De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lamballen, een woord dat je niet zo vaak hoort. Lamballen.

Lamballen is vrij vertaald voor de lamballen onder ons: Mensen die nooit zin in iets nuttigs hebben en alleen maar willen zuipen, feesje links en rechts meepikken, laks wezen, op vakantie gaan en ouwehoeren. Past in het profiel van vrijwel elke Bergbewoner.

jaloers op lamballen..

Ben ik ff blij dat ik niet wordt toegelaten tot de "illustere club der BERG-bewoners lamballen"!!!:yes:

Desalniette+:

Fijne feestdagen allemaal en alvast alle goeds voor 2012!

Laatst bewerkt:
Gisteren op het nieuws gehoord dat de eerste gipsvlucht weer in Nederland was aangekomen.
Dus denk ik: "Jan zal zich vandaar wel melden op het forum"...
Maar vandaag nog geen Jan... Hij zal ditmaal toch niet écht gewond zijn?
Iets aan z'n vingers of zo....:shock:

Waarschijnlijk, zoals elk jaar, ergens in een schuurtje in de zon zitten te genieten van een gloeiwijn of een pilsje.

Waarschijnlijk, zoals elk jaar, ergens in een schuurtje in de zon zitten te genieten van een gloeiwijn of een pilsje.

Moet dan wel een vreemd bouwsel zijn als je IN een schuurtje IN de zon kan zitten...

Je weet overigens het effect van het woord "schuurtje" op Jan?
Iets met rode lap en stier en zo?

(Zoekt dekking...)

Tijdens de wintersport in menig "schuurtje" gezeten waar je ook in de zon kon vertoeven hoor. Hebben die Oostenrijkers goed voor elkaar ;)

En heeft Jan last van het woord "schuurtje?" Nooit wat van gemerkt :twisted:

*verwacht een verbale oorveeg*

Heren en moderatoren:

Allereerst de BESTE MBF-BERG WENSEN VOOR 2012. Morgen ben ik weer terug en dan neem ik mijn taken weer op mij. Ik zie dan vanzelf wat Botter er van gebrouwen heeft.

Uiteraard ook DE BESTE WENSEN VOOR 2012 IN HET ALGEMEEN, maar dat spreekt voor zich.

In het nieuwe jaar wil ik eerst opmerken, dat Burpmans er blijkbaar vreemde wintersportgewoonten op nahoudt en blijkbaar alleen achenebbisj sneeuwgebieden bezoekt:
- IN EEN SCHUURTJE in de zon gaan zitten???
Je komt daar schuurtjes bij de vleet tegen, maar waar wij skieën is het beslist niet de bedoeling om daar in te gaan zitten. Het idee alleen al. Vermoedelijk krijg je dan ook meteen een Bauer op je dak, die fragt wat jij te suchen hebt in zijn Scheune. Nee, als je ergens binnen wil gaan zitten doe je dat in een restaurantje of in een Alpenhütte. Van de laatste categorie kan ik met name de alpenhut van Elfride aanbevelen. Die maakt sowieso de lekkerste 'Apfelstrudel' ter wereld en in de wijde omtrek daarvan. Sinds enkele jaren kun je daar echter ook 'Speck mit Ei' eten. Dat wordt geserveerd op een groot bord en je krijgt dan errug veel Speck (een laagje van bijna één centimeter dik) en errug veel Ei (een stuk of zes).
- binnen in de zon gaan zitten???
Als de zon schijnt ga je natuurlijk niet binnen zitten. Niet binnen in een restaurant of een Alpenhütte en zeker niet in een schuurtje. Het idee alleen al.
Je zit dan buiten op een terrasje. Bij voorkeur op het terrasje van Elfride's Alpenhütte. Als je vóór de Hütte gaat zitten moet je echter wel goed opletten als je nog op je bestelling zit te wachten. Vanuit de deuropening (aan de zijkant) wordt namelijk geroepen welke hapklare brokken er klaar zijn. Als Elfride dat zelf roept hoor je dat heus wel, maar als het één van de dochters is kan het je wel eens ontgaan en dat is zonde, want dan wordt je Speck mit Ei koud.

