De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een idee voor Bert, door voortdurend naar voren en naar achteren te kijken, lijkt het op nee schudden, een soort permanent NEE uitstraling, kan handig zijn. Maar waarvoor? Politicus? Belastingambtenaar? MBFB vreemdelingen dienst? Woordvoerder van het MBFB? Zie ik nog wat over het hoofd?

Of hij zit gewoon in de ontkenningsfase maar dat terzijde

*Wedden, dat ze straks gaan beweren, dat ze ons toneelspel doorhadden?

Hoewel het toch wel ontkend zal gaan worden, en dus eigenlijk geen geldige weddenschap kan zijn:

Wedden, dat Roel zodra hij dit leest zijn borstelige wenkbrauwen zo ver optrekt dat zijn army-issued snor mee omhoog gesleurd wordt en dan denkt "Oh? hadden we een weddenschap??? Laat ik maar meedoen, anders zo sneu voor Jan.... "

Groet, Bert

PS: ben ik zo'n gespleten persoonlijkheid, dat Brutus wel, maar de eigenaar van de heli-vliegschool niet meedeed?

in dat geval, doe mij maar een zwarte koffie, en mij ook, maar dan met suiker....

ONWETENDE!

Dacht je nou echt, dat ik jou twee keer zou vermelden? Eén keer is al te veel! Meeloper!

Je kunt dan zelf wel beweren in het buitenBergse ergens een heli-vliegschool te hebben (zeker model-heli's en niet het echte spul?), maar de enige, echte MBFB-heli-vliegschool wordt toch echt beheerd door Rhelie en niemand anders.
Die houdt tenminste continu het zicht vooruit gericht en kijkt niet continu achterom, waarna je steeds weer hoort "sorry baas, een foutje; kan gebeuren".

ONWETENDE!

Dacht je nou echt, dat ik jou twee keer zou vermelden? Eén keer is al te veel! Meeloper!

Je kunt dan zelf wel beweren in het buitenBergse ergens een heli-vliegschool te hebben (zeker model-heli's en niet het echte spul?), maar de enige, echte MBFB-heli-vliegschool wordt toch echt beheerd door Rhelie en niemand anders.
Die houdt tenminste continu het zicht vooruit gericht en kijkt niet continu achterom, waarna je steeds weer hoort "sorry baas, een foutje; kan gebeuren".

Buiten dat mij van Rhelie niet bekend is een vliegschool te bezitten, weet ik van de heer Rhelie, dat hij rondjes om zijn stilhangende heli loopt.... Daar gaat hij prat op....
Dat is niet zoals het hoort: een RC model hoort rondjes om de stilstaande piloot heen te vliegen....

Ofwel het RC equivalent van het paard achter de wagen spannen...

En jij noemt mij onwetend????

Groet, Bert

Jaja, nu proberen de aandacht af te leiden door vriend Rhelie zwart te maken. Zwak!!!
Je kent duidelijk de roemrijke geschiedenis van onze MBF-Berg niet.

Vriend Rhelie is overigens al sinds posting 2 van deel 1 van ons Epos betrokken bij de MBF-Berg. Dat is een trouw, die een paar oproerkraaiers, die even langs komen waaien en bij de eerste de beste gelegenheid (die zij denken dat er is) proberen de revolutie te verkondigen, niet kennen. Labbekakkers!

Kijk eens, wat vriend Rhelie in z'n vrije tijd doet moet-ie zelf weten. Daar hebben wij ons niet tegenaan te bemoeien. Al doet-ie een handstand om inverted te kunnen vliegen, het zal me een rotzorg zijn. Zolang 't ie dat hier op de Berg maar uit z'n hoofd laat en dat laat-ie.

Andersoortig vliegcapriolen en landings/crash plaatsen worden hier ook niet gewaardeerd?

(Aanslagen op het berg management bijvoorbeeld)

vriend Rhelie blahblahblahblah.....

Vriend Rhelie is blahblahblahblah....

wat vriend Rhelie in z'n blahblahblahblah...

Ah... dus ZO zit het.... vriend Rhelie....

Dus het was zo onverstandig nog niet van mij, om angstvallig in de gaten te houden wat er achter mij gebeurt op het moment dat jij verklaart achter mij te gaan staan....

Groet, Bert

Goh, dat jij als helivlieger niet eens wist dat de helievliegschool op de Berg door mij wordt gerunt :confused: Weet je ook niet dat er een leutelpaleis is ?
Het lijkt mij ook vrij lastig waarnemen als je hoofd als een soort zwaailicht op je romp staat.

Ja, in het buitenbergse loop ik weleens een rondje om de heli, net zoals ik dat ook weleens bij mijn auto doe . Op de Berg doe ik het trouwens ook, en is zelfs verplicht. Ook wel visuele inspectie genoemd.

