Nou Roel, zullen we maar stoppen met ons toneelstukje?
Het is precies zoals je zei*. Eigenlijk nog erger! Je hebt de weddenschap dus uiteraard gewonnen.
Wat een vreselijk onbetrouwbare sujetten zijn het toch! Jemig, dat had ik nou echt nooit verwacht. Ik ga altijd uit van het goede in de mens en ben dus weer hevig teleurgesteld. Wat me vooral opvalt is, dat ze zich met name richten op de MBFB-beveiliging en op jouw Fennek in het bijzonder. Op één of andere manier spreekt ze dat toch meer aan, dan het beheer van de MBF-Berg. De commando-Fennek pimpen! Het idee! Heiligschennis!
Dat die sukkels er eigenlijk ingetrapt zijn, dat er een verwijdering tussen ons tweeën zou zijn ontstaan, snap jij dat nou? Wij, die al jarenlang lief en leed hier op de MBF-Berg delen, samen op dienstreis zijn geweest (weet je nog wel?) en samen de ernstigste crisissen hier hebben bezworen, dat daar ooit een tweespalt tussen zou onstaan? NO WAY JOSE (spreek uit: gosé) of was het nou NO WAY GOSE (spreek uit: josé). Enniewee, zoiets is natuurlijk ondenkbaar.
Die Lokhorst is dus blijkbaar de oproerkraaier en van Puffilen en Brutus zijn duidelijk de meelopers. Verheugend is dan weer wel, dat de eigenaren van het Leutelpaleis en de Heli-vliegschool en de warme-broodjes-bakker niet mee hebben gedaan, dus blijkbaar is er nog wel enige loyaliteit hier op de Berg. Ook heeft Hobbyist zich van z'n goeie kant laten zien, al vraag ik me nog steeds af wat die vogel hier komt doen. Solliciteren doet-ie niet, maar hij is wel steeds aanwezig. Nou ja, dat ik een zaak voor jou als hoofd MBFB-beveiliging.
*Wedden, dat ze straks gaan beweren, dat ze ons toneelspel doorhadden?