De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@M.Puller,
Ga jij maar lekker verder leutelen! En let voortaan op je spelling, het is Bergbbq.

@Rhelie,
Vlieg op! Jouw heli's staan al veel te lang aan de grond. Straks heb je weer problemen met het voldoen van de maandelijkse huur voor het kaveltje/perceeltje van de heli-school.

Ik kan helemaal niet vliegen, (ook niet hoepelen voordat je dat gaat vragen)
Bovendien staan mijn helikopters OP de grond en hangen foto`s AAN de muur.
Over de huur hoef jij je geen zorgen te maken, want het hoekje in het Leutelpaleis levert genoeg op.
Ik zie je wel weer in het wok-restaurant. Hopelijk herken je mij nog.

Laatst bewerkt:
@M.Puller,
Ga jij maar lekker verder leutelen! En let voortaan op je spelling, het is Bergbbq.
Ho even! Mag ik je erop wijzen dat mijn jongens zich de afgelopen dagen het vuur uit de sloffen hebben staan leutelen om die gigantische bbq die speciaal voor de Bergbbq is besteld op tijd klaar te krijgen?
Ik snap best dat de Bergbeveiliging niet wil dat Helga iets tekort komt, maar het is wel vervelend dat dit soort "specials" altijd op het laatste moment wordt bedacht.

800px-Bespoke_bbq_company_worlds_biggest_bbq.jpg

Laatst bewerkt:
Wie wordt de kok? Harige Helga natuurlijk. Dat was een beetje een domme opmerking. Als je niet meer weet wie HH is dan heb je;

a: Een goed geheugen
b: Een slecht geheugen
c: Een geheugen wat je, door bepaalde, niet visueel plezierige, gebeurtenissen in de steek laat waardoor permanente geestelijke schade wordt voorkomen.

Doorhalen hetgeen niet van toepassing is.

Nu was ik al een tijdje benieuwd hoe Helga er heden ten dage uit ziet ('t is tenslotte al weer even geleden dat ze hier "in person" voorbij is gekomen) Zo te zien hebben de persoonlijke trainingssessies van Roel wel hun vruchten afgeworpen:

original.jpg

Zeg, het is hier geen vuilstortplaats. Als je wat kwijt wil gooi je dat maar bij je zelf in de kliko.

Waar heb jij die boekrollen vandaan Hobbyist?
Geen idee, die komen af en toe gewoon aanrollen.
Je kunt wel zien dat de geschiedenis zich weer aan het herhalen is.
Vroegha hadden we het stenen tablet, daarna kwamen dit soort rollen.
En nu schuiven we een plastic tablet met een doorkijk venstertje over een uitgerolde rol.
Sommige noemen dat scrollen.
Je bent toch hopelijk niet in de grotten bij de Dode Zee geweest?
Ik zou niet durven, ben een beetje klaustrafobiesch en nu een spontaan een paar woordjes dislectisch.:D

Tja d'r is hier ook niet zoveel meer te beleven de laatste maanden.

Het is hier zo rustig dat we makkelijk kunnen gaan bezuinigen op de beveiliging van de berg.
Dit geld kan dan worden geïnvesteerd in leuke dingen voor de mensen, ter vermaak en eventueel levering.
Stevo zou dan wat geld geleend kunnen worden om een fatsoenlijk frietkot te openen (een oud gekoesterde wens, weet ik mij te herinneren), zo lang hij maar goed Belgisch bier gaat schenken en geen Jupiler. Dat dan weer niet.
In het kader van de werkgelegenheid, wat mij zeer aan het hart gaat, zullen we voor de dames van Roel natuurlijk een aantrekkelijk alternatief moeten bedenken. Aantrekkelijk is hier nu juist het woord waar eventueel de nieuwe kansen liggen.
Voor de meer succesvolle bergbewoners zou er bijvoorbeeld gedacht kunnen worden aan een Jup-Jammie. Na het wokken aan tafelnummer 4 kan er dan worden genoten van een heerlijke massage waarna men, uiteraard, weer happy de gelegenheid verlaat.

