De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat heb jij van mij nodig?

Denk maar niet, dat je hiermee je oude baantje hier op de MBF-Berg terugkrijgt.

Ik heb nog een fender nodig, wilde je daarvoor gebruiken maar ook dat is weer niet goed voor meneer. Nou bekijk het dan maar. Dan mag je als anker opduiker fungeren!

Heerlijk z'n BPD!

Sinds wanneer heeft dat V8 gebakje een anker? Zit nog in de verpakking neem ik aan.

Ik heb nog een fender nodig

Zelf ben ik meer van de Gibsons, helemaal de Les Paul of de SG, maar hier heb je je Fender:

fender-jim-root-artist-telecaster-black.jpg

Groeten, Ramses
.

Inderdaad is deze nog vrijwel nieuw, en dat wil ik graag zo houden (zelf maar 1 keer moeten gebruiken). Die Fender is een prima idee Ramses, ik ben alleen bang dat het onderwater leven wat minder enthousiast is. Mocht dat ding heelhuids boven water komen kan ik er wel een deuntje op spelen maar dan voorspel ik je dat er geen levende ziel in mijn omgeving meer te bekennen is.

Met die laatste zin zit je aardig in de goede richting, ook zonder fender al dan niet uit het water, kan ik het wel plaatsen, maar dat terzijde.

Dat je stuurmanskunst vereist dat je fenders nodig hebt zegt ook wat, ik bewaak de BBQ wel.

Puf, duidelijk geen verstand. Ook niet van boten. Fenders gebruik je tegen de mede boot gebruiker die niet kan varen

Het ene bootje is zeker niet gezonken, dat kan ook moeilijk als hij op de kant ligt. Hij is in betere staat als dat ik hem kreeg

Sjongejongejonge... Jij hebt ook geen bal (zelfs geen kerstbal of voorspelbol) verstand van boten, bootjes, schepen of vaartuigen in het agemeen hé?
Over een vaartuig spreekt men in de vrouwelijke persoon.
Reden? Kan Bert wellicht iets over roepen, maar lieden hebben mij ooit eens verteld dat dit iets te maken had met vormen en een eigen willetje en zo. Of dat overigens ook van de huidige cruise-schepen gezegd kan worden, waag ik te betwijfelen. Zien er meer uit als een oerlelijk flatgebouw op een scheepsromp.
Het enige schip wat door de bemanning in de mannelijke vorm werd aangesproken, was het beruchte Schlachtschiff Bismarck. Volgens de commandant (Leutnant-Oberst Lindemann was het ongepast om over zo'n krachtig en "mannelijk" schip in de vrouwelijke vorm te spreken. Het resultaat liet zich raden: tijdens de eerste oorlogsopdracht (Operation Rheinübung) is het schip door de Royal Navy aan stukken geschoten, getorpedeerd en heeft de eigen bemanning vervolgens de kiel laten springen en de buitenboordkranen opengedraaid om het schip te laten zinken. Ik zie het somber in voor jouw scheepjes...

Burp zei:
de glazen bol blijft daar wat troebel over.
Dan wordt het tijd dat je dat ding eens schoonmaakt.
Maar ja. het was zeker wel even zoeken in die flessencontainer van Hobbyist?

Puf, duidelijk geen verstand. Ook niet van boten. Fenders gebruik je tegen de mede boot gebruiker die niet kan varen

Oh? Wat doe je ermee dan? Sla je betrokkene met een fender om de oren?
Lijkt me nogal onhandig...
Een pikhaak is praktischer en heeft bovendien verder bereik.
Zo'n lichtraket (Handfire-rocket) voor noodgevallen is nog veel praktischer. Oké, het is even oefenen om de elevatie juist in te schatten, maar binnen de 20 meter kun je zo'n ding vrijwel horizontaal afvuren op die malloot die niet kan varen. Lachen!

Hihihi ik heb je mede maloten hier voorbij zien komen met liters benzine per seconde, hihihihi en daar met een fendertje... Whaaaaahaaaahihihi!
En dan heb ik geen verstand van bootjes prrrrooooeeest!

Oh? Wat doe je ermee dan? Sla je betrokkene met een fender om de oren?
Lijkt me nogal onhandig...

Inderdaad, dat lijkt onhandig maar ze komen goed aan dat kan ik je verzekeren :)

Hihihi ik heb je mede maloten hier voorbij zien komen met liters benzine per seconde, hihihihi en daar met een fendertje... Whaaaaahaaaahihihi!
En dan heb ik geen verstand van bootjes prrrrooooeeest!

Jammer, je snapt het nog steeds niet. Met al die gasten bij elkaar zijn er in de afgelopen jaren 0 (nul) ongelukken gebeurd. Daar wordt dus gewoon goed gevaren en hebben de mannen hun boot onder controle. Beter dan dat ik af en toe door de Amsterdamse grachten tuf en daar elke malloot denkt te kunnen varen. Fenders zijn daar een noodzakelijk kwaad. De pikhaak is daar dan ook prima te gebruiken zoals Roel reeds voorstelde. Een lichtraket heb ik niet aan boord maar had in voorkomende gevallen prima gebruikt kunnen worden.

geen lichtraket
Als grachten en slotenmatroos kan ik me dat wel voorstellen.

Pikhaak?
Zal bij jou wel zo'n aluminium/plastic truttenkietelaar zijn.
Een echte vent heeft er zo één aan een stok:
$_84.JPG

Figuren die vinden dat anderen maar voor stootwillen moeten zorgen zie je ineens van overal tevoorschijn springen om te voorkomen dat hun boot bij jouw schade gaat veroorzaken, als je dit tevoorschijn haalt.

Met een V8 door Amsterdam tuffen???? Dan vraag je er om. Dat er 0 ongelukken zijn gebeurt is puur geluk (trefwoorden: geluk, dommen) Je zou het een keer kunnen uitleggen natuurlijk, moet jouw wel lukken, als je daar wat te drinken (veeeel) en wat te eten bij hebt, zodat we niet de hele tijd het hoeven te volgen, bovendien we komen er toch niet tussen en dan is het nuttigen van iets een redelijk alternatief. En niet te vergeten de beste stuurlui staan aan wal, al dan niet met een zendertje, maar dat terzijde.

Met een V8 is het prima door Amsterdam tuffen. Past overall netjes onderdoor.

En inderdaad Bagger, dan komen ze of snel tevoorschijn of ze maken rechtsomkeert.

En nu inderdaad sloten, grachten, meren en rivierenmatroos. De oceanen heb ik wel gezien, alleen maar diep met veel water.

Het is natuurlijk allereerst de vraag wat je in de Amsterdamse grachten te zoeken hebt. De wallen schijnen ook goed te voet bereikbaar te zijn...

Ik hoor net dat je dan maar een keer mee moet. Amsterdam is erg leuk om per boot te bezichtigen. En als toetje terug via de wallen is standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back