De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil me er niet tegenaan bemoeien, maar op straffe van een mededeling van Roel, dat ik dat dan ook niet moet doen: begint dat beveiligen van de slijterij niet een beetje uit de hand te lopen?

Hekwerken er omheen, een slotgracht, grote verlichtingslampen, een waak-labrador, het kan niet op. Als je het mij vraagt begint het op fort Knox te lijken:

goldt.jpg

Een "waak-Labrador":weetnie:
Wat is dat voor een beest?
Het werkwoord "waken" heeft voor Labradors de volgende betekenis:
"Zeldzaam maar waar, ik lig nu even niet te meuren."
Met "waaks zijn" (d.w.z. grommen, blaffen, tegen iemands broek aan p*ssen of bijten als er een ongenode gast het territorium betreedt) heeft een Labrador geen affiniteit.
Dat kost energie, en die kan het beestje beter gebruiken om:
- te eten
- te meuren
- te kwispelen
- in de weg te liggen zodat hij/zij geaaid wordt

Had ik al "eten" geschreven?

Wat ik van Labradors weet is, dat ze prima geschikt zijn om het ongenode gasten moeilijk te maken. Ze springen namelijk meteen tegen ze op en vragen dan of er een balletje gegooid kan worden. Nou, als er dan zo'n 30 kg hond heel verwachtingsvol naar je staat te kijken loop jij niet door zonder bezwaard gemoed, dus dan ben je wel even bezig. Als je zo dom bent om te gaan zitten loop je ook nog kans, dat ze op schoot springen en je beginnen af te likken. Dan zijn ze ook nog gefokt als - geloof het of niet - jachthond voor wild te water. Als je onverhoopt denkt te gaan zwemmen loop je dus het risico, dat hij/zij niet meer omkijkt naar zijn/haar balletje en dat je wordt geapporteerd.

Leer mij Labradors kennen. De singel, waaraan mijn werkplaatsje grenst is dé hondenuitlaatplaats van het pittoreske dorpje Maasland en Labradors lopen hier in behoorlijke aantallen rond. Als je er eentje hoort blaffen is het omdat er een balletje op het punt staat om gegooid te worden óf er wordt in de verte een zeer bevriende hond gesignaleerd en dat zijn ze bijna allemaal. Zelfs chihuahua's worden als speelkameraden beschouwd, behalve dan die van de zoon van Maarten (een modelbouwende buurtbewoner), maar dat is dan ook een veel ernstiger neuroot dan de gemiddelde chihuahua. Dat geval loopt al keffend de hele singel rond, dus ik ben blij, dat die niet zo vaak te logeren is.

Een labrador waakt wel degelijk, vooral overal waar mogelijk, dat is bijna alles, eten in zou kunnen zitten. De voederbak wordt zwaar bewaakt, de voederton met brokjes zo nog meer.

Hekwerken er omheen, een slotgracht, grote verlichtingslampen
Is toch mooi, voor het hekje hebben we een kniptangetje, hetzelfde knip/slijp en boem gereedschap als wat de hekkenbouwers gebruiken.
Nu is dat bij dit soort hekjes ietsie pietsie meer knip werk als er alleen geknipt wordt.

Dat van de slotgracht is eigenlijk ook wel handig.
Er zit altijd wel wat lucht in een fles of vat sterke drank, dus tillen en zeulen gaat nu dobberend in het water.
En die grote verlichtingslampen, mocht de schemering invallen, niks nada noppes prutsen met een zaklampje, er is gewoon al rekening gehouden met goede grote werkplekverlichtingslampen.

Ik begin me nu toch wel af te vragen voor welke doeleinden Jan lampen nog meer denkt te kunnen gebruiken...
Ik heet dan geen Jan, maar kan hier wel een echt zinnig antwoord op geven.

Naast dat er lampen zijn die als doel hebben om licht te geven om b.v. iets te kunnen zien in het donker.
Of ter bevordering van plantjes groei, zijn er ook lampen die als doel hebben om warmte te geven.
Die zien er dan zo uit en hangen meestal in de biggenstal.

5-op-een-rij-max_1_1.jpg

Sssst Jan heeft RC aangestuurde wietplantjes verlichting in zijn schuurtje. Dat hij biggen kweekt voor de volgende MBFBMCPBBQ geloof ik niet echt.

Voor de goede orde: het is elektronica lab!

Vanzelfsprekend worden hier geen biggen warm gehouden. Nu zou ik best wel eens kunnen opruimen en schoonmaken zou ook geen overbodige luxe zijn, maar om nu maar meteen te veronderstellen, dat het hier een zwijnenstal is vind ik wel wat ver gaan M. Puller. Je kunt dan beter eens kijken hoe het er in het leutelpaleis uiziet:

IMG_8375.jpg

Laatst bewerkt:
De definitie van communicatie:

Zo dicht mogelijk langs elkaar heen lullen....

(Tegeltje graag)

Is hier tot kunstvorm verheven, maar dat terzijde, wat was de datum nu voor de BBQ?

...behalve dan die van de zoon van Maarten (een modelbouwende buurtbewoner), maar dat is dan ook een veel ernstiger neuroot dan de gemiddelde chihuahua. Dat geval loopt al keffend de hele singel rond, dus ik ben blij, dat die niet zo vaak te logeren is.

Tja... dat zit er in met zo'n naam natuurlijk. Kun je op wachten.
Chihuahua's worden overigens door mijn jongste twee zonen liefdevol "schophondjes" genoemd. Die term is sinds een jaar of 12 hier ingeburgerd. Rond die tijd liepen beide heren tegen een geringe vergoeding de "Biddinghuizer Actueel" rond te brengen, rond Sinterklaas en Kerst gelardeerd met de nodige reclamefolders. Wellicht heeft een en ander met elkaar te maken.

Overigens geen fout woord over Labradors, en met name zwarte Labradors.
Die van ons hebben we helaas deze week moeten laten inslapen; het arme beest had kanker. We hebben haar in huis gehaald toen ze 5 jaar oud was, hebben er 8 jaar heel veel plezier aan beleefd, maar de laatste weken was het triest om te zien hoe ze probeerde overeind te komen. De laatste twee dagen van haar (overigens prima) leven had ze daar de kracht niet meer voor. Dus was "laten inslapen" de beste optie. Van "inslapen" was op zich nauwelijks sprake; het was meer "doorslapen". We proberen er maar weer een stukje humor in te gooien...

Tja, dat is het nare van huisdieren. Ze leven altijd veel te kort. Nu is 13 jaar voor een hond redelijk en zeker voor een Labrador, maar het blijft goed waardeloos als je afscheid moet nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back