De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
a) Definieer 'we' en 'ons'

Alle vaste Bergbewoners inclusief mezelluf. Ik mag dan wel weg zijn geweest maar mn Bergpsycholoog vind dat ik er gewoon bij hoor. 'Geen reden om u anders dan anders te voelen meneer Botter'. Dus zodoende.

b) Waarom zouden 'we' ons voor moeten bereiden? Die prutsers aan de overkant van de Noordzee wilden toch zo nodig weg? Ze zorgen maar dat ze de zaakjes regelen onder de bezielende leiding van die andere witgekuifde lawaaipapagaai.

Neem bijvoorbeeld de Whisky voorraad in de slijterij? Nummertje 75 in de Wok, je favoriete gevulde schapenmaag? Wat zaakjes regelen betreft, ze zouden hier eens mee kunnen kijken hoe lang de Berg zich al staande houdt zonder enige bemoeienis van de EU. Hoe zitten wij trouwens met stikstof uitstoot? Er is wel een uitstoot van een hoop andere onzin maar dat hoeven even niet mee te rekenen.

Wat mij onmiddellijk op de vraag brengt: zou er een correlatie zijn tussen het hebben van witte manen en het uitstoten van de meest baarlijke nonsens, al dan niet via Twitter? Het lijkt er bijna op dat het in de genen zit...

Nou sorry hoor Roel, tussen uitspraken als 'Brexit', 'make America great again' en 'maak Nederland weer van ons' past perfect de uitspraak 'de Berg is van ons'! En laat jij nou net 'toevallig' de topic starter zijn!

Alle vaste Bergbewoners inclusief mezelluf. Ik mag dan wel weg zijn geweest maar mn Bergpsycholoog vind dat ik er gewoon bij hoor. 'Geen reden om u anders dan anders te voelen meneer Botter'. Dus zodoende.

Jij hebt nog steeds last van je identiteitscrisis, he? De ene keer is het Christian, de andere keer is het 'Botter' of zelfs 'meneer Botter'. Dat baart mij zorgen. Aan de andere kant: als er drie man zich bezighouden met de BBB, is die shit wellicht sneller opgeruimd. Schiet daar dus maar eens mee op.

naar keuze Botter meneerBotter of Christian zei:
Neem bijvoorbeeld de Whisky voorraad in de slijterij? Nummertje 75 in de Wok, je favoriete gevulde schapenmaag?
Whiskey/wisky is niet mijn favoriete drankje, dus dat zal mij coaxiaal aan mijn anus oxideren. Gevulde schapenmaag idem. Waarom zou ik in vredesnaam een schapenmaag gaan vullen? Dan doen die beestjes zelf een stuk beter en efficienter, hoef ik me niet tegenaan te bemoeien.

zie boven zei:
Wat zaakjes regelen betreft, ze zouden hier eens mee kunnen kijken hoe lang de Berg zich al staande houdt zonder enige bemoeienis van de EU. Hoe zitten wij trouwens met stikstof uitstoot? Er is wel een uitstoot van een hoop andere onzin maar dat hoeven even niet mee te rekenen.
De Berg houdt zich al jaaaaren staande, sinds dat Jan korte metten heeft gemaakt met allerlei destructieve lieden die smeten met atoombommen alsof het rotjes waren. De EU is wat dat aangaat een lachertje.
Over uitstoot gesproken... de grootste veroorzaker van uitstoot zijn die dikhuiden van jou. Stikstof en CO2 als ze weer een wind laten, fijnstof als ze weer eens een stofbad hebben genomen om van hun dopsnotjes maar niet te spreken als ze weer eens lawaai maken. Dus.

zie boven zei:
Nou sorry hoor Roel, tussen uitspraken als 'Brexit', 'make America great again' en 'maak Nederland weer van ons' past perfect de uitspraak 'de Berg is van ons'! En laat jij nou net 'toevallig' de topic starter zijn!

Excuses hoef je niet te maken hoor. We weten wie je bent, dus houden we al rekening met onzin als we zien dat je iets gepost hebt. Maar dat geeft niet; we houden (stiekem) toch wel van je.
En m.b.t. de topictitel: Het eerste topic heette, zoals je wellicht nog weet: "De Berg is van mij." Aangezien Robert W. te E. zijn server langzaam maar zeker zag bezwijken onder de last van de (op de eerste 20 pagina's na) hoogst intellectuele bijdragen, moest er een nieuw topic komen.
Democratisch als ik ben, heb ik in mijn rol als moderator toen besloten om me niet meteen de gehele Berg toe te eigenen, maar om het een beetje sociaal te houden. En als je je een beetje ingelezen hebt in de diverse media, weet je dat die drie blonde witkuiven van alles zijn, maar alles behalve sociaal.

Sssst..... het is een complot van hele slechte kappers.....
Nooit geweten dat jij jezelf met CT's bezig hield, maar anderzijds moet ik zeggen dat "hairdressers trying to take over the world" wel een uitstekende premisse is voor een hilarische film met Mel Gibson of zo....

