De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De wolk??? Oh ja, daar loop jij met je hoofd in. Maar hoe bewaar je gegevens van potentieel a.s. schoondochters in een wolk? Dan word je (als je dat hebt) boekje toch nat?

....
Helaas lieten de kinderen (incl schoonkinderen) verstek gaan,......

Je moet maar zo denken; wat is Vaderdag nu eenmaal?
Enkel bedacht door de bloemisterijen. Uh.... slijterijen... (vaderdag toch?)

Lastig jong-grut dat je vrije zater- of zondag komt vergallen met een ongevraagd bezoek, moet er niet aan denken.

De wolk??? Oh ja, daar loop jij met je hoofd in. Maar hoe bewaar je gegevens van potentieel a.s. schoondochters in een wolk? Dan word je (als je dat hebt) boekje toch nat?
Schoondochter?.... nat?.... laat maar, te visueel...

Bovendien Jan kan daar slecht tegen..... wordt ie gehumeurd van en gaat dan rond kuieren, slecht voor de hekjes.

Potver....
Zulks een gelanterfant ook.
Tekenend voor de huidige generatie interims. Als je ze nodig hebt, zijn ze nergens meer te bekennen............

Je kunt wel commentaar hebben, maar ben jij laatst nog wel eens zelf naar de MBFB-slijterij geweest? Weet je wel hoe veel hekjes, paaltjes (net iets te dicht naast elkaar geplaatst om er met een rollator door te kunnen), hoge stoepranden in rotsblok uitvoering en verkeersdrempels je dan tegenkomt? Bovendien staan er ook nog een paar zinloze stoplichten en ligt het er bezaaid met kopspijkers.
Voor de minder jeugdige Bergbewoner is het dus onuitvoerbaar om er te komen. Deesel vertikt het om achter of voor een rollator te lopen, dus dan zijn mijn mogelijkheden uitgeput.

Je bent niet eens van start gegaan....

Zo komen we nooit tot uitbetaling van alle weddenschappen.... En raak ik de kaartjes voor de tribune niet kwijt. Een soort Circus Maximus maar dan heeeeeel veeeeel langzamer.

Ik had op z'n minst verwacht dat je tot de stoepranden zou komen, dan ben je al een heel eind hoor....

Jij moet ook altijd alle lol verpesten hé! Jan is al aan zijn derde doosje plakkertjes en ik heb nog een pallet voorraad. Bovendien jij doet toch niet aan preventie, hou dan je klep dicht.

Ik mag aannemen dat jij in je schuu.... pardon: werkplaats op veiligheidsschoeisel loopt. Je weet wel, die niet zo charmante, halfhoge schoenen met een stalen tussenzool, antislipprofiel, stalen neus en anti-statisch spinnekoppenleer.
Als je die nu eens aanhoudt op weg naar de slijterij: elke spijker gaat voor je buigen.
Hoe dat zit met declaraties m.b.t. Persoonlijke Beschermings Middelen: vraag maar aan de Arbo-coordinator van je eigen toko.

Ik mag aannemen............

Dat mag jij niet! Je weet hoe het is gesteld met aannames.

Uiteraard draag ik in mijn elektronica lab geen veiligheidsschoenen omdat daartoe geen noodzaak is. Als ik namelijk al eens een transistortje uit m'n handen laat vallen moet het al heel gek lopen als ik dan meteen naar de huisarts moet als dit op één van mijn tenen terechtkomt.

Daarnaast zou zulk schoeisel voor enorme problemen zorgen omdat het normaliter is uitgerust met veters. Ik moet minimaal 1 x per uur een plasje doen en mijn lab is niet uitgerust met een toilet. Ik zou dus eerst m'n schoenen moeten veteren, vier meter moeten lopen naar het woonhuis, dan m'n schoenen ontveteren (mag niet met schoenen aan in huis lopen) om vervolgens de blaas te ledigen. Dat is dan ondertussen al lang (gedeeltelijk of geheel) gebeurd natuurlijk.

Wat ik normaal gesproken doe:
- bij droog weer sprint ik even over (zonder rollator!). Bij temperaturen onder 18⁰ Celcius op m'n sokken, bij hogere temperaturen op m'n blote voeten.
- bij nat weer doe ik eerst m'n slippers aan als ik die kan vinden, anders volgt de procedure zoals bij droog weer.

Pffff je hoeft alleen de helft te versterken........

Waarom slechts de helft? Denk jij soms, dat ik altijd op m'n tenen loop?

Waarom slechts de helft? Denk jij soms, dat ik altijd op m'n tenen loop?

Ik ging uit van de term "halve zool zijn" maar nu je dit stelt, even herzien, gezien de lengte van de tenen kom je dan zeker op 3/4 zool uit, mijn excuus.

Bij hoge nood kun je toch ook het whiskey (let op spelling) vogel fonteintje vat bij vullen?

Het voormalige whiskey- en later een whiskyvat en nog later onze 'wishing well' is niet meer. Dit is inmiddels vervangen door een wijnvat. Dit wordt gebruikt als badkamer door alle vogels uit de buurt en hoewel het bij de kool- en pimpelmezen niet op zou vallen houden wij hier toch liever alle vogels bij hun originele kleur. Daarnaast is het meer dan zeven meter lopen vanaf de deur waarop 'werkplaats' staat.

Wat moeten we nu weer denken van de combinatie wijnvat en pimpelmees?

Wat moeten we nu weer denken van de combinatie wijnvat en pimpelmees?
De pot verwijt de ketel, jij hebt dus ook al last van selectief/visueel lezen.... Het enkel nog kunnen kuieren al dan niet met vele bochtjes is dus verklaarbaar. De werkelijke afstand tussen wijnvat en schuurtje is 3,5 meter alleen met de manier van bewegen is het 7. De wieltjes van de rollator moeten soepel kunnen zwenken anders gaat het niet goed komen.

Jeempie, ongelovige....! Moet ik soms een situatieschets maken of zo?

Allereerst heb ik mijn duifje laten weten hoe jij mijn elektronica lab nog steeds noemt. Een bezoekje aan RTDN en aan Madurodam komt voor één redactielid van 'De Modelbouwer' dus steeds verder uit zicht.

Voorts zit de deur, waarop 'werkplaats' staat volledig links als je vanuit ons woonhuis kijkt en staat de 'wensput' volledig rechts op het terrasje, dat wij hebben aangelegd (in plaats van de oprit, die er vroeger was). De afstand deur - wensput is zelfs beduidend meer dan 7 meter, dus dat betekent overmatige sokslijtage bij temperaturen onder 18⁰ Celcius en droog weer, overmatige slipperslijtage (als ik ze kan vinden) bij nat weer en in alle gevallen een groter risico op voortijdig verlies van lichaamsvocht. Ook het risico van exotisch gekleurde inheemse vogels wil ik niet nemen.

Tenslotte heb ik al laten weten, dat ik rollatorloos oversteek, dus is het soepel zwenken van wieltjes bij deze tijdsbesteding niet aan de orde.

Graag nota nemen van één en ander. Schrijf het desnoods op als het geheugen wat beneveld wordt en/of blijft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back