- Glühwein en Bier drinken?
Glühwein drink je natuurlijk alleen als er niks anders is. Sowieso hoort wijn op kamertemperatuur geserveerd te worden en moet dat niet glühen. Dan is het gewoon niet lekker. Verder wordt dat daar in een wit plastic bekertje geserveerd, waaraan je je fikken brandt. Natuurlijk kun je ook je skihandschoenen aanhouden, maar dat werkt weer onhandig.
Bier drink je niet als je aan het skieën bent. Dat drink je eventueel 's avonds als je in je Ferienwohnung verblijft of als je uit eten gaat. Wat dit laatste betreft kan ik dan weer Hotel Engel aanbevelen. Neem het menu 'Engelplatte', daar zul je geen spijt van krijgen. Dat is wel een menu voor 2 personen, maar wie gaat er nu in z'n eentje uit eten?
Zoals ik al schreef drink je geen bier als je aan het skieën bent. Dat slaat gelijk in je poten en je krijgt de ene meteen niet meer voor de andere. Nu moet je dat natuurlijk niet gaan uitproberen als je je ski's nog onder hebt, want dat kan wel eens heel pijnlijk worden. Geloof me maar gewoon: geen bier! Als je dat wel drinkt kom je er vanzelf wel achter, dat dat een vergissing is. Meestal halverwege de piste. Ga jij maar eens op je ski's proberen net naast de piste buiten het zicht tegen een boom je bier weer kwijt te raken. Je kunt er donder op zeggen, dat het daar lichtelijk glooiend naar beneden loopt en dat je op het moment-supreme zachtjes richting boom begint te glijden. Reken er op, dat dat een onaangename verrassing is.
Nee, als je wat wil drinken, neem dan Obstler. Meteen de eerste keer, dat je bij Elfride komt kun je het beste er meteen twee nemen. Als je dan je Apfelstrudel op hebt giet je ze naar binnen. Laat ze even een paar minuten inwerken en begin dan pas aan de afdaling. Je merkt meteen, dat alle gewrichtjes wat soepeler zijn en dat je veel minder last hebt van al die vervelende hobbels en kuilen, die zo'n piste nu eenmaal rijk is. Eventueel neem je er dan later op de dag nog een (of meer) en laat aan het eind van de dag je vrouw de auto terug rijden naar je Ferienwohnung. Ook al is het maar 300 meter, begin daar zelf niet aan. Zeker niet als je vergeten bent je skischoenen te verwisselen voor je moonboots, wat op zo'n moment heel goed mogelijk is.
Tja, en wat je dan 's avonds drinkt moet je zelf weten. Als je geen idee hebt wat je nog naar binnen kan gieten kan ik Leibwächter adviseren, afhankelijk van de hoeveelheid Obstler, die al binnen is. Het is een kruidendrank, net als Jägermeister, dus het is vre-se-lijk gezond, maar dat doet de naam natuurlijk al vermoeden.

Laatst bewerkt:
Heren, daar schaar ik mijzelf ook maar onder maar dan met wat extra mogelijkheden. Om me dan meteen voor moderator uit te maken gaat wel wat ver.

Maar jij ook de beste wensen Jan, Botter hebben we hier al tijden niet gezien dus puinruimen zal het blijkbaar wel worden. Kijk maar eens hoe vaak ik de afgelopen dagen al heb gepost, is in tijden niet voor gekomen.

En in de zon in een schuurtje, het kan echt, luiken open en heerlijk in de zon zitten, buiten op het terras is ook een mogelijkheid maar vaak al bezet.

Heren en moderatoren:

Allereerst de BESTE MBF-BERG WENSEN VOOR 2012. Morgen ben ik weer terug en dan neem ik mijn taken weer op mij. Ik zie dan vanzelf wat Botter er van gebrouwen heeft.

Uiteraard ook DE BESTE WENSEN VOOR 2012 IN HET ALGEMEEN, maar dat spreekt voor zich.
bladieblablabla....

Het valt mij op dat dit verhaal van Jan een nogal hoog alcohol-promillaga bevat. In de derde zin heeft hij het al over "brouwen". En dat nog wel in combinatie met de immer onzichtbare Botter. Een beetje gevaarlijke combi, want Botter werkt op een chemicaliëntanker. Je wilt niet weten wat ze daar voor chemische troep aan boord hebben, en ik hoop toch echt dat ze daar niets mee "brouwen". Dat eindigt meestal op een overtuigend "boem" en dan kan de brandweer weer uitrukken om een chemicaliëntanker uit de boom te halen.
Overigens hoop ik ook dat de roerganger 8 uur voor en tijdens zijn dienst niets drinkt wat "gebrouwen" is. Het resultaat is weer die brandweer die kan uitrukken, zie boven.

