De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
Vliegende primaten op de Berg???

Waar heb jij deze gezien dan:

gliding.jpg

Blijkt net zo groot als een mens te kunnen worden...

220

Snap je ook ineens waar dit vandaan komt:

index.php

Groeten, Ramses
.

Pardon! Laatdunkend over vliegers die geheel uit een zekere hoogte, volledig tevreden met de hun beschikbare techniek, voorbij gaan aan groepen die het graag anders willen, zou niet durven. Dat ik bedenkingen heb bij de geleverde prestaties van al die geweldige techniek is iets heel anders...

Je zou je ook kunnen afvragen waarom de beschikbare techniek voor vliegers zo ontwikkeld is, terwijl deze voor de botenbouwers (blijkbaar volgens jouw woorden) zo achterblijft... wellicht is de in jouw ogen `ADHD groep` wat meer bezig met ontwikkelingen en is die ander groep waar jij jezelf onder schaart wat meer bezig met (zoals je zelf zei) "relaxt" borreltjes drinken en sigaartjes opsteken, etc...
.

Ik snap dat van die borreltjes en sigaartjes wel.
Immers zo'n bootje drijft van zichzelf al, hoef je niets voor te doen.
Als je jeuk aan je oxidatiegaatje hebt, kun je straffeloos krabben (desnoods) tot je een ons weegt en het ergste wat je kan overkomen is; dat je aan lager wal raakt. Maar ook dat is voor enkele lieden hier geen probleem.

Laatst bewerkt:
Je zou je ook kunnen afvragen waarom de beschikbare techniek voor vliegers zo ontwikkeld is, terwijl deze voor de botenbouwers (blijkbaar volgens jouw woorden) zo achterblijft... wellicht is de in jouw ogen `ADHD groep` wat meer bezig met ontwikkelingen en is die ander groep waar jij jezelf onder schaart wat meer bezig met (zoals je zelf zei) "relaxt" borreltjes drinken en sigaartjes opsteken, etc...
.

Ik kan hier natuurlijk een snedig antwoord op dichten om Puf uit de ellende te redden, maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik zal me beperken tot mijn visie waarom vliegers allerlei gadgets op hun zenders nodig hebben om zaken synchroon te laten lopen en schippers niet.

Allereerst gaan de meeste vliegdingen vrij snel. Dat is waarschijnlijk inherent aan de moderne tijd, waarin alles "nu!" , maar het liefst "gisteren!" moet gebeuren. Dat houdt in dat gegevensoverdracht ook snel moet. Je hebt als vlieger dus nauwelijks tijd om allerlei verschillende functies te bedienen, want dan ligt je kist, gedegradeerd tot onwillekeurig gevormde stukjes piep en/of balsa verspreid over 1 hectare.
Vandaar allerlei moeilijke voorgeprogrammeerde mixers, die voor een schipper geen nut hebben. Sterker nog: ze nemen rekencapaciteit van de zender in beslag die beter besteed zou zijn aan bijvoorbeeld een multiswitch module.
Ten tweede is het IQ van de gemiddelde piepvlieger significant lager dan dat van de gemiddelde schipper. Dat behoef ik nauwelijks te beargumenteren; ik volsta met het vermelden dat het ineenzetten van 20 gram piep een gemiddeld IQ vereist van een mantelbaviaan.
Schippers daarentegen gebruiken piep hooguit als materiaal om de plaats van water in te nemen in het geval hun modelschip zou willen zinken. (Wat overigens weinig voorkomt) Daarnaast zijn de meeste schippers in meer of mindere mate bedreven in het be- en verwerken van hout, ABS, polyester, epoxy, messing, lood, zamak (whatever that may be) en andere, voor de volkgezondheid riskante stoffen. Het simpele feit dat niet een hele generatie modelschippers massaal is omgevallen, bewijst dat zij goed weten waar ze mee bezig zijn.
Met andere woorden: al die listige extra functies op een zender zijn hulpmiddelen voor de vliegers die, geholpen hierdoor, hun stukkie piep nog dusdanig lang in de lucht kunnen houden dat ze nog lol in de hobby hebben.
Fabrikanten hebben overwogen om die functies te verwijderen, maar uit onderzoek bleek dat, wanneer piepvliegdingen te snel neerstorten, voor de gemiddelde piepvlieger de lol er af is. En dat houdt verlies van klandizie in, iets wat de zenderbranche wil voorkomen. Dus die extra functies houden de kist iets langer in de lucht... Neerstorten doet hij toch wel, alleen duurt het iets langer.

.
Nou geef je (begrijpelijk hoor, underdog positie) wel erg selectief de kleuren die in jouw (en Puffelmans) straatje liggen Roel.
Maar niet alle vliegers vliegen piep en niet alle bootjesmannen bouwen in hout, ABS, polyester, epoxy, messing, lood, zamak (whatever that may be) en andere, voor de volkgezondheid riskante stoffen.
Ikzelf bijvoorbeeld vlieg meer dan 25 jaar rc-vliegtuigen en heb nu reeds 1 piepschuim kistje tot m`n beschikking gehad , en dat was eens en nooit weer.
Maar dat betekend niet dat piep waardeloos is in de vliegtuigbouw, er worden zelfs erg mooie schaalkisten volledig uit dat materiaal opgebouwd.
Degene die met piep toch de mooiste creaties maken, moeten wat mij betreft juist voorzien zijn van een bovengemiddeld IQ ipv een laag IQ zoals jij oppert.
Maak maar eens een full schaal model van verpakkingsmateriaal!

