De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst jou helpen en ondersteunen om Cees op het rechte pad te krijgen,

Wat weer tot gevolg had dat hij onmiddelijk begon te eikelen op RC Groups.... Zucht...

Aangezien jij regelmatig pal achter Brutus staat, mag je met onmiddellijk ingang hém als "naaste medewerker" en "rechterhand" benoemen. Als hij er tenminste zin in heeft.

Erwin zal wel weer in paniek schieten met zijn visueel ingestelde dirty mind, maar: Uitsluitend als Jan linkshandig is, anders pas ik toch echt....

Groet, Bert

Wat ik met Martin aan tafel 4 doe in onze eigen tijd is onze zaak. Daar mag je best een mening over hebben, zolang je 'm voor je houdt.
Doe dat dan niet alleen in eigen tijd, maar ook op eigen terrein en niet aan tafel 4. Die is daar niet voor.

En die bureaustoel: ik heb je al vaker geadviseerd om te investeren in nieuw meubilair. Maar ja... "Ons bent zuunig hé?"

Als je weet wat ik aan geld kwijt ben aan MBFB-beveiliging (met name aan de riante salarissen) zou je je realiseren, dat nieuw meubilair voor het management er niet in zit.

Aangezien jij regelmatig pal achter Brutus staat, mag je met onmiddellijk ingang hém als "naaste medewerker" en "rechterhand" benoemen. Als hij er tenminste zin in heeft.

Een klein, gedrongen mannetje, dat angstig achterom kijkt lijkt me nou niet de eerst aangewezen persoon om MBFB-Beveiliging te gaan leiden. Dus nee, dank u, ik pas.

Ik wil met de dames van het Opleidingsinstituut leuke dingen doen op de Cariben.
Ik kan nu een hele verhandeling gaan houden over het teloorgaan van alle normen en waarden bij ons (ex-?)hoofd MBFB-beveiliging, maar laat ik het houden bij deze samenvatting:

ouwe snoepert!

Mijn Fennek wordt vanavond achter de Wok-Inn neergezet door Helga. Tanken moet je nog even zelf doen, want na de rit naar Schiphol en terug zal de tank wel redelijk leeg zijn.

Die Fennek komt niet verder dan 10 km buiten het MBFB-territorium met dank aan het Leutelpaleis voor het inbouwen van een begrenzer. Je zult dus met het openbaar vervoer moeten gaan als je zo graag wil vertrekken. De buurtbus wordt daarvoor trouwens ook niet afgestaan, ook niet als het jouw beurt is om te rijden. Overigens wordt je bezoldiging onmiddellijk stopgezet en je Berg-kredieten bevroren zodra je vertrekt, dus denk er maar eens over na waarvan je die 'leuke dingen' zult gaan doen.

Een klein, gedrongen mannetje, dat angstig achterom kijkt......

Als jij nu eens niet continue achter me stond (of als het me duidelijk zou zijn dat dat geen kwaad kan, maar dat weet je met jou dan weer nooit....) dan zou ik ook niet angstig achterom hoeven kijken....

Groet, Bert

Ga jij nu maar lekker schommelen en naar gerammel luisteren (trefwoorden: gaarkoken, eigen, sop).

Ga jij nu maar lekker schommelen en naar gerammel luisteren (trefwoorden: gaarkoken, eigen, sop).

Nog twee weekjes geduld, Jan, dan zit ik weer op zee... Niet dat dat ook maar ene zak uitmaakt, want in blijf lekker forummen, maar toch....

Groet, Bert

Ik snap Brutus wel een beetje.

Je bent een klein gedrongen mannetje en je zit maandenlang in een bootje op zee.
Vrijwel uitsluitend met mannelijke collega's, zogenaamde zeelieden.
Alles rolt, stampt. piept en kraakt dat het een lieve lust is en dan staat er plotseling die zwaarder geschapen collega achter je.
Ik kan mij best voorstellen dat je niet altijd onder vrienden wilt zijn.

Toch vind ik dat we onze handen ineen moeten slaan.
Zij aan zij dan, ligt dat dan beter?
Jan jij bent nog van de verbloemende generatie, je weet toch nog wel hoe alles weer met liefde kunt verenigen?

Tel bovenstaande berichtjes bij elkaar op en het schiet visueel weer de verkeerde kant op.
En dat wil ik liever niet!

Jan jij bent nog van de verbloemende generatie, je weet toch nog wel hoe alles weer met liefde kunt verenigen?

Ik verenig niets en al helemaal niet met liefde.

