Die kleine kat weet anders duvels goed, dat het plant-liggen niet wordt gewaardeerd en dat één van de vele mandjes in ons huis o.a. voor hem bestemd zijn. Daar haalt-ie echter zijn neus voor op.
Dus toch! Dacht al wat is er toch met sommige na een woksessie, beginnen ze altijd zo raar te converseren, maar het zijn dus de rare paddo's in de wok.
Jij hebt daar zelf blijkbaar geen woksessie voor nodig. Als er prijzen uitgereikt zouden worden voor onsamenhangend converseren stond jij gegarandeerd op het podium de jury te bedanken.
Overigens waren er eergisteren duidelijk weer beginners in de wok. Een grote groep jongelui van één of andere Westlandse vereniging. Er was er natuurlijk eentje bij, die zowel wokstukkies als grillappen op z'n bordje kieperde. Die werd er in de wachtrij tussenuit gehaald, terecht gewezen en zoals te doen gebruikelijk naar z'n stoel gestuurd. Mijn eigen ervaring daarmee staat nog helder op mijn netvlies. De honende blikken van de aanwezigen, die het wél goed hadden gedaan, zoiets vergeet je nooit meer.
Vervolgens waren er meerdere van die gasten, die zowel wokstukkies-vis als wok-stukkies vlees namen. De wok-Chinees zei daar niks van, wokte eerst de vis, flikkerde er daarna het vlees bij en tenslotte het rommeltje aan groenten en overige gedoe, dat ze hadden uitgekozen. Daarna vroeg 't ie welke saus er bij moest en ja hoor, ook daarin deden ze de verkeerde keuze. Er was er zelfs ééntje, die twee sauzen door elkaar verlangde en ook nog kreeg.
Overigens staan de sauzen niet meer achter de wok-Chinees in bakkies, maar zitten ze in laden achter 'm. Wat daarvan de bedoeling is, weet ik niet. Vroeger brulde je gewoon "Tipan" als hij je een onduidelijke vraag stelde en schepte hij uit bakje 6 een beetje saus en werd jouw handeltje daarin gewokt. Nu gaat er eerst de onderste lade open, waarin de sauzen 5 t/m 8 zitten in zo te zien dezelfde bakkies, die vroeger achter zijn rug stonden en schept-ie het daaruit.
Tja, en bij zo'n grote groep jongelui kun je natuurlijk niet zo maar even wat laten wokken. Je moet dat timen, want anders loop je de kans achter een rij mega-bikkers te staan. Die scheppen niet een bescheiden hoeveelheid op hun bordje, maar een berg met een kop er op. Dat kost natuurlijk een heleboel extra tijd om de handel gewokt te krijgen. Hoe ze het voor elkaar kregen weet ik niet, maar ook zulke gasten zag je rustig drie keer met een bordje vol met het zelfde zelfgekozen rommeltje langs de wok-Chinees gaan.