En zelfs in de 1 op 1 botenbouw kom je ook piep tegen:

DSCF0350.JPG

Die vlieger gaat dus helaas voor jou niet op.

Dat vliegen een wat actievere onderneming is dan varen mogen duidelijk zijn.
Zoals heer Lokhorst reeds duidelijk aangaf: Een paar seconden niet naar een vliegende kist kijken (vliegtuig, heli, etc) kost je je kist.
Een paar seconden niet naar je bootje kijken kost daarentegen niets anders dan een welkome afwisseling van beeld...

IQ koppelen aan bouwmateriaal is geen sterk argument, dat zal je je waarschijnlijk ook beseft hebben toen je het typte.
Ik ga daar dan ook verder maar niet op in, anders dan te vermelden dat een veel geziene quote onder vliegers is:
"schuim hoort op bier, niet in de lucht"
Zo`n stelling ben ik persoonlijk bij de botenbouwers nog niet tegen gekomen.
Sterker nog, het wordt blijkbaar (in mindere mate??) gebruikt als redmiddel als het bouwwerk zelf toch niet zo waterdicht mocht blijken te zijn...

Wanneer de zenderontwikkelaars iets willen veranderen wat nadelig ervaren kan worden door vliegers laten ze het vanwege de klandizie lees ik in jouw reactie.
Maar wanneer botenbouwers massaal ander functies wensen wordt daar geen gehoor aan gegeven.
Zet toch te denken dan, niet?

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Nu zijn er lieden (helaas niet beperkt tot enkele) die dusdanig zitten te raaskallen, dat dit enkel zou kunnen worden verklaard door overmatige inname van bv; Alcohol, Zamak (w.t.m.b.), lood etc.

Uit je verdere relaas begrijp ik dat je een intense omgang hebt met enkele mantelbavianen en het verwerken van piep.

En als je dan al zo hoogbegaafd bent, waarom zou je je dan bezighouden met (de toch wat) beperkte functies van een bootje?
Ik kan mij voorstellen dat zelfs die mantelbaviaan nog tijd overhoud voor een borrel en een sigaartje.

Het simpele feit dat niet een hele generatie modelschippers massaal is omgevallen, bewijst dat zij goed weten waar ze mee bezig zijn.

Nee hoor, dat bewijst alleen maar dat
A) er nog erg veel mensen zijn die meer geluk dan wijsheid hebben, en
B) er een hele categorie mensen is, die "meer geluk dan wijsheid" abusievelijk interpreteren als "wijsheid"....

En niet alleen modelschippers, ook "in het echie" zijn er genoeg mensen die het feit dat iets niet fout ging, als bewijs zien voor de aanname dat hij "het goed gedaan heeft/gelijk heeft/weet waar hij mee bezig is" (doorhalen wat niet van toepassing is, meerdere antwoorden mogelijk)....

? :oops:

Ik ben niet in "dienst" geweest.
Een beetje schieten leek mij wel leuk, maar geschoten worden; uiterst onplezierig en ongezond..
Dus de cursus; creatief omgaan met afkortingen heb ik niet meegekregen.

Ah... Hell ken ik wel, ja.
Ik durf te beweren dat er hier geen mantelbavianen zijn, zeer waarschijnlijk ook geen bootjesvaarders.

Uiterst vermakelijk allemaal, maar ik vindt het ongepast om mantelbavianen in z'n daglicht te stellen, dat is beneden elk peil. Roel, zeg sorry!

Nee hoor, dat bewijst alleen maar dat
A) er nog erg veel mensen zijn die meer geluk dan wijsheid hebben, en
B) er een hele categorie mensen is, die "meer geluk dan wijsheid" abusievelijk interpreteren als "wijsheid"....

En niet alleen modelschippers, ook "in het echie" zijn er genoeg mensen die het feit dat iets niet fout ging, als bewijs zien voor de aanname dat hij "het goed gedaan heeft/gelijk heeft/weet waar hij mee bezig is" (doorhalen wat niet van toepassing is, meerdere antwoorden mogelijk)....

In het kort bedoel je dat (trefwoorden: geluk, domme) voornamelijk geldt voor vliegers, kan mij daar wel in vinden. Snap nu ook waarom die doelgroep zo groot is.

Uiterst vermakelijk allemaal, maar ik vindt het ongepast om mantelbavianen in z'n daglicht te stellen, dat is beneden elk peil. Roel, zeg sorry!

PPW loopt een beetje richting het einde; dus ik val nu niet over "z'n"
Laten we ons nu maar even laten mee-varen op het beneden peil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back