De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Roel: mag ik uit je verslag opmaken dat de diverse vergoedingen die het personeel van de berbeveiliging ontvangen afdoende zijn om een geimporteerde auto te rijden? Ik dacht dat jullie hooguit een Fennek van de zaak konden krijgen (maar dan wel zonder tankpas).

met je onderlichaam daarentegen doe je de dingen "gewoon"
Het is maar net wat je gewoon noemt :rolleyes: Ooit gehoord van "too much info"?

Nee, dat mag je niét.
Ik ben een paar weken geleden simpelweg een lang weekend in Ierland geweest, that's all.

Overigens: "too much info" is omgekeerd evenredig aan je IQ.
Trek je conclusies....

Ik ben een paar weken geleden simpelweg een lang weekend in Ierland geweest, that's all.
Aha, ik hoor het al. Tripje hier, uitje daar, en wie mag er weer het hele weekend doorbuffelen om zowel het wagenpark van de bergbeveiliging als de racerollator van Jan en de grasmaaier van Davy in tip-top conditie te houden? Juist ja!

Wat staat er nou voor het stukje: "als vulmateriaal voor een hoofdkussen is het waardeloos."? Nounounounou?
Juist: "Mening". Daarmee bedoel ik dat het mijn mening is, en niet een stelling (althans, dat is mijn mening en dus is het waar)

Als je dat bedoelt moet je dat ook schrijven en niet later met een slap smoesje komen dat je het anders bedoeld had.

Tjongejonge, het lijkt wel of we in het FPV gedeelte zijn terechtgekomen, pffff.

Nee, naar mijn mening (lees goed, dit is dus een mening!) gaat het er daar beschaafder aan toe.

Nee hoor, ik ben daar zeer veel te vinden maar post er zelden iets. Als het al moet dan meestal als mod helaas. Uitzonderingen daargelaten gezien mijn laatste post ;)

Aha, ik hoor het al. Tripje hier, uitje daar, en wie mag er weer het hele weekend doorbuffelen om zowel het wagenpark van de bergbeveiliging als de racerollator van Jan en de grasmaaier van Davy in tip-top conditie te houden? Juist ja!

Hoho MP!
Hoewel in het geheel niet nodig, wil ik het toch even opnemen voor onze Berg beveiliger: Heb jij gemerkt dat Roel er even tussen uit was? Nounounounou? Nee dus. Hieruit blijkt dat hij zijn taken voortreffelijk heeft gedelegeerd aan zijn dames.
Roel: hulde!

Wim

Als Roel wat meer tijd zou steken in het bijbrengen van de basisbeginselen van het rijden in een Fennek, zou ik er niet minimaal twee in de week staan uit te deuken.
BTW: weet je wat er voor nodig is om een deuk in een Fennek te rijden? Dat red je niet met een verdwaald verkeerspaaltje hoor!

Ik denk niet, dat het aan de basisbeginselen ligt, maar aan de trainingscondities. Hier is de oefenruimte van MBFB-beveiliging:

edam_27080802.jpg

Dat betekent, dat je niet alleen de Noordzee, maar ook de Muir Éireann oftewel de Ierse zee bent overgestoken. Enig idee aan welke gevaren je daarbij hebt blootgestaan? En dan bedoel ik natuurlijk niet de 377 soorten vissen, die je alleen al in de Ierse zee kunt tegenkomen (zie http://www.fishbase.org/Country/CountryChecklist.php?c_code=372&vhabitat=saltwater&csub_code), maar wel de griezels, die één van de hier aanwezigen 'maritieme zeezoogdieren' noemt. Ik citeer: Ireland is an important habitat for cetaceans and in 1991, was designated as a sanctuary for whales and dolphins. en ook Sperm whale, Pygmy Sperm whale, Killer whale, False Killer whale, Sowerby’s beaked whale, Northern bottlenose whale and Long-finned Pilot.
Heb je dat happerdehapperdehap niet gehoord toen je onderweg was of ben je aan boord aan de bar blijven hangen?

Laatst bewerkt:
Hoho MP!
Hoewel in het geheel niet nodig, wil ik het toch even opnemen voor onze Berg beveiliger: Heb jij gemerkt dat Roel er even tussen uit was? Nounounounou? Nee dus. Hieruit blijkt dat hij zijn taken voortreffelijk heeft gedelegeerd aan zijn dames.
Roel: hulde! Wim
Wim: inderdaad niet nodig, maar toch: dank. Ik hou ook van jou.

Hé, je hebt toch zelf het Leutelpaleis op de Berg geïntroduceerd? Jij wilde zo nodig, wij niet.

Als Roel wat meer tijd zou steken in het bijbrengen van de basisbeginselen van het rijden in een Fennek, zou ik er niet minimaal twee in de week staan uit te deuken.
BTW: weet je wat er voor nodig is om een deuk in een Fennek te rijden? Dat red je niet met een verdwaald verkeerspaaltje hoor!
Als jij wat meer tijd in je Leutelpaleis zou doorbrengen en je taak als meewerkend voorman wat serieuzer zou nemen, zouden mijn Fenneks er na het weekend er beter bijstaan dan voor het weekend. Je zal je mede-leutelaars scherper in de gaten moeten houden, want zelfs bij het naar binnen rijden van een Fennek voor het bekende "olie verversen en doorsmeren" rammen ze de leuteldeur al uit de leutelpui. Simpelweg omdat ze niet gewend zijn aan de centrale positie van de chauffeur.