Verder zullen de "Speck mit Ei" van Elfride mij persoonlijk aan mijn anus oxideren. Evenals haar "Apfelstrudel" trouwens, maar die terzijde.
Als ik een lekker eitje met spek wil eten gooi ik zelf wel wat in de pan. Beetje peper erbij, het ei eerst goed klutsen en de pan op een laag vuurtje laten staan met het deksel erop. Daarvoor hoef ik niet naar Claustal-Zellerfeld te rijden, dat kan ik thuis ook.

Aan jullie allen mijn welgemeende beste wensen voor het nieuwe jaar!

Maar nu ter zake.
Jan, wat was nu eigenlijk het plan deze vakantie? Skieën of langlaufen?
..... en je krijgt de ene meteen niet meer voor de andere.

Ik ben absoluut geen ski-expert maar het lijkt me dat je wat dingen door elkaar haalt. Skieën en langlaufen om precies te zijn. Misschien zou je er veel meer van genieten als je de juiste techniek bij de juiste sport gebruikt? Zo maar een vraag hoor.

Tja, als jij (zoals bij jou te doen gebruikelijk) slechts de helft leest en dan vragen gaat stellen komen we niet echt ver. Ik schreef dan ook, dat je niet moet proberen de ene poot voor de andere te zetten als je je ski's nog onder hebt. Ook langlaufers raad ik dat ten zeerste af, tenzij ze akelig lenig zijn. Een paar alpine ski's is al gauw zo'n 170 cm lang en die langloop-dingen zijn nog langer. Probeer jij dan maar eens de ene voor de andere te krijgen. Dat gaat gegarandeerd pijn doen, erg veel pijn.
Trouwens, als jij denkt, dat je je ski's onder houdt terwijl je een biertje zit te drinken, zul je ook wel zo iemand zijn, die er plezier in heeft om in een schuurtje-met-luiken in de zon te gaan zitten. Wij niet, wij pakken in zo'n geval liever een tafel en een paar banken van de stapel achter de Alpenhütte en breiden het terras wat verder uit en drinken dan GEEN bier (vanwege de eerder vermelde reden). Schuurtjes laten wij met rust, zeker als deze voorzien zijn van luiken.

Wat mijn plannen met deze vakantie waren vind ik eigenlijk een rare vraag voor een voormalig MBFB-ziele(n)knijper. Gewoon, waarvoor een vakantie is bedoeld natuurlijk en wat een beetje ziele(n)knijper je ook zou moeten adviseren: vooral heel druk bezig zijn met zo min mogelijk te doen. Laat ik me hierbij beperken tot het dagprogramma, dat om 10.30 uur (of later) aanvangt. Dus:
- een beetje skieën. Uiteraard pas na inname van twee Obstlertjes en niet te lang achter elkaar. Je moet je er ook niet al te veel bij voorstellen als je mij daarbij bezig ziet. Gelukkig maken de ski's van tegenwoordig zo'n beetje vanzelf bochten, dus ik kan me dan volledig concentreren op de volgende plek waar ik kan gaan uithijgen. Tegenwoordig is dat zo'n 200 meter verderop.
- een beetje sleeën. De plaatselijke Rodelbaan is zo'n 5 km lang, is bedoeld voor jong en minder-jong en loopt langs de Alpenhütte van Elfride, wat een plezierige bijkomstigheid is.
- zo veel en zo lang mogelijk op terrasjes in de zon zitten, genietend van het uitzicht en andere geneugten des levens.
- ná 15.30 uur (als het zonnetje wat dunnetjes wordt) een beetje naar het schaatsen kijken. De lokale idioten hebben (al weer heel wat jaren geleden) op het enige, vlakke gedeelte van het dorp een heuse ijsbaan aangelegd, die hoofdzakelijk gebruikt wordt door het regionale ijshockeyteam, dat bijna elke dag traint en vervolgens onveranderlijk elk jaar op de laatste plaats van de competitie eindigt. Je kunt er ook zelf terecht, maar geen hond die dat doet. Ze hebben 'm trouwens ook nog eens "die Arena" gedoopt, dus eigenlijk zouden we er niet eens moeten gaan kijken ook. Maar ja, het is zo'n 50 meter vanaf onze Ferienwohnung en als je het een beetje tactisch aanpakt is het gratis. Als rechtgeaarde Nederlander pik je dan natuurlijk wel eens een training en een wedstrijdje mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back