De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu kan ik me voorstellen, dat ik ooit nog een keer naar Achouffe zal gaan.Ik kan me zeker voorstellen, dat ik dan op een terrasje ga zitten en een lokaal biertje ga bestellen...
Ik kan me niet voorstellen dat je dan wordt aangezien voor "iemand met zijn volle verstand".
Zelfs Kampfgruppe Peiper liet dit oord tijdens het Ardennen-offensief links liggen. Als het bier van een beetje kwaliteit was geweest, zouden ze dat echt niet gedaan hebben.

Corrien zei:
Belangrijk is wel, dat het zonnetje schijnt en de bediening wordt verzorgd door een jongedame uit de potentiële-schoondochter-leeftijdsklasse. Niet, dat dit voorwaarden zijn om m'n biertje lekker te vinden, maar het verhoogt wel het plezier in het terrasje-zitten.

Jaja...
serveersters.jpg

Als ik dan toch op een terrasje moet zitten, neem ik hetgeen deze dames in de hand hebben wel op de koop toe.

Als ik dan toch op een terrasje moet zitten, neem ik hetgeen deze dames in de hand hebben wel op de koop toe

Niets in deze zin impliceert dat die, of gelijkwaardige dames, daar ook aanwezig gaan zijn...

Dus wat je zegt, is dat als je dan toch op een terrasje moet zitten, je een Heineken op de koop toe neemt....

Vreemd...

De dames hebben duidelijk pluspunten, twee zelfs, zover gaat mijn fantasie wel. Dat je eerst door een muur van Heineken heen moet, vooruit dan maar.

Als ik bij het zien van zulke dames mijn fantasie laat gaan krijg ik zondige gedachten. Zelfs op mijn leeftijd gebeurt dat nog, dus men is gewaarschuwd. Mijn huisarts heeft gezegd, dat daaraan niets te doen valt en dat ik er mee moet leren leven. Ik houd het dus maar bij het plezier van het kijken.

Dat Kampfgruppe Peiper (beetje suggestieve naam boven het plaatje van de twee dames) het plaatsje Achouffe links (of rechts) liet liggen komt doordat het een SS-Gruppe was. Dat waren geen normaal denkende mensen.

Het idee, dat het bier van Achouffe geen kwaliteit zou hebben, is voor een echte bierliefhebber pure blasfemie. Vermoedelijk wordt dit veroorzaakt door een voorkeur voor Be(e)renburg. Dat is van oorsprong een Amsterdams kruidendrankje, dat voornamelijk in Friesland wordt gedronken. Dus ja, wat kun je verwachten van iemand, die daarvan een liefhebber is?

Laatst bewerkt:
Dus ja, wat kun je verwachten van iemand, die daarvan een liefhebber is?

Voor dat er mensen zijn die deze suggestie verkeerd begrijpen: ik ben géén liefhebber van dit of andere al dan niet specifieke kruidendrankjes....

Tja, als je absoluut fantasieloos door het leven gaat, heb je wellicht gelijk.
Gelukkig heb ik veel fantasie.:bye:

Wat weer impliceert dat jij éérst blijkbaar op een terrasje gaat zitten "omdat dat moet", en dan "als het toch moet" om die reden gaat zitten fantaseren over struise duits(achtig aandoend)e deernes met, gek genoeg niet een pot ambachtelijk, het Reinheitsgebot volgend duits bier, maar ordinaire pullen Heineken van onbestemde kleur, en dan, vanwege die fantasie, een daadwerkelijk glaasje goedkoop gebrouwen maar duur verkocht Heineken consumentenpils "voor lief neemt"....

En dan vervolgens BLIJ bent ("gelukkig heb ik veel fantasie") dat die fantasie het draaglijk maakt om je door voornoemd glaasje Heineken heen te worstelen....

Ben ik de enige die dit raar vind?

Er is namelijk niets wat je tegen houd om in je achtertuintje, in het gezelschap van je "significante ander" in plaats van een of ander fantasie-meisje (of twee) het bier van je keuze te drinken voor nog eens een heel wat acceptabeler prijs ook....

detail_73-maredsous-triple.jpg

Dit kan je met recht bier noemen, totaal niet te vergelijken met die zeik uit Zoeterwoude.
Ik snap ook niet dat er personen zijn die met al dan niet 2 of meer "punten" in het vizier de zeik wegdrinken alsof het heerlijk is.
zet er zelf maar een komma of meerdere komma's tussen

Ik geef toe: ik ben een absolute bier-nitwit. Ik proef het verschil niet tussen Heineken, Amstel of Grolsch. Vind ik prima, want dan kan ik me zonder scrupules aanpassen aan wat de rest van het gezelschap wenst te nuttigen.
Voor J*piler maak ik overigens een uitzondering: de enige keer dat ik ziek was na een nogal alcoholische uitspatting (zo'n 35 jaren geleden) schonk men J*piler.

Als ik mij door een muur van Heineken moet worstelen om met beide dames (of een van de twee) een conversatie aan te gaan: prima, waarom niet?

Bovendien: ik hoef het niet op te drinken als ik niet wil.

Overigens ben ik het voor 100% eens met beide laatste berichten van His Puffness.
Maar dat terzijde.

Als ik mij door een muur van Heineken moet worstelen om met beide dames (of een van de twee) een conversatie aan te gaan: prima, waarom niet?

Zelfs als het denkbeeldige dames zijn? Daarnaast: de kans dat twee willekeurige grootmoedertjes, na het doorworstelen van die muur Heineken, er in jouw fantasie er zo uit gaan zien is aanmerkelijk... Wat weer betekent dat je het er om doet, en dus een effect-drinker bent....

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor...

Volgens mij moet je de thee maar eens inruilen voor wat sterkers..... Een paar biertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back