Ik had je graag in dienst gehad, ik kan best wat hulp gebruiken, maar ik wil je wel recht in de ogen kunnen aankijken zonder rondjes om je heen te rennen.

Zie daar eerst maar eens vanaf te komen. Wellicht kan PH-AJH je helpen, Of we experimenteren wat met gips en schroeven.

Ah... dus ZO zit het.... vriend Rhelie....

Dus het was zo onverstandig nog niet van mij, om angstvallig in de gaten te houden wat er achter mij gebeurt

Die fobie van jou neemt inmiddels wel groteske vormen aan, hè? Zou je daar niet eens iets aan laten doen? Je moet per slot van rekening over een krappe twee weken weer naar zee en in zo'n machinekamer stoot je natuurlijk overal je harses als je continu achterom loopt te kijken.

Hij resideert hier wel niet meer, maar hij is nog niet dood en houdt alles in de gaten, dus je kunt - zoals Rhelie al voorstelt - eens aan onze voormalige MBFB-ziele(n)knijper vragen of je eens een verhelderend gesprek met 'm kunt houden. Wel een flink gevulde portemonnee meenemen en zekerheidshalve ook een nieuwe rol wc-papier.

Heb de Berg is een aantal weken geobserveerd en "wat zien ik" , een aantal welbespraakte maar ongemanierde bergbeklimmers, zelfs ééntje die geen ei van een aardappel kan onderscheiden, laat staan koken.
De Berg gaat uit mijn vizier, ik wens jullie nog veel plezier.

Heb de Berg is een aantal weken geobserveerd en "wat zien ik" , een aantal welbespraakte maar ongemanierde bergbeklimmers, zelfs ééntje die geen ei van een aardappel kan onderscheiden, laat staan koken.

Het is maar uit de flauwe gein, Manus... niet te serieus nemen....

(waarna Jan weer met een bulderpreek komt dat de berg bloedserieus genomen dient te worden, iemand anders Jan gaat adviseren om toch vooral om zijn bloeddruk te denken, waarna Roel gaat zeggen dat bloed hem niet interesseert maar dat hij het verder véééél te druk heeft, etc etc etc)

Groet, Bert

Ik voorspel dat jij binnenkort woorden met Jan gaat krijgen...

Ook al voorspeller geworden of ben je bezig aan een job-flirt?

Je voorspelt maar een eind raak! Bumbu Bali, Rendang, Ayam Opor en sayur buncis zijnnu eenmaal VEEL lekkerder dan dat Tipan papje....

Daar heb ik wel woorden met Jan voor over hoor, berak api of niet....

Groet, Bert

Voorspelt maar raak? Dat klinkt als enig willekeur bij uit te dragen voorspellingen. Voorspellen dient series genomen te worden. En haar zuster ook!

Maar qua bijscholen moet ik je teleurstellen: het is mijn lieftallige echtgenote die over het menu zowel als de bereiding daarvan gaat (ik kom niet verder dan de Conimex-versie van Nasi/Bahmi, en de diverse macaroni/spaghetti/lasagna varianten uit de bekende oranje pakjes....).

Ik hoef helemaal niet te weten waar jouw lieftallige echtgenote over gaat, of dat nu over jou of over het menu is, het zal me een zorg zijn. Hoewel, als we bij jou wat oosters eten gaan nuttigen heb ik liever dat ze over jou gaat.

Ja, dat vermoedde ik al, maar moeders heeft ook nog een stem in het kapittel, vermoed ik...

En moeders is niet zo forum-minded...

Groet, Bert

Vermoed je? Is dat ook een vorm van voorspellen? Het MBF management staat hier ook maar alles toe. trefwoorden: schoenmaker leest blijven

Ik vermoede al dat jij dat vermoede, maar beleeft probeert te pareren.

Nog zo'n figuur. Dat we toevallig op dezelfde club hebben gezeten wil niet meteen zeggen dat jij ook maar mag voorspellen.

Maakt niet uit, wanneer? Waar? Hoe laat?

Dat kan ik je wel voorspellen, hij zal er niet happig op zijn.

En wat de afwas betreft: als Erwin wast zal ik wel drogen.

Ik wil het allemaal niet weten

Als je gewoon de juiste droger koopt krijg je er vanzelf een gratis afwasser bij.

dryer-comes-with-a-free-dishwasher.jpg

We hebben Een Gollum op de Berg.... Klein gedrongen mannetje dat angstig achterom kijkt!

En waar is Brutus dan?

Dhr. van Essen is flink verkeerd bezig, hè? Eerst met Burpmans de hele nacht doorhalen aan tafel 4 en nu weer deze suggestieve opmerking. Staat mijn bureaustoel nu opeens wat lager op z'n poot of verbeeld ik mij dat?

