De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze buurman had dat destijds ook, gespannen op 10 cm hoogte boven de schutting....
Onze katten stapten er na een aantal dagen enigszins omzichtig, maar keurig overheen.....
Je moest ze op het moment dat ze dat deden, zelf laten schrikken voor het effect (dan verloren ze de voorzichtigheid uit het oog en raakten ze de draad soms alsnog), en da's niet de bedoeling van schrikdraad....

Je schrijft even onnavolgbaar als de inhoud van je monologen zijn, dus om even zeker te weten, dat ik het heb begrepen:

Jij komt dus af en toe langdurig bij óf Pearle/Hans Anders (of een collega van deze lieden) óf bij de OuweHoerDers. Dat zal dan wel beide zijn. En dan kom je een deuntje mee leutelen/leuteren* en dan komt de jongere generatie ook mee. Het is dus erfelijk. Nou, dat weten we dan ook weer. Bedankt voor de informatie.

* ook beide of alleen het laatste?

Je begint met "dus om zeker te weten, dat ik het heb begrepen" en eindigt met een vaststelling waaruit blijkt dat je dat blijkbaar al weet en mij bedankt voor de informatie die ik niet heb gegeven. Nu begrijp ik dat jij begrijpt dat mijn dialogen (geen monologen) onbegrijpbaar zijn maar jouw koeterwaals is echt niet te bevatten.

Hmmm.....
Grapjes met schrikdraad.
Leuk thema voor een (eventuele) Hellse BBQ.

Of met een 1000V megger. Net zo leuk en beter mobiel :)

Gezien bovenstaande, stel ik voor op mogelijk komende BBQ's de alcohol voorraad te verdubbelen, wat een GOH.

Of met een 1000V megger. Net zo leuk en beter mobiel :)

Valt tegen hoor.... de laatste megger die ik in handen had (een heel mooie van Fluke geloof ik, hardstikke digitaal en zo) was toch een heel stuk groter dan het schrikdraad-apparaat van de buren....

Maar ik heb nog wel een paar ongebruikte electronische ontstekingen liggen.... Net iets groter dan een luciferdoosje, en moeiteloos goed voor 25 kV....

Mensen liepen aan boord altijd zenuwachtig naar mij te kijken of ik wat in handen had. Een kant tegen het metaal, andere kant in je eigen hand en als iemand metaal aanraakte hoefde ik maar even aan te tikken en schrokken ze zich het apezuur. Was altijd lachen.

Ik liet na het meggeren van de fasen van een grote electromotor meestal de leerling de Fasen weer aan het klemmenbord aansluiten... was al voldoende voor enige hilariteit.... die grote wikkelingen hebben voldoende electrostatische capaciteit om een goed voelbare optater te geven. Leren ze in elk geval het belang van "goed aarden"....

Ik merk het al. Jullie leven je alvast in in de sfeer van een eventueel volgende MBFB...BBQ.

Ik stel voor, dat er iemand dan ook zoiets meeneemt:

Schandblok.jpg

Die stokbroodsnijder van Roel lijkt me dan weer iets té.

Nu nog een datum en locatie! Het voorval zullen we wel overtreffen ben ik bang. Maar een kastje met knopje om Burpmans ff te onderbreken klinkt aanlokkelijk.

Fantasieloos Jan. Ik had meer en beter verwacht. Dacht je nou echt dat dat nog nooit geprobeerd was? Anders even terug naar het begin van de Berg en de eerste pagina's eens goed lezen. Vruchteloze maar soms dappere pogingen die uiteindelijk ook nergens toe geleid hebben.

Als jij er nu eerst eens een BBQ doorheen lult bij huize Burp.
Kunnen een paar lieden hier gelijk hun bootje uitlaten in de ringvaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back