De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sjongejonge jonge, zo'n kok moet zich ook in alle bochten wringen om het de jongens van de technische dienst naar de zin te maken. En dat alleen omdat een budget mijnheer de zondagse steak van het menu heeft geschrapt. Maarre, om ze nou vol te stoppen met pepers om ze nog een beetje vooruit te branden vind ik toch wel ver gaan.

:D... en vertel ons dan eens, waar ga JIJ harder van lopen? Loop je eigenlijk uberhaupt wel?

Ik geef toe effect zal minimaal zijn.
Eerlijk gezegd denk ik, dat mijnheer de hele dag in z'n luie stoel zit/hangt/ligt, al internettend, af en toe een blik werpend op wat metertjes en bezig met een kruiswoordpuzzeltje. Op het ogenblik, dat er dan een metertje een verkeerde waarde aangeeft wordt heel ostentatief de overall (die ze daar volgens mij oliepak noemen) dichtgeknoopt om aan iedereen duidelijk te maken, dat mijnheer belangrijk werk gaat verrichten. Vervolgens wordt er dan op de plek des onheils eerst een tijdlang met een deskundige blik nadenkend gekeken, waarna er tenslotte een hendeltje wordt omgezet. Tenslotte bezoekt mijnheer dan nog even het toilet omdat-ie dat al te lang had uitgesteld, loopt terug naar de luie stoel en doet dan net alsof 't ie een aantekening maakt over het euvel. In werkelijkheid heeft-ie natuurlijk net het antwoord bedacht op 14 horizontaal en vult dat in.

En niet te vergeten het overpeinzen van het juiste geluid van zijn "pokpok-bootje".
Het is namelijk best wel een dingetje om als hoofd-metertjes-uitlezer met eigen handen een modelscheepje te hebben gewrocht.
Vergeleken met zo'n a-symmetrische koffiemolen is dat best wel moeilijk.

En niet te vergeten het overpeinzen van het juiste geluid van zijn "pokpok-bootje".
Tsja... ik kan er ook niks aan doen, dat jij niet verder komt dan tandwielgeruis en een ingebouwde veredelde cassetterecorder met dieselgeluidjes en zo....

Tja... ik kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de meeste van mijn motoren en vertragingen dusdanig magnifiek zijn ingebouwd dat ze nauwelijks hoorbaar zijn. Dan moet je wel je toevlucht nemen tot elektronische hulpmiddelen om je aanwezigheid op het water kenbaar te maken, anders schrikken de visjes zo...
Kijk maar, vanaf 0.25:

Of stoomkracht natuurlijk... Mét fluit maar zónder felsnaad in de lengte van de ketel.
Dat dan weer niet natuurlijk.

Tja... ik kan er natuurlijk ook niets aan doen dat de meeste van mijn motoren en vertragingen dusdanig magnifiek zijn ingebouwd dat ze nauwelijks hoorbaar zijn
Wat een heel ingewikkelde manier is om te zeggen "ik weet niet hoe ik een ÉCHTE motor in mijn schip moet bouwen".... (of "ik weet niet hoe ik dat K-ding aan het lopen moet krijgen", of zo....)

Verder een hoop bla bla, en opgenomen geluidjes....

Kijk: hier schrikken de vissies tenminste niet van, dierenbeul!

OK, ik geef je die stoomboot, en ik ben tenminste blij dat er geen felsranden in je ketel zitten

Nee hier schrikken de vissen niet van, klinkt als een eend met ADHD en een rare versie van Guilles de la Tourette. Kortom de SS Tokkie.

Maakt herrie, stinkt, is milieu-onvriendelijk.
Precies! En zo hoort het ook.... Die 20 milliliter per uur die dat ding verstookt, dat zal het verschil niet maken....

Nee hier schrikken de vissen niet van, klinkt als een eend met ADHD en een rare versie van Guilles de la Tourette. Kortom de SS Tokkie.
Komend van jou, denk ik dat dat een compliment is.... (Tokkies staan een stapje hoger op de ladder: een woonwagen in plaats van een tent).

Het is alleen "MS Tokkie"....

Harinkje los? Die heb ik niet eens. Grondspeling? Nee die heb ik ook niet, sta op 9 kuub zand, geen tocht, geen kou uit de vloer.
Weleens in een yurt geweest?

Nee... die vind je niet zo heel veel bij mij in de buurt (zowel waar ik nu ben als waar ik normaliter woon)

Je bent nu dus blijkbaar in Friesland want normaliter woon je in een vetput waar alles rammelt en slingert en waar het zeer ongewis is wat je te eten krijgt.

Alweer fout....

Wij doen momenteel het avontuur van Cornelis de Witt eens dunnetjes over....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back