En dat als naaste medewerker van de MBFB-beheerder. Wat zeg ik? Als z'n rechterhand. Fijn, dat ik zo kan bouwen op mijn hoofd MBFB-beveiliging.

Worden de werkzaamheden soms te zwaar, moet er misschien een nieuwe Tweede worden aangesteld, al dan niet mét of zonder PK? Moet het opleidingsinstituut voor hoogbegaafde schildpadliefhebbers soms worden afgesplitst van MBFB-beveiliging? Is het asbakje van de Fennek misschien vol?

Zo maar wat vragen, die ik heb. Duzzzzzzz, als er wat is, laat het dan weten Roel. Niet, dat er dan wat aan gedaan wordt, maar dan weten wij* het tenminste.

*Ter voorkoming van vragen/opmerkingen/adviezen van de voormalige MBFB-ziele(n)knijper: met 'wij' worden alle hier aanwezigen bedoeld, dus niet alleen ikke in m'n alleentje.

Hoezo, probeer je Roel nu in een kwaad daglicht te zetten? Daar trappen wij niet in natuurlijk. Zal wel een een of ander spelletje zijn wat je speelt.

Overigens gaat het je geen donder aan wat Roel en ik uitspoken aan tafel 4. Al helemaal niet als we de nacht daar doorhalen. En voor de visueel ingestelden, het bleef alleen maar bij het nuttigen van drank en het uitwisselen van sterke verhalen. Vandaar dat we moeiteloos de gehele nacht hebben doorgehaald.

Wat ik met Martin aan tafel 4 doe in onze eigen tijd is onze zaak. Daar mag je best een mening over hebben, zolang je 'm voor je houdt. En die bureaustoel: ik heb je al vaker geadviseerd om te investeren in nieuw meubilair. Maar ja... "Ons bent zuunig hé?"

"Naaste medewerker"? "Rechterhand"? Weinig van gemerkt. Het is de laatste tijd alleen maar vitten en afpl*ssen geblazen. Tijd om eens een tegengeluid te laten horen.
Ik ben er een beetje klaar mee. Eerst jou helpen en ondersteunen om Cees op het rechte pad te krijgen, en vervolgens op m'n lazer krijgen als ik samen met Burp zijn opruimwerkzaamheden evalueer.
Aangezien jij regelmatig pal achter Brutus staat, mag je met onmiddellijk ingang hém als "naaste medewerker" en "rechterhand" benoemen. Als hij er tenminste zin in heeft.

Precies, Roel heeft mijn opruimwerkzaamheden met mij geëvalueerd en ik gezorgd dat Cees op het rechte pad is gekomen. Niet geheel nutteloos bezig geweest dus.
[/QUOTE]

Wat weer tot gevolg had dat hij onmiddelijk begon te eikelen op RC Groups.... Zucht...

Ik durf te voorspellen dat ik een aardige circel van invloed heb maar zover reikt mijn invloed ook weer niet. Ik voorspel je dat ik daar ook geen tijd voor zou hebben. Meer dan af en toe langskomen, even zwaaien en weer vertrekken doe ik daar niet.

Doe dat dan niet alleen in eigen tijd, maar ook op eigen terrein en niet aan tafel 4. Die is daar niet voor.

Nou, ik voorspel je dat dat nog wel vaker zal gebeuren, of je dat nou leuk vindt of niet. Anders schuif je volgende keer gezellig aan en kun je ook sterke verhalen vertellen. Ik hoop dat zowel Roel als ik ook nog aan woord kunnen komen.

Als je weet wat ik aan geld kwijt ben aan MBFB-beveiliging (met name aan de riante salarissen) zou je je realiseren, dat nieuw meubilair voor het management er niet in zit.[QOUTE]

Daar heb ik nog niks van gemerkt. Gelukkig doe ik het niet voor het geld maar uit pure overtuiging. Een kleine onkostenvergoeding op zijn tijd wordt wel gewaardeerd, al is het maar een bosje bloemen voor mijn lieftallige Yvonne die het al heel veel jaren met mij uit houdt.

Een klein, gedrongen mannetje, dat angstig achterom kijkt lijkt me nou niet de eerst aangewezen persoon om MBFB-Beveiliging te gaan leiden. Dus nee, dank u, ik pas.

Je kunt anders ook Brutus vragen om de honneurs waar te nemen.

Kijk betere plannen, wok-inn maar verbouwen tot steakhouse?? De grote ronde tafel maar als overleg ruimte?. De Fennek daar heeft HH in gereden, niet beter verpatsen en iets fatsoenlijks aanschaffen. burpmans maar de taak geven van beveiligen? Kan ie ook niet maar is beter, uhh minder erg dan HH. En dat leutelpalijs kan dat ook niet een opknap / opruim actie hebben?

