De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die lijst is van de Financial Times. Dat is een Engels dagblad, gemaakt door Engelsen en oorspronkelijk uitsluitend gedrukt in Engeland. Wees er maar flink trots op, dat uitgerekend dat blad Eindhoven aanprijst. Als er nu één gebied in de wereld is waar ze een hek omheen zouden moeten zetten en er een museum van moeten maken is het Engeland wel.

Tja, en waar jij dagelijks van denkt te genieten moet jij weten (trefwoorden:gauw, gevuld, kinderhand). Daar ga ik me uiteraard niet tegenaan bemoeien.

Er zal wel weer wat gedumpt zijn in zijn buurt, hoewel hij inmiddels toch wat gewend zou moeten zijn.

En wat je met een restje hout van een kuipje doet?
In de kachel natuurlijk.
Maar dat rijmt weer niet met; m'n hout is op.
Dan heb je geen restandje en dus ook niets voor in de kachel.

Gelukkig zijn de nachten in Brabant lang, dus hij kan er zelf ook nog even over nadenken.

Blijkbaar is de waarheid bij Ramses-de-reserveBelg nogal hard aangekomen. Na z'n uiterst verwarde posting (trefwoorden: houtje, touwtje) over z'n hout dat op is en waarvan niemand een hout snapt is 't ie volledig stilgevallen. Of hij zit nu op een houtje te bijten, wat uiteraard in zijn geliefde regio te verwachten was, maar dat is weer in tegenspraak tegen z'n bewering, dat z'n hout op is.

Ontwaar ik hier symptomen van het Calimerosyndroom?

Neejuh,... ik ben 1.88 meter lang dus dat valt best mee...

Tja, echt helder is het niet hé, ik ga het maar niet proberen uit te leggen.

En juist van jou had ik verwacht dat je dit zou begrijpen!

Tja, en waar jij dagelijks van denkt te genieten moet jij weten (trefwoorden:gauw, gevuld, kinderhand). Daar ga ik me uiteraard niet tegenaan bemoeien.

Zeer correct! Genieten ook van de kleine dingen des levens!

Er zal wel weer wat gedumpt zijn in zijn buurt, hoewel hij inmiddels toch wat gewend zou moeten zijn.

Dat is dan helaas wel weer waar...
Er lag vorige week een grote plastic AH-tas in de bosjes tegenover m`n voordeur.
Ik dacht, dat ziet er niet uit en wilde het in de kliko gooien.
Bleek er een behoorlijk penetrante geur uit die tas te komen...
Helemaal vol met wietbladeren en takken!
Maar volgens welingelichte bronnen blijk je daar nou juist niks aan te hebben...

En wat je met een restje hout van een kuipje doet?

Ik had juist geen hout meer voor het benodigde laatste kuipje!
Wel goed lezen heer Lokhorst.
Het restantje sloeg op de inhoud voor dat desbetreffende kuipje.

Ik merk dat m`n uitspraak over het kuipje wat te cryptisch was voor "boven de rivieren".
Ik had nog een restantje drank waar ik geen kuipje meer voor had.
Dus heb gisterenavond het restantje drank maar zelf genuttigd bij gebrek aan een kuipje.

Inmiddels ben ik weer voorzien van nieuw hout en kan weer verder met de kuiperij.

Oja,... en het feit dat ik niet eerder reageerde...
Ik ben net thuis na een dag hard werken.
Tja, dat doen we hier ook nog in Brabant.
Naast het genieten wordt er ook nog hard gewerkt.

Groeten, Ramses
.

Of het is het kuipje, of wat je drinkt, of dat je te hard werkt, of je geografische herkomst (denk alles) maar hoop dat je het zelf wel snapt, anders is er echt hulp nodig.

.
Ik snap het prima en Leonardo ook dus besteed die hulp maar aan iemand die het beter kan gebruiken.

10398464.jpg

PROOST!

BTW, de kuipen moeten morgen weer gedraaid worden!
Heeft er iemand zin/tijd om te helpen?

22%20juli%20b.jpg

Bepaalde personen krijgen wel een blinddoek om het hoofd voordat we aftreden naar de kelder.
Deze blinddoek mag in de kelder uiteraard weer af.
Uitleg over de reden van de blinddoek lijkt me in deze overbodig...

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
Een beetje inventieve modelbouwer had hier allang een geautomatiseerd systeem voor uitgevonden. Niet in Brabant dus.
Als je nou eens minder Leonardo via je slokdarm tot je neemt en je meer verdiept in sommige van zijn nuttige uitvindingen, zou je jezelf een boel werk besparen.

.
Bepaalde personen krijgen wel een blinddoek om het hoofd voordat we aftreden naar de kelder.

By the way: een blinddoek moet voor de ogen, niet om het hoofd.
Je kunt iemand een blinddoek "om het hoofd" doen, maar als je de ogen vrijlaat heeft het ding 0,0 bestaansrecht.
Hoewel sommigen er waarschijnlijk wel knapper van worden.

En politici treden af. (Of niet natuurlijk) Normale mensen dalen af.
Maar dat terzijde.

Een beetje inventieve modelbouwer had hier allang een geautomatiseerd systeem voor uitgevonden. Niet in Brabant dus.
Als je nou eens minder Leonardo via je slokdarm tot je neemt en je meer verdiept in sommige van zijn nuttige uitvindingen, zou je jezelf een boel werk besparen.

