De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja; He Ho Hallo:

Niek geldt nog altijd als één der "langst(over)geleefthebbende" van de mod's van het MBF, dus enig respect tonen is wel zo gepast!

Gezien het ruimtelijk volume van Niek (en ik geef toe dat deze waarneming van luttele jaren "her" is), lijkt het niet onwaarschijnlijk, dat Niek zich een Bourgondische levensstijl eigen heeft weten te maken.
Proficiat!
Die kwaliteit delen wij graag onder vrienden.

Zeg het maar; Hoe laat?

Een BBQ: JA / rest nog steeds NEE

Heb geen zin om en met oordoppen en een helm op angstvallig het flesje bier te moeten bewaken, immers één voorval is meer dan genoeg.

Dus de botenboertjes doen weer moeilijk?
'T blijft lastig volk.

Niek en Hobbyist kom maar eens gezellig naar Hell hoor.
Gaan we fijn piep (stuk)vliegen en weer plakken.
Praten we over zenderinstellingen die een middelmatige matroos de pet te boven gaan.
En tussen het vliegen/plakken door prikken we een vorkje.

de botenboertjes ..........lastig volk. JA ! en? Die denken tenminste nog zelfstandig.
Niek en Hobbyist kom maar eens gezellig naar Hell hoor. so cute
Praten we over. hahaha vliegvolk onder elkaar, dat pas na 200 berichten akkoord gaat met de stelling dat een vliegtuig nooit "voor de wind" kan vliegen; Dat zal wel een discussie op niveau worden.
middelmatige matroos de pet te boven gaan. Onmogelijk
...

Beste prutjesschepper,

Elk organisme "denkt". Ieder op zijn eigen niveau. Het is onzinnig onderling te vergelijken.

Het is een voorwaarde om te kunnen vliegen; om een verschil in snelheid tussen, wat jij noemt, "wind" en vliegtuig te benutten.
Vliegtuigen drijven niet zoals bootjes, ze planeren zeg maar.

Die onmogelijkheid van die matroos en zijn "pet te boven", daar zijn we het wel over eens.

Dus de botenboertjes doen weer moeilijk?
'T blijft lastig volk.

Niek en Hobbyist kom maar eens gezellig naar Hell hoor.
Gaan we fijn piep (stuk)vliegen en weer plakken.

Is er een aanleiding of reden voor deze verdeel en heerspolitiek? De stuurlui-aan-de-wal zijn dus lastig volk en Burpmans en Ramses zijn zeker niet bourgondisch genoeg om ook wat piep te komen prakken?

Zo ongeveer iedereen is hier welkom om piep te prakken en te plakken.
Echter sommige lieden halen daar hun neus voor op of delen de interesse niet.

Piep prakken, gaat me wel lukken, als de rest het weer in elkaar plakt, prima. Het demoniseren is begonnen bij de fabrikanten van zenders omdat ze het verrekken een fatsoenlijke zender te maken voor functie modellen, geen nood, binnenkort, in ontwikkeling een multi switch voor een 2 draads schakelaar op een zender, waarschijnlijk universeel voor elke zender.
Als het lukt heb je 14 schakelfuncties op één kanaal, voor een paar tientjes, let op nog in test fase.

Nee alleen voor bootjes mensen natuurlijk, niet iedereen, ben je nu helemaal....!

Piep prakken, gaat me wel lukken, als de rest het weer in elkaar plakt, prima
Plakken is nog tot daar aan toe, als je piep in de bomen draait, haal je piep natuurlijk wel zelf uit de boom. Wel of niet door de boom horizontaal te leggen, dit laatste natuurlijk wel of niet in overleg met de boom eigenaar. Hoewel je dat overleg natuurlijk helemaal zelf moet weten.
Als het lukt heb je 14 schakelfuncties op één kanaal, voor een paar tientjes, let op nog in test fase.
Daar heb ik een tijdje geleden ook aan zitten hobbyen, nu hebben mijn vliegtuigjes niet echt schakel functies nodig. Dus is dat traject is min of meer vroegtijdig tot een einde gekomen.

Nee alleen voor bootjes mensen natuurlijk, niet iedereen, ben je nu helemaal....!
Succes met de ontwikkeling, 14 schakelfuncties is wel erg weinig, 46 moet ook kunnen.
Even een praktische vraag (serieuze mode) hoe snel moet dat schakelen werken, bij de vliegeniers moet het allemaal realtime gebeuren.
(Tenminste, als de modelbouw piloot denkt dat het realtime gebeurd is het goed genoeg, in de praktijk ijlt het allemaal wat na).
Zoals een groot geleerde ooit zij, (naam onbekend) je moet ze niet wijzer maken dan dat ze zijn.