Zouden we nu weer gewoon binnen kunnen roken, dat gezeik met buitenstaan ben ik ook zat.

Uhh in tegenstelling tot gebruikelijk zullen we eens nadenken over het beleid op de Berg?

Heb jij problemen met je uhh key?

Burpmans heeft helemaal geen tijd om de beveiliging op zich te nemen. Als er wat opgeruimd moet worden geef je maar een gil.

Wacht maar tot Jan, jou serieus neemt!!(hier laat ik het visueelgezien bij)

Snel weer een beter plaatje op mijn netvlies krijgen

kerstkostuums-sexy-kerstvrouw-pak.jpg

ik neem aan dat U (ja met hoofdletter) dit geheel vrijwillig heeft gedaan.
Of zijn er mensen uit het scheepjesforum die U hiernaartoe hebben gelinkt ?
Of komt het door Roel, die vaak het laatste woord heeft en daardoor uw aandacht trekt.

Mooi.

Zo te zien loopt alles weer als een tiet en hoef ik "even" niet tot oproer te kraaien.
De dagelijkse leiding zit weer "even"(?/!) rotsvast in het zadel....
Jan's retraite heeft (minstens) geleid tot een (korte?) opleving.
Zo zal hij bijvoorbeeld nu kunnen vertellen of het gras sneller groeit dan de geraniums en of je je met deze waarneming de hele dag kunt vermaken.

Allemaal leuk en wel. Maar die Fennek alleen maar gebruiken als, nauwelijks overgedimensioneerde, scootmobiel voor Helga is zonde.
Er zijn leukere spelletjes mee te spelen.

Met die Fennek bedoel ik dan.

Manus, vanaf de Berg: :bye: . Bedankt voor je aanwezigheid, we zien je wel weer in het buitenBergse. Enne, Brutus moet je natuurlijk niet te serieus nemen.

Overigens gaat het je geen donder aan wat Roel en ik uitspoken aan tafel 4. Al helemaal niet als we de nacht daar doorhalen. En voor de visueel ingestelden, het bleef alleen maar bij het nuttigen van drank en het uitwisselen van sterke verhalen..........bladiebladiebla.............
Nou, ik voorspel je dat dat nog wel vaker zal gebeuren, of je dat nou leuk vindt of niet.

Wat jullie in je vrije tijd uitspoken moeten jullie zelf weten, maar dat gebeurt niet aan tafel 4. Die is daarvoor niet bedoeld. Er zijn genoeg andere tafels. Je kunt voorspellen wat je wil, daar trek ik mij niets van aan, want die voorspellingen stellen toch geen reet voor (trefwoorden: lucht, gebakken).

Als je weet wat ik aan geld kwijt ben aan MBFB-beveiliging (met name aan de riante salarissen) zou je je realiseren, dat nieuw meubilair voor het management er niet in zit.

Daar heb ik nog niks van gemerkt. Gelukkig doe ik het niet voor het geld maar uit pure overtuiging. Een kleine onkostenvergoeding op zijn tijd wordt wel gewaardeerd..........

Hoor jij bij MBFB-beveiliging? DAGGUTNIE(T).
Hebben wij het over een salariëring gehad? DAGGUTWEERNIE(T).
Hebben we het over een onkostenvergoeding gehad? DAGGUTNOGSTEEDSNIE(T).
Je hebt trouwens al gigantische en volkomen nodeloze onkosten voor het MBFB-management gemaakt, dus hoe je hierover durft te beginnen...........

Voor een aankomend MBFB-milieumedewerker heb je wel een grote waffel, hè? Je weet toch wel, dat je nog in je proefperiode zit en dat als je je papier-prik functie een beetje serieus uitvoert misschien een tijdelijke aanstelling voor 6 mnd kan krijgen. Er kan dan eens worden gepraat over een salaris en een (kleine) onkostenvergoeding. Ik zou me dus maar een beetje koest houden als ik jou was. Voorlopig maak je nog geen erg beste indruk.

Er zijn leukere spelletjes mee te spelen.

Met die Fennek bedoel ik dan.

Momenteel laat Deesel de Fennek niet uit het oog.

703_hands_off_vinyl_decal__49811_thumb.png

NEED I SAY MORE ?

Wacht maar tot Jan, jou serieus neemt!!(hier laat ik het visueelgezien bij)

Zeer verontrustend, dit...

Maar:

Bedankt voor je aanwezigheid, we zien je wel weer in het buitenBergse. Enne, Brutus moet je natuurlijk niet te serieus nemen.

Vanuit bepaalde oogpunten gezien kan ik het daar toch wel weer volledig mee eens zijn....

Het lijkt dus mee te vallen....

Groet, Bert

Reuze bedankt Jan, stukken beter!

Is dit weer een resultaat van je zoek tocht naar een schoondochter???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back