Een verdere besparing kan natuurlijk dat qeens gras zijn.
Geen mens die daar iets aan heeft. Laat staan dat er iemand (Davy) die er nog iets aan doet, behalve de maandelijkse facturering.
Vanwege de teruglopende bijenstand kunnen we overwegen hier een een bloemen weide van te gaan maken.
Of eventueel een zeer rendabel type onkruid te laten groeien.
Dit dan ten behoeve van de bewoners (uiteraard), maar wellicht ook voor een meer economisch gewin. (Enkel voor medicinaal gebruik). Te denken aan bijvoorbeeld; Camille, brandnetel en mint, voor thee. Maar er zijn genoeg andere plantjes waar iets aan verdiend kan worden. Bijvoorbeeld Hennep waar Botter dan weer zijn touwtjes van kan slaan. Ook een waardevol plantje.
Dit alles biedt fantastische economische kansen voor de Berg.
Door zowel de verkoop van Stevo's bier, als het (te ruimhartig gebruik) van kruiden neemt de clientèle van Arjan weer toe en zal het aantal onregelmatigheden toe gaan nemen.
De behoefte aan veiligheid zal gaan toenemen waardoor Roel op zoek zal moeten gaan naar nieuwe medewerk(st)ers.

Kortom nieuwe kansen en weer volop vertier op de berg voor een ieder.

Je ziet het Erwin: ze zijn hier zelfs te lamlendig om te reageren op goede voorstellen. Ik heb ze een paar dagen de tijd gegeven, maar wie komt er met een reactie? Helemaal niemand !!!!! Geen syllabel hebben ze aan het toetsenbord weten toe te vertrouwen. Nee, lekker lui achterover hangen en wachten tot een ander wat doet en dan commentaar leveren. Leer mij die MBFB-bewoners kennen.

Ze zullen wel weer verwachten, dat de MBFB-beheerder het voortouw zal nemen, maar dat gebeurt deze keer mooi niet. Tot nu toe kwam dat er op neer, dat het dan niet bij het voortouw bleef, maar dat ik dan in m'n hele alleentje alle trossen langs kon gaan en zo in m'n uppie de hele Queen Mary kon afmeren om het bij wijze van uitzondering maar eens in scheepstermen uit te drukken. En maar gelijk voor de wijsneuzen: dit is dus niet letterlijk bedoeld, dus ga niet vragen wanneer en waar dat is gebeurd.

Wie dacht je trouwens, dat er als inspiratiebron voor deze reclame uit 2007 had kunnen dienen (of misschien wel heeft gediend)? Toen was 't nog minder erg dan nu, maar dat terzijde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk je eens een keer beleefd te zijn door Jan als eerste het woord te geven is het wéér niet goed.
Overigens: "het voortouw nemen" is voorlopig nog een utopie, aangezien wij nog nergens "leuke kruiden" hebben gespot waar vriend Botter trossen van zou kunnen slaan.
Ehh... meneer Lokhorst: prima voorstellen. Bezuinigen op Beveiliging is momenteel erg "hot". (niet te verwarren met "HoTT"). In het Buitenbergse is men daar ook druk mee bezig. Denk echter niet dat de Dames van de MBBB genegen zijn om zonder fatsoenlijk sociaal beleidskader en een beste afkoopregeling een ander baantje gaan zoeken. En zeker als niet als "vleeskneedster" in een door u genoemde gelegenheid waar men "happy" het pand verlaat. Sterker nog: als HH uw vlees gaat kneden is het nog maar de vraag of u verticaal en lopend het etablissement verlaat. Liggend tussen 6 planken lijkt me een grotere waarschijnlijkheid.

Over het gras zal ik het niet hebben. Is niet mijn metier, behalve dat het uitstekend camouflage-materiaal voor de Fenneks is.
Over de als alternatief genoemde gewassen (wat net iets anders is als "alternatieve gewassen") het volgende: camille stinkt, brandnetel jeukt en ziet er niet uit en mint is leuk om pepermunt van te maken, maar dat heeft op de Berg geen zin.
Peper gebruiken we meestal in onze uitspraken en munten hebben we genoeg. Hoeveel ga ik niet zeggen; over geld praat je niet, dat heb je gewoon.
Over het "alternatieve gewas", waar je mooi trossen van kunt punniken: weet je wel hoe groot die klere-planten kunnen worden? Geen gezicht en bovendien: het Queens-gras diende tevens als start- en landingsbaan voor de gevordere vliegers. Probeer dat eens op een veldje met hennep van een paar jaartjes oud...
Dát zou de klantenkring van onze ziele(n)knijper pas toe doen nemen!

En nee, ik hoef niet zo nodig te zoeken naar nieuwe medewerksters. Ik ben uiterst tevreden over de huidige.

.....(blablabla)
..... onze ziele(n)knijper
onze ziele(n)knijper? Wie is dat dan? De ziele(n)knijper van de Beveiliging?
Als ik had geweten dat jullie al een ziele(n)knijper in dienst hadden had ik me een hoop (vergeefse) moeite kunnen besparen. Het moet gezegd, jullie ziele(n)knijper is verrekes goed in het onzichtbaar blijven.

