Oooohhh neeeeee nu toch ook geen melk drinkers hier hé? Geef toe beter dan thee maar toch brrrrrrr
Ik weet dat voorbarige conclusies trekken hier op de Berg een volkssport is (en een betere sport dan dat nichterige voetbal, of A.F., of Golf, dat dan weer wel) maar dit is toch wel iets te gortig: Ik ben geen melkdrinker, ik erken slechts het algemeen feit, dat melk een van de acceptabele voedingsmiddelen, danwel een geschikte drank voor bij ontbijt of lunch is, maar signaleer tevens dat er een kwalijke gewoonte heerst onder sommige mede europeanen, om die melk éérst te laten bederven, om het vervolgens overal te pas en te onpas op vast te smelten... Ranzig!
Ongeveer net zo smakelijk als bulletjes op de rand van je bord smeren...
Typisch voorbeeld van een Freudiaanse verspreking. Kijk Bert, dat jij in overall rondhobbelt in die wiegende en klotsende vetput van je, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet. En ik laat het aan Burpmans over om te voorspellen dat jij, bij een onverwachte schuiver van die boot, ook wel eens met melk morst.
En als jouw overall dan niet als de wiedeweerga in de was gaat, loopt " ook gij, Brutus!" met bedorven melk op je overall.
Wat "een wiegende en klotsende vetput" hiermee van doen heeft weet ik niet, maar we zullen dat maar afschrijven op dat je je jarenlang tebuiten gegaan bent aan chroomverf en kruitdampen, afgewisseld met drinkgelagen in de officiersmess.... Dat kan een mens warrig maken.
De voortstuwings salon is een ruimte waar werkzaamheden verricht worden! (voor het geval je nog wat in de war bent: werkzaamheden zijn die dingen waar jij graag naar kijkt, maar niet zelf doet. Niet te verwarren met waar Jan graag naar kijkt maar niet zelf doet...).
Hooguit drink ik in die voortstuwings salon een goede mok koffie (zwart met suiker graag), maar uitsluitend in de controlekamer, en wel tijdens het manouvreren, waarbij ik wel driemaal nadenk daar een overall bij te dragen... Kom nou, zeg?
Alle werkzaamheden waarbij ik wél een overal draag, heb ik geen handen vrij voor wat voor consumpties in welke vorm dan ook, of het moet een zwaar shaggie zijn, maar ik kan roken met losse handen....
Zoals het is: ik ben zelf al uitstekend voorzien en ben fanatiek monogaam. Kijken doe ik uiteraard wel, vooral om te zien het geschikte kandidaten zijn voor de functie van schoondochter. Daarvoor is er namelijk nog steeds een vacature.
En wil je dan gaan zeggen dat je daarvoor naar dát soort plaatjes kijkt? Wat heeft die jongen je aangedaan, dat je hem met dames voorzien van helmen, overmaatse schoudervfulling en spuuglelijke make-up wilt opzadelen?
Groet, Bert