Na al die insinuerende opmerkingen van die en gene over mijn leeftijd, waarbij ik in het midden zal laten of het 'die' of 'gene' is geweest, die zich daaraan het meest heeft bezondigd en gezien de huiver, die velen voelen als ik een keer achter ze ga staan en eveneens gezien het voorgenomen vertrek van ons hoofd MBFB-beveiliging met zijn blijkbaar eveneens voorgenomen plan om de meest lieftallige dames van het opleidingsinstituut mee te nemen, heb ik het hier wel gehad. Op deze manier is er geen lol meer aan om hier alles in goede banen te leiden.

Dientengevolge ben ik mij er op aan het beraden om mijn functie als MBFB-beheerder neer te leggen en verkiezingen uit te schrijven. Uiteraard weet ik, dat dit het einde zal betekenen van een tijdperk, van de MBFB-community in de huidige vorm en mogelijk zelfs van de gehele MBF-Berg en dat gaat mij zeer aan het hart. Ook is het jammer dat dan de goeden onder de kwaden moeten lijden, maar dat is dan niet anders.

Ik zal nu even in retraite gaan, zodat ik één en ander goed kan overwegen. Zodra men rook ziet verschijnen uit mijn kantoor (Wok-Inn, eerste verdieping, voorzijde) weet men, dat ik een foutje heb gemaakt met één of ander elektronisch apparaat en zodra men Deesel ziet verschijnen weet men, dat het tijd is om 'm uit te laten. Voor de rest laat ik wel een keer horen wat ik heb besloten, vooropgesteld dat ik een besluit neem.

In goede banen leiden? Welke?
Sollicitanten zijn er genoeg geweest, maar vrijwel niemand was opgewassen tegen de sollicitatieprocedure en weinig meer dan een enkeling wist een stage te overleven.
En zo hoort het. Kun je er niet tegen, dan ben je:
geschikt.jpg

Aankruisen wat niet van toepassing is.

Het leven op de Berg is (was?) hard.
Iemand de laarzen vol zeiken is leuk, maar je moet er natuurlijk wel tegen kunnen als je eigen tenen geel worden.

Hebben we pluisjes op de Berg? Beetje watjes gedrag, ben ik niet gewend. MBFB beveiliging gaat op plezier reisje en gelijk is het management ongesteld? Is de afwezigheid van de sterke linker of rechter hand (naar voorkeur) gelijk aan het krijgen van lange tenen.
Beetje teleurstellend allemaal.

He Puffin, gezellig zo met z'n tweeën.
Wat zullen we doen? Eerst even de wokin plunderen en dan een rondje met die Fennek?
Wie weet kan onze leutelaar dat ding eens leuk pimpen. DIe kan minstens een fris kleurtje gebruiken.
De asbakjes waren ook vol geloof ik, dus vanbinnen ook maar eens over sausen.

Kijk betere plannen, wok-inn maar verbouwen tot steakhouse?? De grote ronde tafel maar als overleg ruimte?. De Fennek daar heeft HH in gereden, niet beter verpatsen en iets fatsoenlijks aanschaffen. burpmans maar de taak geven van beveiligen? Kan ie ook niet maar is beter, uhh minder erg dan HH. En dat leutelpalijs kan dat ook niet een opknap / opruim actie hebben?

Zouden we nu weer gewoon binnen kunnen roken, dat gezeik met buitenstaan ben ik ook zat.

Uhh in tegenstelling tot gebruikelijk zullen we eens nadenken over het beleid op de Berg?

Volgens mij genoeg te doen Erwin!

De Berg is nu echt van ons, topic naam maar aanpassen!

Tijd voor een kleine revolutie! Dat is beter dan de bonnetjes administratie van Jan uitzoeken, dat duurt jaren. Wat kunnen we bedenken voor een klein gedrongen mannetje dat steeds achterom kijkt, daar ben ik nog niet uit???

Zouden we nu weer gewoon binnen kunnen roken, dat gezeik met buitenstaan ben ik ook zat.
Roken heeft altijd binnen gekund, de asbakken in Fenneke zijn niet vanzelf vol geraakt.

Voor de verdere rest, als je ergens anders wilt roken dan in Fenneke, dan ga je naar buiten!!

Wat kunnen we bedenken voor een klein gedrongen mannetje dat steeds achterom kijkt, daar ben ik nog niet uit???

Euh.... ik kan héééél goed achterom kijken... (soort van Captain Hindsight, zeg maar)...

En verder kan ik ook niet onverdienstelijk dingen op lage kastjes o.i.d. zetten, maar dingen op hoge plekken deponeren, dat is overduidelijk niet mijn sterkste punt....

Dus ik kan bijvoorbeeld heel goed borreltjes van salontafeltjes optillen terwijl ik over mijn schouder TV kijk....