Mocht je met onze ziele(n)knijper refereren aan mijn persoon dan wil ik hierbij toch wel bij voorbaat vast even duidelijk stellen dat er aan mij helemaal niks van jullie zit. Dat jij en ik allebei Hotties zijn verandert daar helegaar niets aan.
Zo.

....bladiebla..... dan wil ik hierbij toch wel bij voorbaat vast even duidelijk stellen dat er aan mij helemaal niks van jullie zit.......

......EN DAT BLIJFT ZO!

Overigens zijn ze bij MBFB-beveiliging uiterst goed in het onzichbaar blijven. Neem nu Tweede-met-PK. Wie heeft 'm de laatste, pak 'm beet 3 jaar, nog ergens gezien?

Ehh... meneer Lokhorst
Kom Roel, vanwaar die afstand?
Nergens voor nodig kerel!

Allereerst wil ik je natuurlijk mijn welgemeende complimenten geven voor het behaalde succes. Immers, de laatste keer dat hier iets gebeurde wat niet door de Bergbeugel kon is reeds van de vorige eeuw.
Vanzelfsprekend ben ik geen voorstander van het afschaffen van de Bergbeveiliging, maar met een beetje minder moet het zeker kunnen.

Voor `de dames` behoeft er niet gelijk een duur sociaalplan met afkoopregelingen etc te worden uitgewerkt, het betreft hier immers een traject `van werk naar werk`. Indien we het businessplan verder uitwerken zal blijken dat er geen enkele reden zal zijn om enige angst te hebben voor het terug lopen van het inkomen. En plezier in het werk behoeft al helemaal niet ter discussie te staan. Het sleutelwoord is hier immers happy.
Mevrouw H.H. is wel een geval apart.
In haar kan ik nog een JUP zien, of me iets Jammie voorstellen.
Maar mevrouw H.H. heeft natuurlijk hele andere kwaliteiten.
Gezien de huidige situatie op de Berg heb ik er de volste vertrouwen in dat jij dat samen met mevrouw H.H. volledige controle zult kunnen behouden en dat de andere dames toch met `groot verlof` kunnen worden gezonden.
Vanzelfsprekend zul je het hierdoor iets drukker krijgen (Helga hierheen, Helga daarheen, Helga schoenen poetsen, Helga (..... willen we dit wel weten...? '') etc).
De besparingen zullen echter voldoende ruimte laten om dit "ongemak" te compenseren.
Je zult je handen niet vies te hoeven maken, dat doet mevr. H.H. wel. Die zijn daar dan ook groot genoeg voor.

Jouw idee over hoe men eventueel de Jup-Jammie gelegenheid kan beleven of zelf maar verlaten strookt denk ik niet met het idee dat de meerderheid van de bezoekers heeft. Maar ook hier geldt; schoenmaker blijf bij je leest. Uiteraard dien je zo af en toe wel een onderzoekje in te stellen.
Hoe je dat zelf voor ogen hebt en vorm geeft is geheel aan jou.
Ook in dat geval alle discretie verzekerd.
Ik denk zelfs dat de noodzakelijk genuttigde drankjes (en uitgedeelde) wel kunnen worden gedeclareerd.
Mits niet meer dan; twee per persoon, per avond, per week.

Verder nog;
Het gras is ook niet mijn metier.
Te kort; er zijn geen bijtjes die van de bloemetjes gebruik kunnen maken. Ergo wij gaan uiteindelijk allemaal tussen jouw zes plankjes ( niet noodzakelijk (niet dat dat watt uit maakt)dezelfde) naar een volgende fase, zeg maar.
Te lang; Natte broekspijpen, Teken (van die kleine lieve beestjes met dezelfde eigenschappen als onze belastingdienst).

BTW; als je Fenneks kunt verstoppen in gras is of:
Het gras veeeeel te lang of de Fenneks veeeel te groot.
Waar heb je trouwens Fenneks voor nodig?
Eén fatsoenlijke knol voor jou en een flink Belgisch trekpaard voor H.H. moet toch ruim voldoende zijn?

En ja Jan; Ook van jou verwachten de Bergbewoners dat je als een groot lichtend voorbeeld zult zijn.
Je moet het volk (ook al zijn dat er nog maar een handje vol) toch leiden.
Niet moeilijk, wel bekend en beproeft tipje 1& 2;
Brood en spelen!
Simpeler kunnen we het niet maken toch?
B..B..feestjes voor wat happy few niet te vergeten natuurlijk.

Hoewel nog zo goed onderbouwd, noodzakelijk en nog afgezien van wenselijk; Kan ik voor deze adviezen nog ergens enige compensatie te gemoed zien?
Natura zal uiteraard worden overwogen, maar een dertigtal muntjes van gelijke waarde......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back