De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is de vraag of hier iets meekrijgen wel zo verstandig is, als het al gebeurt. Voor je weet is het visuele al meer dan erg genoeg. Sinds het Voorval al niets meer van hobbyist gehoord, niet vreemd overigens. Blij dat ik daar niks van meegekregen heb.

Oh ja: mocht je je afvragen wat het begrip "ongeregelde tijden" inhoudt:
Elk uur van de dag. Halfuur kan ook. Slapen is er dus niet bij.

Hier kunnen alleen vega pizza's getest worden vrees ik. De test resultaten zijn niet betrouwbaar denk ik, de vega's zijn altijd ziek van iets, waarschijnlijk scharrel thee. Ik zelf ga inderdaad niet testen, de omgeving kennende en het bezorgen per fiets lijkt me een onmogelijke combi voor zelfs een lauwe pizza.

Eeeeuh, is 'men' vergeten wie er hier de scepter zwaait en bepaalt of er hier op de Berg al dan niet een pizzabezorgdienst wordt toegelaten? Nounounou nou?

Kijk, ik wil wel net doen alsof er inspraak mogelijk is en dat eigen initiatief in het aannemingsbeleid wordt gedoogd, maar dan zal er toch eerst even wat besproken moeten worden.
Ik denk dus, dat het nuttig is dat zowel het hoofd MBFB-Beveiliging als de MBFB-stoker 2e klas annex MBFB-slijter zich even hier bij tafel 4 melden. De gevulde glaasjes staan al klaar.

Zal ik trouwens eens navraag doen hoe het met Hobbyist is?

Laatst bewerkt:
V.w.b. die league en het beachvolleybal: als je nu een beetje oplet, inplaats van je af te laten leiden door die dames in ondergoed, dan had je gezien dat de belijning van het veld waar ze op staan, de belijning van een American football veld is, NIET dat van een ozzie rules veld....

Boeijuh! Ik had ook niet eens gezien, dat ze op een veld stonden. Laat staan een veld met belijning.

Wees nou zelf eens eerlijk. Waar kijk je nou naar als je zo'n plaatje ziet? Naar de belijning? Naar het veld? Naar de schoudervullingen? Naar de helmen?

Tikkeltje vreemd als dat zo is!

Nee, dat is niet vreemd.... vanaf dat ik die helmen en schoudervullingen zag, wist ik dat het geen zuivere koffie was, en dan is de interesse snel afgelopen....

Of bleef jij ook naar "Kelly" kijken nadat je wist dat het een verbouwde kerel was? Gewoon, omdat het er "zo lekker" uitzag....

Tssssss!

Groet, Bert

Dat is wél vreemd. Heel vreemd zelfs. Het is ook vreemd, dat je er nog steeds mee bezig bent. Blijkbaar kun je het niet loslaten. Tsssss.

Ik zal niet beweren, dat er op mijn leeftijd nog interesse is, maar esthetische genoegens laat ik echt niet verpesten door allerlei bijkomstigheden.

Er heeft zich trouwens een nieuw en dringender gesprekspunt ontwikkeld: 'to pizza or not to pizza on our Mountain'. Persoonlijk vind ik pizza-beenham nogal lekker, dus mij lijkt het, dat er bespreekmogelijkheden zijn.

Eeeeuh, is 'men' vergeten wie er hier de scepter zwaait en bepaalt of er hier op de Berg al dan niet een pizzabezorgdienst wordt toegelaten? Nounounou nou?

Ja. Bovendien is zwaaien met een scepter op jouw leeftijd een uiterst risicovolle bezigheid. Die krengen zijn zwaar, zitten vol met scherpe dingetjes (diamanten en zo) en kunnen tijdens het zwaaien "zomaar" uit je hand vliegen. Nu zullen ze niet boven de 50 meter komen of meer dan 100 meter van jou vandaan, maar het zal best "au" doen als iemand zo'n ding tegen z'n giechel krijgt.
Dus: stop met scepterzwaaien. Het is bovendien geen olympische sport, dus een medaille krijg je er niet voor.

Corrien zei:
Kijk, ik wil wel net doen alsof er inspraak mogelijk is en dat eigen initiatief in het aannemingsbeleid wordt gedoogd, maar dan zal er toch eerst even wat besproken moeten worden.
Ik denk dus, dat het nuttig is dat zowel het hoofd MBFB-Beveiliging als de MBFB-stoker 2e klas annex MBFB-slijter zich even hier bij tafel 4 melden. De gevulde glaasjes staan al klaar.

