De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bekijk bijlage 201783
Hé jullie! Kappen met mijn baas te pesten of ik grijp jullie stuk voor stuk bij je noten. En ja, daarvoor heb ik precies de goeie hoogte. Als ik spring. Grrrrrrr......

Het is RPW hoor, dat je een teefje van 17 weken nodig hebt ter beveiliging..... pfffwhaaaahahahaha! En een lab, voor een kluifje zijn ze gelijk mak. Volgende keer een rottweiler oid, niet dat het helpt met RPW maar de BBQ is dan wat rustiger, of we gooien eerst Erwin naar voren, kijken wat er gebeurt.

Toegegeven, dat ziet er uit als een vervaarlijke waakhond. Je ziet het al aan de blik in de ogen. Die denkt: als je dat balletje nou niet heel snel gooit spring ik....... bij je op schoot.

Onze buren hebben sinds een jaar zo'n zelfde model. Een soort LabraBernhard.
Ze/we noemen hem Buk of Buck.
Was een jaar terug een klein hondje met poten die net zo groot waren als zijn kop.
Inmiddels is Buk (of Buck) een ruime 45 kg.

Buck heeft nu ook een diep respect voor onze Siamese Niels.
Buck wilde graag spelen, en probeerde Niels uit te dagen.
Monique probeerde tussen beide komen, om Buk/Buck te beschermen, maar moest daarna rennen voor een pleister.
Bij de volgende speelpoging van Buk/Buck met Niels besloot Monique maar even niet tussen beide te komen.
1:0 voor Niels.
Buk/Buck komt nog alle dagen enthousiast op ons af rennen, behalve als Niels in de buurt is.

Het is trouwens wel oppassen met die LabraBernhards.
Ze stelen je klompen, laarzen of wat ze dan ook maar in die bek kunnen meenemen.
De buren komen dat altijd braaf terug brengen.
Zo was ik laats de velgen van onze Landrover aan het omwisselen voor de velgen met terreinbanden.
Die velgen hebben andere wielmoeren. In totaal dus 2 x 4 x 5 wielmoeren.
Kon ik toch, bij het wisselen één moer niet meer terug vinden.
Overal zoeken, onder en tussen kijken, in de schuur etc..
Uiteindelijk toch maar even naar de buren.
Jawel. Buk/Buck weer.

Yep een lab is een retriever soort, dat heet vinden en naar de baas brengen, wie de eigenaar van iets is boeit totaal niet! Goede eigenschap als je het baasje bent. Vervelende buren die zooi komen ophalen is dan weer lastig.

Dat is een probleem voor de buren.
Natuurlijk maak ik weer handig gebruik van het feit dat ik onze eigendommen kom ophalen.
De pakjesman levert reeds standaard de pakjes bij de buren af. Die neem ik dan gelijk ook even mee. :D
(Tenzij het pakje op magische wijze is verdwenen natuurlijk)

Kijk maar uit... die grasspriet op mijn neus heeft een doel: ik ben in de leer bij de baas.
Dat heet kamoeflaazje.
07.jpg

Echt? Gewoon een grassprietje?

Ik dacht dat het zo'n nieuwerwets mini Cloak-device was.
Vooral niet verwarren met Cloaca-device. Da's wat anders.

In de leer bij de baas, precies waar ik al bang voor was, arme hond. De ongeschreven regel is dat de baas op de hond gaat lijken, dus wanneer ga je, je gedragen als een teef! Geef toe, zal je weinig moeite kosten, maar dat terzijde.

Kijk maar uit... die grasspriet op mijn neus heeft een doel: ik ben in de leer bij de baas.
Dat heet kamoeflaazje.

Hmmmmm..... Je hebt het beestje al een tijdje, en als ze in die tijd "al wel" zo ver gekomen is.... Dan denk ik dat je blij mag zijn als ze rond de zomer twéé grassprietjes op heur gok kan balanceren....

Mischien dat we dan over 5 jaar wat scherper op moeten gaan letten omdat ze tegen die tijd op zijn best wat minder goed zichtbaar zal zijn....

Tja, de baas geeft natuurlijk zelf al het goede voorbeeld door haar een Ferrari-rode halsband om te doen. Tussen de aardbeienplantjes zal ze dan niet opvallen.

Laatst bewerkt:
Back in town. Een beste wereldreis gemaakt zo de afgelopen dagen. En een rode halsband had ik niet nodig. Je komt nog eens wat tegen :)

Noordpool.jpg

Sahara.jpg

Woestijn.jpg

Inmiddels is het ijs op de noordpool aan het smelten, zijn de piramides van Gisez in verval, rukt de woestijn op, is het aantal actieve MBF-ers enorm afgenomen en misschien nog het ergst van al neemt de populatie eenden in Nederland in snel tempo af. Voor het laatste heeft men geen verklaring, maar ik heb zo mijn boze vermoedens.

Inmiddels is het ijs op de noordpool aan het smelten, zijn de piramides van Gisez in verval, rukt de woestijn op, is het aantal actieve MBF-ers enorm afgenomen en misschien nog het ergst van al neemt de populatie eenden in Nederland in snel tempo af. Voor het laatste heeft men geen verklaring, maar ik heb zo mijn boze vermoedens.
Er mag dan minder gekwaakt worden in Nederland, maar ken wel iemand die dat ruim kan compenseren....:D

Ik vraag me bij zulke foto's altijd af waarom iemand er op moet gaan staan met een blik in de ogen alsof een toiletbezoek al veel te lang is uitgesteld. Nu ken ik dat verschijnsel wel van het skiën, maar ik ga dan echt niet staan wachten tot er een foto is gemaakt.

Tja, aardig beschreven, wat mij opvalt is dat zijn mond dicht is.......dat dat kan? Zal wel net 3sec hebben geduurd, maar dat terzijde.

Van het geen wat wij meegemaakt hebben, waar jij niet durft te komen iedere keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back