordt, start dan wederom met lezen in het bovenste deel van deze post bij de zinsnede : "Die plant haalt zijn voeding namelijk uit de grond."
Want hoe je het ook wendt of keert: telkens zijn het dezelfde stoffen die voedsel doen groeien, of dat nou dierlijk of plantaardig is.

Overigens is een varken geen roofdier, maar een omnivoor. (alleseter).
Vreet alles wat hij voor de kiezen krijgt, met name datgene wat in de grond zit.
Kijk in dit jaargetijde maar eens op de Veluwe in de bermen van de secundaire wegen. Nog nooit een varken (ook geen wild varken) in de gestrekte draf achter een konijn/haas/eekhoorn/muis aan zien jagen. Terwijl die beesten best hard kunnen lopen.
Maar dit, zoals gewoonlijk, terzijde. Iemand nog een blaadje sla uit eigen moestuin?

Laatst bewerkt:
Roel, tegen alle regels en goede gebruiken in, ben ik het redelijk met je **ns! (sorry meer wordt het niet)

Gezien je betoog, wat visueel weer de nodige schade heeft veroorzaakt, wat jij natuurlijk wist!, ik ken de bewuste pot..., voeg ik er maar aan toe dat het rauw eten van een sla blaadje mij minder fris overkomt dan het eerst vakkundig behoorlijk verhitten van een overheerlijk stukje biefstuk op vier poten of ander smakelijk beest. Het enge is dat we een vegetariër op de Berg hebben rondlopen.... Jan bij wijze van uitzondering, graag een hekje bestellen, stevig hoog met bovenop scherpe punten, geef toe geen gezicht, maar dat religieus plantjesknuffelen moet je in de kiem smoren. Mag best een tweedehands of derdehands hekje zijn hoor, maar dat terzijde.

Nu heb ik altijd al gedacht, dat zo'n project met een volledig werkende stoombaggermolen te ambitieus is en helaas krijg ik daarin blijkbaar gelijk. Zoiets is afgrijselijk moeilijk, er zijn vreselijk veel (zo goed als) onmogelijk oplosbare problemen tot een oplossing te brengen, er gaan natuurlijk bar veel dingen mis en dan moet het overnieuw (niet: opnieuw), dus daarvan word je gillend gek. Dat is - voor zo ver ik weet - nog niet gebeurd, maar het vreet toch aan de geestelijke gezondheid. En zie daar: een eens zo vrolijke, optimistische en gedreven Baggeraar studeert nu blijkbaar voor konijn en eet slablaadjes, worteltjes en meer van die dingen, die vitaminen bevatten. Getver! Het volgende is natuurlijk, dat alcohol wordt afgezworen en tenslotte........laat ik het daar maar niet over hebben:...............een lot, dat erger is dan de dood.

Dusssss ja Duke Puff, er wordt bij uitzondering een hekwerk besteld, want zo'n losgeslagen type kunnen we hier niet vrijelijk laten rondlopen.

H-pc.jpg

Maarre, bijdewee, wie had 'm ook weer hier op de Berg in een strandtent ondergebracht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back