Ja, die heb ik vanochtend vroeg (00:56) gezien en er even aan geroken... THEE!
Tsssss.... Waar gaat dat heen?

Corrien zei:
Zal ik trouwens eens navraag doen hoe het met Hobbyist is?
Heb ik al gedaan. Drukdrukdruk, gekkenhuis, volgens hemzelf. Ik denk echter dat hij nog steeds geestelijk aan het revalideren is van de spraakwaterval van Burpenstein. Helaas kan hij daar geen PGB voor krijgen, en zelfs al was dat het geval zal de SVB uiteraard er alles aan doen om dat budget zo laat mogelijk uit te betalen.

.
Dus: stop met scepterzwaaien.
Wat moet ik dan gaan doen? De lakens uit gaan delen? Weet je wat die dingen tegenwoordig kosten? Weet je ook wat voor bijgedachten al die lieden met een thee-fobie daarbij meteen zullen krijgen?

Ja, die heb ik vanochtend vroeg (00:56) gezien en er even aan geroken... THEE!
Tsssss.... Waar gaat dat heen?
Dan heeft van Puffelen een geintje met je uitgehaald en de 'koude thee' geruild voor koude thee. Die jongen is door Burpmans opgezadeld met grote hoeveelheden van dat goedje en weet niet waar 't ie het kwijt moet. Waar 't ie woont is de omgeving vergeven van de theetuinen, dus zou 't ie het bij één daarvan kunnen doneren, maar dan loopt-ie het risico, dat ze 'm daar aardig gaan vinden en gaan uitnodigen. Stiekem achterlaten is ook een optie, maar als ze er achter komen is 't ie natuurlijk helemaal de Sjaak.

He he he eindelijk iemand die erkent dat het hebben van dat spul, levensgevaarlijk is.

Net als scepter zwaaien blijkbaar, de lakens uitdelen is nog niet visueel bedreigend, maar de vieze weer innemen wellicht wel. Hoewel witwassen natuurlijk geen probleem voor je moet zijn.

Welke thee terrorist, raar eigenlijk een thee drinkende terrorist, de glaasjes heeft gevuld, ik was het niet. Misschien navraag doen bij de leverancier, vermoedelijk heeft B een handeltje in dat spul. Op zich bedenkelijk maar ook logisch te verklaren, de grootste groep thee drinkers (dames) hebben vaak ook last van een lamme onderkaak en ratelen de hele dag door, maar dat terzijde.

Ik zal niet beweren, dat er op mijn leeftijd nog interesse is, maar esthetische genoegens laat ik echt niet verpesten door allerlei bijkomstigheden.

Kunnen we dat vertalen met: dat is alles wat me nog rest, dus ik kan me niet permitteren enige standaard te hanteren?

Overigens: Met die Pizza-zooi moet je oppassen: om een of andere redden smeren die jongens overall bedorven melk overheen, en dat noemen ze dan "authentiek"....

Een gevaar voor de volksgezondheid is het! Naast dat het een absolute verkwisting is om goede gezonde melk te laten bederven!

Groet, bert

Oooohhh neeeeee nu toch ook geen melk drinkers hier hé? Geef toe beter dan thee maar toch brrrrrrr

Straks een heerlijk bakkie thee met een wolkje melk.

Tja. Bingo. Need I say more? Nog even en je bekent dat je regelmatig een pizza bestelt bij zo'n lugubere zaak met brommertjes in dienst.

Brutus zei:
Overigens: Met die Pizza-zooi moet je oppassen: om een of andere redden smeren die jongens overall bedorven melk overheen, en dat noemen ze dan "authentiek"....

Typisch voorbeeld van een Freudiaanse verspreking. Kijk Bert, dat jij in overall rondhobbelt in die wiegende en klotsende vetput van je, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet. En ik laat het aan Burpmans over om te voorspellen dat jij, bij een onverwachte schuiver van die boot, ook wel eens met melk morst.
En als jouw overall dan niet als de wiedeweerga in de was gaat, loopt " ook gij, Brutus!" met bedorven melk op je overall.

Kunnen we dat vertalen met: dat is alles wat me nog rest, dus ik kan me niet permitteren enige standaard te hanteren?
Nee dat kunnen 'we' niet. Die 'we' ben je naar ik aanneem zelf? Zijn je medicijnen op?

Zoals het is: ik ben zelf al uitstekend voorzien en ben fanatiek monogaam. Kijken doe ik uiteraard wel, vooral om te zien of het geschikte kandidaten zijn voor de functie van schoondochter. Daarvoor is er namelijk nog steeds een vacature.