Ik snap je opmerking Roel, ik heb er zelfs heel eventjes over nagedacht.
Maar dat was een verkeerde ingeving.
Hier in Brabant kennen namelijk we nog zoiets als tradities en ambachten...
Nog weer zo`n schoon iets waar we hier in Brabant trots op zijn!
(en nee, begin nu aub niet weer over het ambachtelijke worstenbroodje... die is al vastgelegd door unesco)

By the way: een blinddoek moet voor de ogen, niet om het hoofd.
Je kunt iemand een blinddoek "om het hoofd" doen, maar als je de ogen vrijlaat heeft het ding 0,0 bestaansrecht.
Hoewel sommigen er waarschijnlijk wel knapper van worden.

Hoe in hemels naam zou jij een blinddoek wel voor de ogen binden maar niet om het hoofd?? :weetnie:

En politici treden af. (Of niet natuurlijk) Normale mensen dalen af.
Maar dat terzijde.

Aftreden: 1) Abdiceren 2) Abdiqueren 3) Als bestuurder zijn functie neerleggen 4) Afstand doen 5) Bedanken 6) Bedaard naar beneden komen 7) Bedaard naar beneden komen (crypt.) 8) Defungeren 9) Een ambt neerleggen 10) Een functie neerleggen 11) Het ambt neerleggen 12) Het neerleggen van een ambt 13) Niet opstappen betekent wel opstappen (crypt.) 14) Ontslag nemen

Misschien was in mijn context dat "bedaard" nog wel belangrijker dan " naar beneden komen"
.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb je van het kuiperij-ambacht nog weinig begrepen. Laat ik het nog één keer uitleggen:

Een kuiperij is een werkplaats waar houten kuipen of tonnen gemaakt worden. Dat betekent dus: stukkies hout bewerken en duigen er omheen doen. Daarna verkopen aan een distilleerderij.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Wie gaat er nou die kuipen ook nog eens een keer wentelen? Dat schiet toch geen hout op? Kijk, als Duke Puff dat straks nou gaat doen als ze gevuld zijn met het één of andere goedje is het wat anders, maar dat is dan weer zijn afdeling.

.
Wellicht heb ik het kuiperij-ambacht juist te goed begrepen!
Sec kuipen maken is mijn bezigheid hier...en ik doe het met verve
Maar ze zijn voor mij geworden als vrouwen zonder inhoud...
Leuk om naar te kijken... maar dan?
Dus heb ik me inmiddels stiekem toegelegd op het vullen en brouwen van Bergbier en Bergwijn.

Gratis proeven voor helpers vóór het wentelen!!
(na het wentelen zou het bezinksel de smaak beïnvloeden uiteraard)
.

Laatst bewerkt:
Het is niet toegestaan illegaal te stoken op Berg, stoken van drank dan.

Dat uitgerekend een Brabander, klakkeloos over gaat tot illegale bezigheden was te verwachten, maar dat terzijde.

Het is ook in strijd met de vestigingsvergunning (zie de kleine lettertjes) en met het huurcontract (zie de kleine lettertjes) en natuurlijk volledig oncollegiaal ten opzichte van His Lordship, die hier de enige echte MBFB-Stoker 3e klas annex MBFB-Slijter is.

Het MBFB-Beheer beraadt zich op stappen. Uiteraard wordt het illegaal gestookte verbeurd verklaard en zal er met MBFB-Beveiliging en de MBFB-stokerij/slijterij worden overlegd wat er mee gedaan gaat worden.

Roel en His Lordship: om 23.00 uur overleg aan tafel 4.

Strak plan, ik begin vast met een borrel, ik neem wel noodvoorraad mee, dat illegale bocht zou wel eens niet te zuipen kunnen zijn. Zeker als hij het zelf drinkt en zo reageert.

Geheel overbodig en voorbarig.
Deze kuipen zijn prive bezit en nergens geef ik aan deze commercieel- of uberhaupt aan te bieden.
Ik nodig juist enkele eventueel behulpvaardigen (voor het wentelen) uit om een eigen brouwsel te proeven.
Een typisch voorbeeld van voorbarig en commercieel hollands denken tegenover brabantse gastvrijheid.

Gel*l van de bovenste plank: gratis personeel zoeken en dat gastvrijheid noemen. Ook niks voorbarig, maar wél duidelijk commerciëel MBF-Bergs denken! Het is ook niet voor niets, dat hier op de MBF-Berg het gras groener is dan dat van de buren. De desbetreffende contracten laten niets aan duidelijkheid te wensen over, dus vergeet ook maar dat 'privé'. Die contracten liggen overigens t.b.v. MBFB-medewerkers ter inzage in de kluis van mijn kantoor (Wok-Inn, eerste verdieping, voorzijde). Men neme wel een kluif voor Deesel mee, anders komt men niet eens binnen.

Raar, is er overleg bij tafel 4 en happy hour met bocht, komt de beveiliging niet opdagen? Theedrinker!
(HH is al wel lam, maar dat terzijde)

.
Wellicht heb ik het kuiperij-ambacht juist te goed begrepen!
Sec kuipen maken is mijn bezigheid hier...en ik doe het met verve

Volgens mij werkt een kuiper met hout. Niet met verf. Uiterst slecht voor de kwaliteit van de kuip in kwestie.

Maar ze zijn voor mij geworden als vrouwen zonder inhoud...
Da's in 99 van de 100 gevallen een pleonasme.

Dus heb ik me inmiddels stiekem toegelegd op het vullen en brouwen van Bergbier en Bergwijn.
Dat je je daar STIEKEM op toelegt, zegt mij genoeg.

@jan: het feit dat ik niet bij het tafel4-overleg was: Even wat rondhout vertimmeren.

Je kunt spreken van timmeren en van vertimmeren.

Dat laatste in combinatie met een stevig stukje rondhout eindigt meestal als volgt:

110524123940_tree_house_tornado_640.jpg

Dus zo slap is dat excuus nu ook weer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back