Kunnen jullie daar wat mee?

Groet, Bert

Mmm misschien toch ook iets in de beveiliging? Dat achterom kijken kan dan een winst zijn. Niet handig tijdens het rijden in de fennek dat dan weer wel. Anders wordt het de bediening in de nog te openen rokers salon, als je ook zonder te knoeien drankjes kan neerzetten ipv oppakken tenminste, of je daarbij vooruit of achteruit kijkt maakt dan niks meer uit.

Nou....

Rijden met die Fennek, dat zal zo'n probleem niet zijn.... ik kan heus ook wel naar voren kijken hoor! Mischien niet zo goed als achterom, maar anders rijden we gewoon achteruit natuurlijk....

Drankglaasjes neerzetten zonder knoeien, dat kan ik hééél goed: ze zijn namelijk vrijwel zonder uitzondering leeg als ik ze neerzet....
Hoewel ik dan weliswaar na enige glaasjes neergezet te hebben, reeds behoorlijk dronken zal raken (na bijna twee jaar droog, zal mijn tolerantie wel iets minder geworden zijn) maakt dat niet uit; met een leeg glas kun je niet knoeien, he?

Dus kom maar op....

Groet, Bert

Ik hoor het al, typisch beveiliging, zijn we gewend, drank en beveiliging. Dat continu achteruitrijden met de fennek zal wennen worden voor je, zit geen achterruit in wel een camera met scherm waarvoor je dus weer vooruit moet kijken. Misschien de bediening en stoel omdraaien, een mooi ombouw klusje nu we toch gaan renoveren.

Nou Roel, zullen we maar stoppen met ons toneelstukje?

Het is precies zoals je zei*. Eigenlijk nog erger! Je hebt de weddenschap dus uiteraard gewonnen.

Wat een vreselijk onbetrouwbare sujetten zijn het toch! Jemig, dat had ik nou echt nooit verwacht. Ik ga altijd uit van het goede in de mens en ben dus weer hevig teleurgesteld. Wat me vooral opvalt is, dat ze zich met name richten op de MBFB-beveiliging en op jouw Fennek in het bijzonder. Op één of andere manier spreekt ze dat toch meer aan, dan het beheer van de MBF-Berg. De commando-Fennek pimpen! Het idee! Heiligschennis!

Dat die sukkels er eigenlijk ingetrapt zijn, dat er een verwijdering tussen ons tweeën zou zijn ontstaan, snap jij dat nou? Wij, die al jarenlang lief en leed hier op de MBF-Berg delen, samen op dienstreis zijn geweest (weet je nog wel?) en samen de ernstigste crisissen hier hebben bezworen, dat daar ooit een tweespalt tussen zou onstaan? NO WAY JOSE (spreek uit: gosé) of was het nou NO WAY GOSE (spreek uit: josé). Enniewee, zoiets is natuurlijk ondenkbaar.

Die Lokhorst is dus blijkbaar de oproerkraaier en van Puffilen en Brutus zijn duidelijk de meelopers. Verheugend is dan weer wel, dat de eigenaren van het Leutelpaleis en de Heli-vliegschool en de warme-broodjes-bakker niet mee hebben gedaan, dus blijkbaar is er nog wel enige loyaliteit hier op de Berg. Ook heeft Hobbyist zich van z'n goeie kant laten zien, al vraag ik me nog steeds af wat die vogel hier komt doen. Solliciteren doet-ie niet, maar hij is wel steeds aanwezig. Nou ja, dat ik een zaak voor jou als hoofd MBFB-beveiliging.

*Wedden, dat ze straks gaan beweren, dat ze ons toneelspel doorhadden?

Weddenschap gewonnen Jan, vermoede al dat er geen reden bestond om het pluche van MBFB management te verlaten. heb dan ook een weddenschap gewonnen en verloren. Gewonnen dat het van korte duur zou zijn, zeker na dreigen met verbouwen van de Wok-inn, verloren omdat ik niet dacht dat het zo kort zou zijn.

Maar heel fijn dat je er weer bent, kun je die hond gelijk maar weer uitlaten wordt gek van dat gejank. De borrel, neutraal verpakt staat klaar. En zaken eerst, wat doen we nu werkelijk met een klein gedrongen mannetje dat steeds (nu met weer reden) achterom kijkt. Inmiddels weten we dat beveiliging en horeca niet handig zijn, wat dan wel?

Al moet ik bekennen dat een rokers salon en een steakhouse een aantrekkelijk toekomst beeld was. Die fennek is lelijk ongeacht welke kleur of gepimpte onderdelen, hij blijft lelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back