Maar nu terugkomende op de serieuze vraag, hoe snel moet zo'n schakel functie werken?
Is dat van knopje om voor lampje aan, lampje direct op het bootje aan of duurt dat eventjes?
Waarbij eventjes natuurlijk korter in tijd is, als bij de de buren een thee zakje halen, dat laatste ga je immers nooit doen en lampje blijft dan ook lang uit.

Ik meen dat ik toen daar een tijdsvertraging in kon hebben zitten van ongeveer 80 milliseconden.
Dat is voor menselijke begrippen voelen en zien verrekte snel.
Wat is een acceptabel tijd die gebruikt mag worden voor de signaal overdracht?

We gaan testen met een modus die altijd moet werken, daarna gaan we sneller proberen of dat kan, de langste vertraging die zou kunnen optreden is iets meer dan 0,5 sec. Als we dat koppelen aan de snelheid van begrip van sommige, zitten we op lichtsnelheid.

Het moet universeel worden en Burpmans proef zeg maar. Zender specifiek geeft meer opties maar dan niet universeel meer.

Zodra het werkt ga ik dat wel ergens melden, duurt nog een week of 3 / 4

Burpmans proef? Dat is een nieuwe. Of je bedoelt dat de zender tegen een goed gesprek moet kunnen of je slaat weer een berg wartaal uit. Ik hou het op het laatste.

Hij bedoelt natuurlijk hufterproof en ook nog eens "Burpmansvast"
Bij de nieuwe generatie "dure"zenders schijnen de sticks er nogal losjes in te zitten waardoor het even duurt voordat je de juiste stickpositie hebt gevonden.
Best lastig als je die eerst moet oprapen.

Of je bedoelt dat de zender tegen een goed gesprek moet kunnen of je slaat weer een berg wartaal uit

Nee.... hij bedoelt, dat de zender bestand moet zijn tegen "opgeruimd" worden (tezamen met een hoop andere rotzooi, met de hooivork in een kruiwagen geschept worden en van vijf meter hoog op de stort gedumpt worden, danwel met de hogedrukspuit verplaatst worden naar een plekje waar je hem niet ziet, danwel bedolven worden onder nog meer andere troep en daarna in beton gestort)....

Burpmans proef? Dat is een nieuwe. Of je bedoelt dat de zender tegen een goed gesprek moet kunnen of je slaat weer een berg wartaal uit. Ik hou het op het laatste.

Burpmansproef wil zeggen dat één ieder het multiswitch systeem kan inbouwen en werkend kan krijgen, ja ik leg de lat hoog, ik weet het.

Dat jij er een gesprek mee wil voeren moet jezelf weten, geeft te denken. Hufterproef is wat anders, net zo als een berg wartaal, daar is immers de Berg groot van geworden.

Dus onze taalstrijd is voor jou wartaal.
Daar ben je dan lekker mee.

Ik wil niet weten of je me wel of niet lekker vindt, totaal een verkeerd idee. Ik wil ook niet weten of jij helemaal lekker bent. Hooguit wil ik weten of de BBQ lekker is, meer niet.

Ik zei ook niet dat ik het opvat als wartaal, hoewel het wel wartaal kan zijn, wees getroost er zijn er die hoger scoren in wartaal, soms uren achter elkaar. Tenzij je weer gaat uitleggen hoe het vliegzoem gebeuren werkt op een zender, ja dat is wartaal, aangezien normale termen ontbreken.

aangezien normale termen ontbreken.
Tjonge jonge, het is helemaal niet belangrijk welke term aan welke stuur functie gekoppeld zit.
Als het resultaat wat er uit komt maar doet wat je voor ogen hebt.

Bij enkele van mijn zendertjes kun je aan een stuur functie (joystick, schuifje, schakelaartje enz.) vrij een stuur functie toe kennen.
Zo kan ik aan het knuppeltje voor links/rechts i.p.v. richtingsroer b.v. een landingsgestel er aan toe wijzen.
Als ik dan aan de ontvangerzijde, waar de servo van het richtingsroer op aangesloten zit.
Die uitgang ook toegewezen wordt aan het landingsgestel.
Dan stuurt het knuppeltje voor voor links/rechts gewoon het richtingroertje aan.

Draait het de verkeer de kant op en je weet niet hoe dat elektronisch of via de knopjes omgezet kan worden.
Haak je toch gewoon het stuur stangetje aan de andere kant in het servo heveltje.

Ik snap het niet, hoe moeilijk kan iemand nu doen om zo'n simpel iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back