Roel van Essen
Forum veteraan
Dat is een mooi streven, wat dat wel weer een nadeel is, is dat je ons tot die tijd ook blijft vervelen
Definieer 'ons'.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een mooi streven, wat dat wel weer een nadeel is, is dat je ons tot die tijd ook blijft vervelen
Definieer 'ons'.
Daar moest ik even over nadenken, maar wanneer wordt ze nu je ex-verloofde? Ik ken mensen, die het een jaar hebben uitgesteld, maar het spreekwoord luidt niet voor niets 'van uitstel komt afstel'. Als jij thuis net zo bent als hier op de MBF-Berg is dat zelfs zeer waarschijnlijk...............mn aanstaande ex verloofde ..............
Je weet ondertussen wel wat er over 'missen' wordt gezegd. Doe dat dan eens een keer!Ik maar denken wat een rust hier op de Berg. Stonden de notificaties uitff een stuk gemist dus.
Christian zei:Dat 100 worden.. Hartstikke leuk allemaal maar denken jullie er allemaal ff aan dat mijn generatie jullie pensioenen en aow nog een beetje bij elkaar proberen te schrapen? Straks loop ik op mn 70e nog aan dek achter een rollator omdat jullie zo nodig 100 moesten worden![]()
.....Daarnaast krijg ik, net als Roel (in de toekomst) een pensioen als overheidsdienaar van het ABP en dat is een geheel ander pensioenfonds ..../QUOTE]
Het pensioenfonds (voor dienaren) van de overheid.
Was daar niet door die zelfde pensioen verzekeraar (de overheid) voor enkele tientallen miljarden een graai uit de kas gedaan?
En dan hebben we het nog niet eens over de VUT of de levensloopregeling.
Allemaal voor betaald en als sneeuw verdwenen.
Die pensioenclubs zijn sowieso een dure aangelegenheid (dure panden en vele monden om te voeden).
Met de kennis van nu zou ik mijn pensioen-inleg beter zelf geïnvesteerd hebben.
Iedereen betaald voor zijn eigen AOW (behalve de eerste generatie, die kreeg het gratis van onze heer Drees maar wellicht hebben de aardgasbaten dat gat voor de overheid al wel opgevuld)
Iedereen kan (een beetje of veel meer) sparen voor een aanvullend pensioen.
Geef je dat sparen uit handen;
Dan heb je er minder omkijken naar.
Dan heb je er minder of geen invloed op.
Dan betaal je (mee) voor een dunne, een dikke en zelfs vele uiterst luxe belegde boterhammen; aan de club waar jouw geld aan wordt overgemaakt.
In de bouw werd vroeger al het vakantiegeld gedeponeerd bij het Sociaal Fonds Bouwnijverheid.
Met moeite (uren in de rij staan) kon je voor de kerst- en/of paasdagen wat opnemen van jouw vakantiegeld (niet gewerkte dagen werden toen nog niet door de werkgever doorbetaald). Of je moest aangeven of je het resterende bedrag tijdens de zomervakantie (de bouwvak) uitbetaald wilde hebben of dat dat wel automatisch ging weet ik niet meer.
Wat ik wel weet is dat de gemiddelde bouwvakker destijds ruim 10.000,-- harde florijnen aan vakantiegeld bij elkaar spaarde per jaar en geen één bouwvakker ooit iets van de rente over dat bedrag heeft gekregen.
De rente was toen +10% en het aantal bouwvakkers was (ruim+)300.000
Best een leuke omzet voor wat sociaal klerkenwerk.
Ik verdonkeremaand helemaal niks.[/QUOTE
Oh nee?
Dus jij krijgt aan pensioen net zoveel uitgekeerd als je uiteindelijk hebt opgebouwd? Goed om te weten!
Toen ik mijn eerste contract had kreeg ik met een half jaar al een brief dat m'n pensioen gekort zou worden. Door tegenvallende beleggingen en *let even op*: VERGRIJZING. Mensen worden steeds ouder en daarom is er meer geld nodig. Geld wat door die generatie zelf niet bij elkaar is gespaard en ook met beleggingen niet lukt. Kan je ze niet kwalijk nemen overigens. Gelukkig is daar de huidige (mijn) generatie die de gaten opvullen. Ik hoef dat een wijs man als jou natuurlijk niet uit te leggen. Met opiniemakers heeft het ook niks te maken. Dat jij graag de waarheid ontkent is ook al een poosje bekend. Gelukkig hoef jij niet meer zo lang te werken. Ik heb in het vooruitzicht dat ik nog minstens 40 jaar mag.
Ach, ik zie het zo:
Destijds zijn onze belastingcenten wel aan -naar eigen inzicht te kwalificeren- minder nobele doelen over de balk gegooid.
Uiteindelijk geldt toch weer de oeroude wet " 't Is niet goed of het deugt niet ".