Roel van Essen
Forum veteraan
Ho effe Erwin, dat kan INDERDAAD niet. Een serieuze vraag hier stellen, ben je nou helemaal van de p** (een hoofdbestanddeel van de ruimte waar zelfs de keizer te voet gaat) gerukt?
Maar goed, ik ben hier de beroerdste niet;
Deze stapen veilig opruimen kan vrijwel niet.
Die krengen zitten aan de boven- en onderzijde met twistlocks aan elkaar vast. Om die los te maken, moet je jezelf tussen de dozen begeven.
Een paar mogelijkheden die ik zie:
De bovenste doos in een hijskraan hangen en dan die twistlocks losmaken. Maar hoe je het ook doet, die doos gaat zwiepen aan de takels, en jij zit daar met hele lichaam vlakbij. Ik ken prettiger manieren om het tijdelijke met het eeuwige te wisselen....
Misschien dat ik je twistlocks met springstof (snijlading) los zou kunnen maken, (ik heb daar wat ervaring mee)
Met 50 gram Octol als snijlading kun je heel gericht 10cm staal "doorknippen" zonder veel nevenschade, maar dan moet je alle 4 de twistlocks van een doos exact op het zelfde tijdstip door"snijden". En dan hangt die container weer los aan een kraan bungelen...
Eventueel met een hele grote kraan eerst rechtop zitten, maar ja, dan moet die boot ook eerst even waterpas gezet worden.
Nee, ik denk dat in zo'n geval de lading in die scheefhangende dozen wordt afgeschreven en het een verzekeringsklus wordt.
Maar goed, ik ben hier de beroerdste niet;
Deze stapen veilig opruimen kan vrijwel niet.
Die krengen zitten aan de boven- en onderzijde met twistlocks aan elkaar vast. Om die los te maken, moet je jezelf tussen de dozen begeven.
Een paar mogelijkheden die ik zie:
De bovenste doos in een hijskraan hangen en dan die twistlocks losmaken. Maar hoe je het ook doet, die doos gaat zwiepen aan de takels, en jij zit daar met hele lichaam vlakbij. Ik ken prettiger manieren om het tijdelijke met het eeuwige te wisselen....
Misschien dat ik je twistlocks met springstof (snijlading) los zou kunnen maken, (ik heb daar wat ervaring mee)
Met 50 gram Octol als snijlading kun je heel gericht 10cm staal "doorknippen" zonder veel nevenschade, maar dan moet je alle 4 de twistlocks van een doos exact op het zelfde tijdstip door"snijden". En dan hangt die container weer los aan een kraan bungelen...
Eventueel met een hele grote kraan eerst rechtop zitten, maar ja, dan moet die boot ook eerst even waterpas gezet worden.
Nee, ik denk dat in zo'n geval de lading in die scheefhangende dozen wordt afgeschreven en het een verzekeringsklus wordt.