@Jan laat ik dan duidelijker zijn ik stel het MBFB management aansprakelijk voor de schade! (Dat je dat kan verhalen op een verzekering oid, zal me een zorg zijn)
Laat ik ook duidelijker zijn: ik heb je begrepen. Laat dat bonnetje maar komen, dat past vast nog wel ergens in een stapel op mijn bureau.
Kijk nu wordt het pijnlijk duidelijk. Een beetje tegengas en meteen wordt er gebruld. Dat is geen management maar dictatoriaal. Van kritiek kun je leren, sterker nog, als je goed kan luisteren is kritiek een kado, gratis informatie over wat er anders zou kunnen. Om dat meteen monddood te maken is jammer.
Ik weiger in te zien hoe papier-prikken op een andere manier uitgevoerd zou kunnen worden. Je pakt het handvat van de prikker beet en dan is het: prik en dan deponeer je het geprikte in de vuilniszak en dan weer prik en in de vuilniszak met de rommel, enz. enz. Net, zoals je is voorgedaan door Helga, waarop je zelf na een half uur zei, dat je het had begrepen. Als het anders kan had ik dat graag gehoord, maar daarvoor is het nu te laat.
Overigens is dit een keurig beroep, dat met veel vreugde uitgevoerd kan worden. Lekker in de vrije natuur en als je achterom kijkt (niet angstig!) kun je tevreden terugblikken op een uitstekende werkprestatie als alles er papiervrij bij ligt.
V.w.b. het management: heb je er ooit van gehoord, dat er hier op de Berg verkiezingen worden uitgeschreven? DAGGUTNIE(T). Behalve een paar oproerkraaiers realiseert gelukkig een ieder, dat deze taak slechts is voorbehouden aan een enkeling. Tja, en jij mag dat 'dictatoriaal' noemen, maar wij noemen dat TAAKVERDELING. Zo gaat er slechts één persoon over het Leutelpaleis, eentje over de Zoete-broodjes-bakkerij, eentje over de Slijterij, enz. enz. Zo kwijt een ieder zich hier van zijn taak en probeert zijn steentje bij te dragen aan de MBFB-economie, een aantal klaplopers daargelaten.
De meeste MBFB-bewoners zijn onderaan de maatschappelijke Berg-ladder begonnen. Zo kreeg bijvoorbeeld M.Puller in het begin slechts een klein leuteltje* om zijn werk te kunnen doen. Pas na gebleken geschiktheid, waarover een ieder zijn zegje kon doen, mocht-ie het Leutelpaleis oprichten. Jij dacht maar meteen de functie van MBFB-hoofd-milieuzaken in te pikken, maar zo werkt het hier niet.
*Laat maar weer eens horen wat een pleonasme is, Erwin.