De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ #1518 (we gaan maar eens met onze tijd mee)

Er loopt de afgelopen 24 uur werkelijk helemaal (vrijwel) niemand op de Berg rond.
En daar hebben ze een goede reden voor.

Als er tijdens het wokken lichtflitsen worden waargenomen, heeft dat waarschijnlijk meer te maken met de keuze van de te wokken paddenstoelen.
Een beetje opletten uit welk bakje je opschept, en zeker niet zomaar ingaan op het aanbod "van onder de toonbank".

Dat scheelt vast en zeker een hoop "vreemde lichtverschijnselen".

Dus toch! Dacht al wat is er toch met sommige na een woksessie, beginnen ze altijd zo raar te converseren, maar het zijn dus de rare paddo's in de wok. Denk dat degene die er bijna permanent zitten zoals Jan, dat de effecten bijna chronisch zijn. Hoop alleen dat als de gevolgen schade oplevert het enkel hun zelf betreft, je schijnt heel raar te gaan doen van dat spul, wat op de Berg niet echt opvalt, maar dat terzijde.

En hoe denk je dat de wokinn aan zijn drank komt?
Daar heb ik wel een idee van, maar jij vast veel beter.

Op de Berg zijn geen rechten of belastingen, dat ondanks alles is nu net het voordeel van de Berg.

Nou die belastingen zijn er wel.
Maar dat van die rechten moet je zelf regelen

Bovendien is er geen openbare straat, Berg, of andere verlichting. Als ik na het "dooie schaap" ben geweest kan ik mijn tent nauwelijks terugvinden. Zie geen fl*kker hier als het donker is. Dus een beetje verlichting kan geen kwaad.
.

Verlichting of niet, hier volg ik je ook even niet hoor.
Maar een beetje verlichting zou kunnen helpen, net als een gesprek op de sofa.

... bladiebla...Als ik na het "dooie schaap" ben geweest kan ik mijn tent nauwelijks terugvinden.

Maakt geen fluit uit of het donker is of niet als jij naar de plaatselijke kroeg bent geweest. Ook al stond de Brandaris in vol ornaat te schijnen, je bent dan meestal dusdanig van de wereld dat je diezelfde wereld voor een doedelzak aanziet. Gelukkig geen draailier. Met of zonder p*ddo's.

Zie geen fl*kker hier als het donker is.
Ook overdag niet. Zulke figuren lopen hier namelijk niet rond.

Dus een beetje verlichting kan geen kwaad.
Wat dat met jouw waarnemingsvermogen te maken heeft...
Die link begrijp ik niet.

Psss!

Die van de Bergbeveiliging even zegt niets, maar hij leet op dit moment wel mee hoor!

Edit: oeps..

Wel nu onze lieve fabeltjeskrantlezers, daar gaan we het morgen maar eens over hebben.
muursticker-fabeltjeskrant.jpg

Maakt geen fluit uit of het donker is of niet als jij naar de plaatselijke kroeg bent geweest. Ook al stond de Brandaris in vol ornaat te schijnen, je bent dan meestal dusdanig van de wereld dat je diezelfde wereld voor een doedelzak aanziet. Gelukkig geen draailier. Met of zonder p*ddo's.

Zoals jezelf beter weet, is het "dooie schaap" het lokale toilet gebouw. Ik kom zelden in een kroeg of café heb tenslotte een slijterij aan huis,... Uhh Ger!

Heren, een goedenavond. Ik kom net binnenlopen en zie wat raar licht en lichtflitsen tegenover de Wok-Inn. Tevens zie ik iemand in het donker rondzwalken. Weet iemand wat er aan de hand is en kan iemand even kijken wie daar zwalkt?

Vandaag was ik om 07.00 uur op. Het is dan voor mij nog midden in de nacht, dus ik heb een lange dag gemaakt. Als gast van de Minitruckers was ik mee naar het truck festival in Gorinchem, maar dat terzijde.

Tot mijn grote genoegen zie ik, dat een ieder van de MBFB-bewoners zich nog steeds aan mijn laatste advies houdt, behalve dan ikzelf (trefwoorden: uitzonderingen, bevestigen, regel). Goed bezig, heren!

De gesprekken over geraniums kunnen inmiddels achterwege worden gelaten. Onze jongste kater studeert namelijk voor kamerplantje, dus daar ga ik wel achter zitten tegen de tijd, dat ik van plan ben me te gaan vervelen. Uiteraard zit z'n kleine zus vlak in de buurt, want ze zijn onafscheidelijk. De malloot laat zich als rechtgeaarde kater niet zomaar wegsturen van die plant als 't ie daar zit of ligt, maar kijkt je aan zo van 'waar heb je het over'. Bij sommige mensen heb ik trouwens ook wel eens het gevoel, dat ze niet meer door hebben waar het allemaal over gaat, maar bij een kater weet je dat-ie alleen maar doet alsof. Maar goed, het is een leuk en levendig beestje, dus wij doen ook alsof 't ie het niet begrijpt en jagen 'm een paar keer per dag weg.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Roel van Essen zei:
Citaat:

Wat wil je hier nu precies mee zeggen?
Meer specifiek; wat bedoel je met "zulke figuren"?

Die kleine kat weet anders duvels goed, dat het plant-liggen niet wordt gewaardeerd en dat één van de vele mandjes in ons huis o.a. voor hem bestemd zijn. Daar haalt-ie echter zijn neus voor op.