Jij hebt nog steeds last van je identiteitscrisis, he? De ene keer is het Christian, de andere keer is het 'Botter' of zelfs 'meneer Botter'. Dat baart mij zorgen.

Ik merk dat wanneer ik m'n oude naam gebruik mensen positiever reageren. Omdat ze dan weer terugdenken aan die lieve vriendelijke jongen van 'toen'. Toyota is weer een Corola gaan verkopen. Heeft niks meer met de oude te maken maar de naam verkoopt.

Whiskey/wisky is niet mijn favoriete drankje, dus dat zal mij coaxiaal aan mijn anus oxideren.

Niet alles draait om jou he? Bij Donald Trump wel. Maar die vergelijking zal ik niet meer maken.

de grootste veroorzaker van uitstoot zijn die dikhuiden van jou. Stikstof en CO2 als ze weer een wind laten, fijnstof als ze weer eens een stofbad hebben genomen om van hun dopsnotjes maar niet te spreken als ze weer eens lawaai maken. Dus.

Maar hun BigBah houdt wel jouw kachel aan de gang zodat Roel het niet koud krijgt in z'n berg grot. Maar daar hoor ik je dan niet over he!

Excuses hoef je niet te maken hoor. We weten wie je bent, dus houden we al rekening met onzin als we zien dat je iets gepost hebt. Maar dat geeft niet; we houden (stiekem) toch wel van je.
En m.b.t. de topictitel: Het eerste topic heette, zoals je wellicht nog weet: "De Berg is van mij." Aangezien Robert W. te E. zijn server langzaam maar zeker zag bezwijken onder de last van de (op de eerste 20 pagina's na) hoogst intellectuele bijdragen, moest er een nieuw topic komen.
Democratisch als ik ben, heb ik in mijn rol als moderator toen besloten om me niet meteen de gehele Berg toe te eigenen, maar om het een beetje sociaal te houden. En als je je een beetje ingelezen hebt in de diverse media, weet je dat die drie blonde witkuiven van alles zijn, maar alles behalve sociaal.

Jij hebt ook op alles een antwoord he? Weet je wie dat ook heeft? Donald Trump.

Maar die vergelijking zal ik niet meer maken.

He (olifanten)kak. Ik doe m'n best maar het lukt me niet.

Ik word zo moe van al de gasten die de oorzaak altijd buiten zichzelf menen weten te vinden....
Denk daar maar eens over na. :rolleyes: :rofl:

Dat is evenredig aan het aantal dat zich ook niet bewust is van de gevolgen van hun handelen. Overigens zijn dat vaak degene die zeuren dat andere de oorzaak buiten zichzelf plaatsen, ergens vinden die dat niet zo prettig...... heel raar. En de laatste categorie “vandalistisch naïef” die zijn zich nergens van bewust en dat gaat ook niet gebeuren.

We hadden toch afgesproken met zijn allen, om ons daar NIET meer aan te bezondigen?
Niet allemaal, de personen die zo af en toe een ...MBF...BBQ organiseren mogen wat mij betreft best wel eens ff nadenken.
Zo zit ik er ook af en toe over te denken.
Tot nu toe wint de wijsheid het van de eigenwijsheid.
Maar het merendeel van mijn teksten die achterblijven op de Berg, daar is allemaal heel erg spontaan, totaal niet over nagedacht.:D

Ik merk dat wanneer ik m'n oude naam gebruik mensen positiever reageren. Omdat ze dan weer terugdenken aan die lieve vriendelijke jongen van 'toen'.

Keep on dreaming.

Maar hun BigBah houdt wel jouw kachel aan de gang zodat Roel het niet koud krijgt in z'n berg grot. Maar daar hoor ik je dan niet over he!

Ik adviseer je het epos 'De Berg is van mij' nog een paar keer door te nemen. Maar om je geheugen even wat op frissen:
Ondergetekende heeft nooit in een Berg grot (grote Buh graag!) verbleven.
Die was voorbehouden aan onze Berg-ziele(n)knijper.
Enkel en alleen te bereiken met een kabelbaan, die op de terugweg nog wel eens gebreken vertoonde.
Om vigerende redenen heeft het Bergmanagement daar nooit iets aan willen doen.

Ik merk dat wanneer ik m'n oude naam gebruik mensen positiever reageren. Omdat ze dan weer terugdenken aan die lieve vriendelijke jongen van 'toen'.
muahaha.gif
muahaha.gif
muahaha.gif
muahaha.gif
muahaha.gif

Je moest eens weten waaraan we dan terugdenken........