Ik denk niet, dat het aan de basisbeginselen ligt, maar aan de trainingscondities. Hier is de oefenruimte van MBFB-beveiliging:

edam_27080802.jpg
Ja, je moet wat als je brandstofbudget gehalveerd is onder het mom van: "Tja, sorry, crisis..."

Corrien zei:
Dat betekent, dat je niet alleen de Noordzee, maar ook de Muir Éireann oftewel de Ierse zee bent overgestoken. Enig idee aan welke gevaren je daarbij hebt blootgestaan? bladiebladiebla...
Jazeker wel!
1) een rit met de NS vanaf station Deventer naar Eindhoven. Breek me de bek niet los!
2) een vlucht met Ryan Air. Nou, het is dat ik een retourticket had, maar anders had ik mooi met een andere maatschappij gevlogen. Beenruimte ho maar, comfort minimaal, koffie niet te zuipen, geen broodje kaviaar onderweg en bovendien een klapband bij de landing in Dublin.
3) een rit met een gehuurde Ierse bus naar ons verblijf. Met 8 kakelende dorpsgenotes achterin.
4) en na vier dagen het hele riedeltje in omgekeerde volgorde... Need I say more?

Corrien zei:
Heb je dat happerdehapperdehap niet gehoord toen je onderweg was of ben je aan boord aan de bar blijven hangen?
Nee. Bij Ryan Air hoor je sowieso weinig happerdehap, want zoals hierboven vermeld was er onderweg niks te knagen. Alleen die (niet te zuipen) koffie. En aan de bar hangen hebben we alleen 's avonds gedaan, in ons verblijf. (wat bijzonder aangenaam was, dat dan weer wel...)

Je was dus blijkbaar uit met de plaatselijke cq regionale vrouwenvereniging? Tja, ik had je kunnen voorspellen dat dat niet helemaal je dát is. Vrouwen zijn leuk, lief en aardig, maar als je er een zwikkie bij elkaar zet wordt dat een gekwek van jewelste. Met name over de kinderen en als het leeftijdgenotes van je waren ellenlang over de kleinkinderen. Erg boeiend allemaal als je geen flauwe notie hebt hoe die (klein)kinderen er uit zien.

Tevens kiest een vrouwenvereniging altijd voor budgetreizen, waaraan je zelf in de verste verte niet zou denken. Vaak ook nog met kortingsbonnen, die uit één van de gangbare damesbladen geknipt moeten worden. Vaak zijn het dan ook nog busreizen, waarin gezongen moet worden. Dat hebben jullie toch hopelijk niet gedaan, hè?

Zo te lezen is het vliegen met Ryan Air je slecht bevallen? Wees gerust, het kan nog erger. Ga maar eens mee met een charter van Icelandic Airways (als die maatschappij nog bestaat tenminste). Dát is pas afzien. Daarbij vergeleken is een treinreis van - pak 'm beet - Deventer naar Eindhoven een genot.

Dat is nou typisch weer een verhaal met "the benefit of hindsight" oftewel zoals ze dat hier zeggen: "Achteraf kende een koe in d'r kont kiek'n".

Overigens was het geen damessoos, maar de harde kern van de Revue uit ons dorp (waar ik deel van uitmaak) op trainings- en teambuildingsreis.
De vader van een van de regisseuzes was vorig jaar zó onder de indruk van onze performance dat hij spontaan een lang weekend in zijn "bed-and-breakfast" in Centraal Ierland aanbood. Reis zelf dokken, de rest voor zijn kosten. Zeer genereus. De Revue van dit jaar zal het succes van vorig jaar dan ook overstijgen, is de verwachting.

En jouw kwalificatie van de pro's en (voornamelijk) contra's van Icelandic Airways zal ik voor kennisgeving aannemen. Lijkt me te vergelijken met een vlucht in een Amerikaanse C-130 die een "combat landing" moet uitvoeren op Ryad International Airport. Na de landing had ik het gevoel dat mijn maag nog ergens op 3000 voet hing. Is gewoon op een nog nét gecontroleerde wijze naar beneden fl*kkeren, waarbij de piloten de menselijke lading zien als goedkope schokbrekers voor de rest van de lading. Geen behoefte meer aan, dus dank voor de waarschuwing over Icelandic.

Verhips, de plaatselijke revue? Zoiets dus:

20101124_BoZ_Revue4149.jpg

En jij doet daaraan mee :confused:?

Heb jij daarvoor dan wel de geschikte benen?

Doorpoetsen ! het is de 4e , Roel is welleens in z`n been geschoten, en de 4e heeft een afwijking. Kijk maar goed. Z`n uitstekende neus/oorharen zijn niet te zien (gelukkig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back