Dus toch! Dacht al wat is er toch met sommige na een woksessie, beginnen ze altijd zo raar te converseren, maar het zijn dus de rare paddo's in de wok.

Jij hebt daar zelf blijkbaar geen woksessie voor nodig. Als er prijzen uitgereikt zouden worden voor onsamenhangend converseren stond jij gegarandeerd op het podium de jury te bedanken.

Overigens waren er eergisteren duidelijk weer beginners in de wok. Een grote groep jongelui van één of andere Westlandse vereniging. Er was er natuurlijk eentje bij, die zowel wokstukkies als grillappen op z'n bordje kieperde. Die werd er in de wachtrij tussenuit gehaald, terecht gewezen en zoals te doen gebruikelijk naar z'n stoel gestuurd. Mijn eigen ervaring daarmee staat nog helder op mijn netvlies. De honende blikken van de aanwezigen, die het wél goed hadden gedaan, zoiets vergeet je nooit meer.

Vervolgens waren er meerdere van die gasten, die zowel wokstukkies-vis als wok-stukkies vlees namen. De wok-Chinees zei daar niks van, wokte eerst de vis, flikkerde er daarna het vlees bij en tenslotte het rommeltje aan groenten en overige gedoe, dat ze hadden uitgekozen. Daarna vroeg 't ie welke saus er bij moest en ja hoor, ook daarin deden ze de verkeerde keuze. Er was er zelfs ééntje, die twee sauzen door elkaar verlangde en ook nog kreeg.

Overigens staan de sauzen niet meer achter de wok-Chinees in bakkies, maar zitten ze in laden achter 'm. Wat daarvan de bedoeling is, weet ik niet. Vroeger brulde je gewoon "Tipan" als hij je een onduidelijke vraag stelde en schepte hij uit bakje 6 een beetje saus en werd jouw handeltje daarin gewokt. Nu gaat er eerst de onderste lade open, waarin de sauzen 5 t/m 8 zitten in zo te zien dezelfde bakkies, die vroeger achter zijn rug stonden en schept-ie het daaruit.

Tja, en bij zo'n grote groep jongelui kun je natuurlijk niet zo maar even wat laten wokken. Je moet dat timen, want anders loop je de kans achter een rij mega-bikkers te staan. Die scheppen niet een bescheiden hoeveelheid op hun bordje, maar een berg met een kop er op. Dat kost natuurlijk een heleboel extra tijd om de handel gewokt te krijgen. Hoe ze het voor elkaar kregen weet ik niet, maar ook zulke gasten zag je rustig drie keer met een bordje vol met het zelfde zelfgekozen rommeltje langs de wok-Chinees gaan.

Nog niet specifiek genoeg.
?

Jij legt een relatie tussen "geen fl*kker zien" en "dat zulke figuren hier niet rondlopen ".

Dat suggereert een openlijke afkeur met betrekking tot homoseksuele relaties.
Niet van deze tijd lijkt mij.
Wereldwijd komt dat, helaas, nog veelvuldig voor.

Maar wellicht bedoelde je iets anders.

langs de ....-Chinees gaan.

Ga eens langs bij Karel in Akersloot. :yes: De voornaam is echt Karel, de achternaam...Wang of ....
Wijd en zijd bekent als de beste Chinees.
En nee, je kunt er natuurlijk niet pinnen.
Niet bij een echte Chinees.;)

Karel de Chinees, ja hoor! Vind jij dat nou betrouwbaar klinken? En dan in Noord-Holland wijd en zijd bekend als de beste Chinees? Blijkbaar zijn ze daar net zo culinair onderlegd als Roel en Burpmans samen.

De Wok-Chinees in de Maasdijk (spreek uit 'Moasdaik' met de klemtoon op daik) heet tenminste fatsoenlijk San. San Xin wel te verstaan. Geen uitgebreid assortiment aan bij de wok behorende rotzooi, maar je wok-stukkies worden niet eerst gekookt en dan pas gewokt, wat smerig is. Ze gaan direct in de wok en worden afgewokt met een sausje naar keuze, wat nummer 6 is. En wat heb je aan al die uitgebreide zooi als je alleen maar taugé, bosui, saté, gebakken banaan en eventueel wat prei nodig hebt om je wokstukkies aan te kleden?

Dat is ongeveer het zelfde als ontbijten in een Crest hotel. Tafels vol met allerlei sapjes, ondenkbare aantallen en soorten beleg, meerdere kaassoorten, gekookte eitjes en allerlei andere zaken waar je 's ochtends vroeg absoluut niet mee geconfronteerd wil worden als je alleen twee bammetjes met kaas wil, aangevuld met een mok koffie. Allereerst hebben ze dan geen mok beschikbaar, maar moet je je behelpen met een kopje, dat je drie keer moet vol schenken voor de dagelijkse behoefte en vervolgens hebben ze dan geen echt oude kaas, zoals 'Old Amsterdam'.

Laatst bewerkt:
Voordat onze aspirant amateur voorspeller komt 'voorspellen', dat over 4 dagen uw MBFB-beheerder zijn werkzaamheden voor dit jaar stopt, dat het over 10 dagen kerstmis is, dat over 16 dagen het jaar ten einde loopt en dat het over 17 dagen 2015 is en om vooral niet te laat te komen met mijn wensen vanwege het onduidelijk functioneren van de forumklok, stuur ik u allen vanaf de pc op mijn kantoor (Wok-Inn, 1e verdieping, voorzijde) alvast deze kaart:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back