Enkel en alleen te bereiken met een kabelbaan, die op de terugweg nog wel eens gebreken vertoonde.
Om vigerende redenen heeft het Bergmanagement daar nooit iets aan willen doen.
Dat van die gebreken snap ik:
Skilift.jpg

Maar dat het Bergmanagement ter plaatse nog steeds geen laagvliegverbod heeft uitgevaardigd, is mij een raadsel.
Want, als ik mij goed heb laten informeren, gaat het MBFB management wel degelijk over het luchtruim tot 5000 ft. AGL in een straal van 15 nM rond de top, dus vanwaar die terughoudendheid?
Niks niet vigeren, je ziet nu zelf wat er van komt....

.....................Want, als ik mij goed heb laten informeren........................
Dat heb je dus niet. Bovendien, als deze afbeelding op de MBF-Berg gemaakt zou zijn, wat ik ernstig betwijfel, hoe zit dat dan met het gras? Da's bruin!!! Is er hier iemand soms nalatig?

als deze afbeelding op de MBF-Berg gemaakt zou zijn, wat ik ernstig betwijfel, hoe zit dat dan met het gras? Da's bruin!!! Is er hier iemand soms nalatig?
Nalatig?
Proef ik hier een, al dan niet voorgewende, stevige dosis naïviteit?
Dit is een schoolvoorbeeld van een winterklaar gemaakte skipiste:
Eerst gaat het lange (Blue)grass er af.
Dan komt er een ruime hoeveelheid van zorgvuldig geselecteerd, goed gedroogd (dat is dus die bruine kleur) z.g. 'lange tanden gras' overheen.
Het ontleent zijn naam aan de afkeer die het bergvee van deze variëteit schijnt te hebben, maar zo krijgt het toch nog een goede bestemming.
Dan, zodra de temperatuur voldoende is gezakt, wordt de z.g. kleeflaag er uiterst dun opgeneveld. Dit is dus puur ijs!
Vervolgens kunnen de sneeuwkanonnen even aan voor een al even dunne 'griplaag' van nog net geen droge sneeuw.
En als die is vastgevroren, is het wachten alleen nog maar op Moeder Natuur die er, afhankelijk van haar humeur, een uiterst snelle laag afdalingssneeuw op legt, of het andere uiterste, een laag Tiefschnee waarin je moeiteloos koppie onder gaat.
Ik ben uiteraard helemaal niet blij met dat stelletje luchtpiratende klunzen, moet je de ravage zien die hun hulptroepen hebben achtergelaten...
Nou ja, het gaat de komende week nog niet vriezen, dus met een beetje geluk krijg ik dat nog wel op orde.

"En dat Bluegrass hooi dan?", zo hoor ik de lezer denken.
Dat wordt zorgvuldig, onder streng gecontroleerde omstandigheden, gedroogd tot het een prachtige, warme turquoise kleur heeft aangenomen.
Door een gepatenteerd, zeer geheim procedé wordt deze kleurstof uit het hooi gewonnen om te worden toegepast in speciale lak, geschikt voor de afwerking van z.g. F2B modelvliegtuigen.
De experimenten bij Oracover zijn tot nu toe niet echt succesvol geweest, op zijn best een wat vlakke, enigszins grauwe afspiegeling van wat men zou mogen verwachten.

Werk genoeg dus, in tegenstelling tot wat men hier wel poogt te suggereren....

Tja, je kunt hier natuurlijk wel schaamteloos een plaatje uit het 'fullscale forum' plaatsen over Prato Valentino (een Italiaans skigebiedje), ons voorspiegelen dat dit op de MBF-Berg zou zijn en ons vervolgens dan beschuldigen van naïviteit, maar daar trappen we natuurlijk niet in.

Laat ik enkele dingen opmerken:

- de MBF-Berg ligt (gelukkig) niet in Italië.
- onze skilift is (tot grote teleurstelling van basejumpers-zonder-parachute) na het vertrek van de MBFB-ziele(n)knijper in verval geraakt en afgebroken.
- hoeveel voorbereidend werk zouden ze in een gebiedje, waar een dagkaart slechts € 20 kost nu werkelijk doen om de skipiste te prepareren ? Gedroogd gras neerkwakken, een plaklaag aanbrengen tot onder de stoeltjeslift, sneeuwkanonnen gebruiken? Daggutnie(t). Italianen zijn gelovige mensen, dus die denken 'laat God's sneeuw maar op God's akker vallen, dan gaan wij er wel met een wals overheen om het plat genoeg te maken voor de lange latten. Het is al verbluffend, dat ze er een stoeltjeslift op nahouden.
- sinds wanneer groeit gedroogd gras in polletjes en staat het rechtop?

Dus mijnheer de MBFB-Grassenier, voortaan geen praatjes voor de vaak meer ophangen waar het het management van de MBF-Berg betreft. Wij weten heel goed: bruin gras = dood gras en als het gedroogd is noemen we het hooi, wat dan weer uitermate geschikt is als veevoer. Vraag maar aan Niek, de MBFB-kangoeroe-herder. Wat ze er verder mee doen - bij bijvoorbeeld Oracover - zal ons een rotzorg zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back