Het wordt hier overigens voor de catering verrektes moeilijk om nog een goed assortiment aan te leveren. Zouden we misschien eens een lijst moeten maken van etenswaren en drankjes, die niet onder één of andere verdenking vallen?

Laatst bewerkt:
Oooohhh neeeeee nu toch ook geen melk drinkers hier hé? Geef toe beter dan thee maar toch brrrrrrr

Ik weet dat voorbarige conclusies trekken hier op de Berg een volkssport is (en een betere sport dan dat nichterige voetbal, of A.F., of Golf, dat dan weer wel) maar dit is toch wel iets te gortig: Ik ben geen melkdrinker, ik erken slechts het algemeen feit, dat melk een van de acceptabele voedingsmiddelen, danwel een geschikte drank voor bij ontbijt of lunch is, maar signaleer tevens dat er een kwalijke gewoonte heerst onder sommige mede europeanen, om die melk éérst te laten bederven, om het vervolgens overal te pas en te onpas op vast te smelten... Ranzig!

Ongeveer net zo smakelijk als bulletjes op de rand van je bord smeren...

Typisch voorbeeld van een Freudiaanse verspreking. Kijk Bert, dat jij in overall rondhobbelt in die wiegende en klotsende vetput van je, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook doet. En ik laat het aan Burpmans over om te voorspellen dat jij, bij een onverwachte schuiver van die boot, ook wel eens met melk morst.
En als jouw overall dan niet als de wiedeweerga in de was gaat, loopt " ook gij, Brutus!" met bedorven melk op je overall.

Wat "een wiegende en klotsende vetput" hiermee van doen heeft weet ik niet, maar we zullen dat maar afschrijven op dat je je jarenlang tebuiten gegaan bent aan chroomverf en kruitdampen, afgewisseld met drinkgelagen in de officiersmess.... Dat kan een mens warrig maken.

De voortstuwings salon is een ruimte waar werkzaamheden verricht worden! (voor het geval je nog wat in de war bent: werkzaamheden zijn die dingen waar jij graag naar kijkt, maar niet zelf doet. Niet te verwarren met waar Jan graag naar kijkt maar niet zelf doet...).

Hooguit drink ik in die voortstuwings salon een goede mok koffie (zwart met suiker graag), maar uitsluitend in de controlekamer, en wel tijdens het manouvreren, waarbij ik wel driemaal nadenk daar een overall bij te dragen... Kom nou, zeg?
Alle werkzaamheden waarbij ik wél een overal draag, heb ik geen handen vrij voor wat voor consumpties in welke vorm dan ook, of het moet een zwaar shaggie zijn, maar ik kan roken met losse handen....

Zoals het is: ik ben zelf al uitstekend voorzien en ben fanatiek monogaam. Kijken doe ik uiteraard wel, vooral om te zien het geschikte kandidaten zijn voor de functie van schoondochter. Daarvoor is er namelijk nog steeds een vacature.

En wil je dan gaan zeggen dat je daarvoor naar dát soort plaatjes kijkt? Wat heeft die jongen je aangedaan, dat je hem met dames voorzien van helmen, overmaatse schoudervfulling en spuuglelijke make-up wilt opzadelen?

Groet, Bert

Manmanman: opzadelen doe je met paarden, niet met dames of je moet wel heel erg vunzige gewoontes hebben. Dames kun je hooguit in het zadel helpen.

Tja, en mag ik misschien mijn horizon verruimen? Dat jij in je stampende en slingerende 'voortstuwingssalon' geen horizon en zelfs geen daglicht kunt zien is natuurlijk triest. Noem dat maar 'goed terecht gekomen'. Overigens noemen wij MBF-Bergers dat gewoon een machinekamer van een vrachtschip. Wat voor vracht er wordt vervoerd weten we niet en hoeven we ook niet te weten, maar dat terzijde.

"Voortstuwingssalon" :p
Hoe noemen jullie de brug dan?
"Managerslounge" :eek:

Overigens is de officiersmess een ruimte die enkel en alleen te gebruiken is om te "verbouwen" .
Liefst door de heren officieren zelf, daar bemoei ik me als adjudant-onderofficier niet mee.
Als ze de "morning after the night before" ook niet aan m'n kop komen zeuren wie de rotzooi opruimt. Die vraag werd me ooit gesteld en mijn antwoord was wellicht wat kort en bondig: " Zelluf!" maar men wist meteen waar men aan toe was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back