Kom Roel, vanwaar die afstand?
Nergens voor nodig kerel!
Allereerst wil ik je natuurlijk mijn welgemeende complimenten geven voor het behaalde succes. Immers, de laatste keer dat hier iets gebeurde wat niet door de Bergbeugel kon is reeds van de vorige eeuw.
Vanzelfsprekend ben ik geen voorstander van het afschaffen van de Bergbeveiliging, maar met een beetje minder moet het zeker kunnen.
Voor `de dames` behoeft er niet gelijk een duur sociaalplan met afkoopregelingen etc te worden uitgewerkt, het betreft hier immers een traject `van werk naar werk`. Indien we het businessplan verder uitwerken zal blijken dat er geen enkele reden zal zijn om enige angst te hebben voor het terug lopen van het inkomen. En plezier in het werk behoeft al helemaal niet ter discussie te staan. Het sleutelwoord is hier immers happy.
Mevrouw H.H. is wel een geval apart.
In haar kan ik nog een JUP zien, of me iets Jammie voorstellen.
Maar mevrouw H.H. heeft natuurlijk hele andere kwaliteiten.
Gezien de huidige situatie op de Berg heb ik er de volste vertrouwen in dat jij dat samen met mevrouw H.H. volledige controle zult kunnen behouden en dat de andere dames toch met `groot verlof` kunnen worden gezonden.
Vanzelfsprekend zul je het hierdoor iets drukker krijgen (Helga hierheen, Helga daarheen, Helga schoenen poetsen, Helga (..... willen we dit wel weten...? '') etc).
De besparingen zullen echter voldoende ruimte laten om dit "ongemak" te compenseren.
Je zult je handen niet vies te hoeven maken, dat doet mevr. H.H. wel. Die zijn daar dan ook groot genoeg voor.
Jouw idee over hoe men eventueel de Jup-Jammie gelegenheid kan beleven of zelf maar verlaten strookt denk ik niet met het idee dat de meerderheid van de bezoekers heeft. Maar ook hier geldt; schoenmaker blijf bij je leest. Uiteraard dien je zo af en toe wel een onderzoekje in te stellen.
Hoe je dat zelf voor ogen hebt en vorm geeft is geheel aan jou.
Ook in dat geval alle discretie verzekerd.
Ik denk zelfs dat de noodzakelijk genuttigde drankjes (en uitgedeelde) wel kunnen worden gedeclareerd.
Mits niet meer dan; twee per persoon, per avond, per week.
Verder nog;
Het gras is ook niet mijn metier.
Te kort; er zijn geen bijtjes die van de bloemetjes gebruik kunnen maken. Ergo wij gaan uiteindelijk allemaal tussen jouw zes plankjes ( niet noodzakelijk (niet dat dat watt uit maakt)dezelfde) naar een volgende fase, zeg maar.
Te lang; Natte broekspijpen, Teken (van die kleine lieve beestjes met dezelfde eigenschappen als onze belastingdienst).
BTW; als je Fenneks kunt verstoppen in gras is of:
Het gras veeeeel te lang of de Fenneks veeeel te groot.
Waar heb je trouwens Fenneks voor nodig?
Eén fatsoenlijke knol voor jou en een flink Belgisch trekpaard voor H.H. moet toch ruim voldoende zijn?
En ja Jan; Ook van jou verwachten de Bergbewoners dat je als een groot lichtend voorbeeld zult zijn.
Je moet het volk (ook al zijn dat er nog maar een handje vol) toch leiden.
Niet moeilijk, wel bekend en beproeft tipje 1& 2;
Brood en spelen!
Simpeler kunnen we het niet maken toch?
B..B..feestjes voor wat happy few niet te vergeten natuurlijk.
Hoewel nog zo goed onderbouwd, noodzakelijk en nog afgezien van wenselijk; Kan ik voor deze adviezen nog ergens enige compensatie te gemoed zien?
Natura zal uiteraard worden overwogen, maar een dertigtal muntjes van gelijke waarde......