a) Definieer 'we' en 'ons'
Alle vaste Bergbewoners inclusief mezelluf. Ik mag dan wel weg zijn geweest maar mn Bergpsycholoog vind dat ik er gewoon bij hoor. 'Geen reden om u anders dan anders te voelen meneer Botter'. Dus zodoende.
b) Waarom zouden 'we' ons voor moeten bereiden? Die prutsers aan de overkant van de Noordzee wilden toch zo nodig weg? Ze zorgen maar dat ze de zaakjes regelen onder de bezielende leiding van die andere witgekuifde lawaaipapagaai.
Neem bijvoorbeeld de Whisky voorraad in de slijterij? Nummertje 75 in de Wok, je favoriete gevulde schapenmaag? Wat zaakjes regelen betreft, ze zouden hier eens mee kunnen kijken hoe lang de Berg zich al staande houdt zonder enige bemoeienis van de EU. Hoe zitten wij trouwens met stikstof uitstoot? Er is wel een uitstoot van een hoop andere onzin maar dat hoeven even niet mee te rekenen.
Wat mij onmiddellijk op de vraag brengt: zou er een correlatie zijn tussen het hebben van witte manen en het uitstoten van de meest baarlijke nonsens, al dan niet via Twitter? Het lijkt er bijna op dat het in de genen zit...
Nou sorry hoor Roel, tussen uitspraken als 'Brexit', 'make America great again' en 'maak Nederland weer van ons' past perfect de uitspraak 'de Berg is van ons'! En laat jij nou net 'toevallig' de topic starter zijn!