De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vijand heeft NOOIT pauze.
Dat zou jij, na zeker 2 weken onder het regime van van Hussem, als geen ander moeten weten.
Ik had niet het idee dat we met dat clubje een oorlog zouden kunnen winnen, het olympisch met consumptie nutteloos onzin brullen waren ze wel goed in, vooral luit Spitters, wat wil je ook met z'n naam. Dan nog een dienstplichtig sergantje Spruit, drie jaar jonger, kop kleiner en nog worstelend met de baard in de keel, bij de bushalte in de sloot gefl*kkerd, kansloos.

Dan een rammelbak van een Fall met op 50 meter een willekeurige afwijking van een paar meter, één keer met een nieuwer model geschoten, die was wel zuiver, zelfs met de Glock ging het beter.

Laatst bewerkt:
Precies wat ik zei... de vijand slaapt nooit. Het duo Spitters & Spruit dus ook niet.

Overigens: je kunt schieten of je kunt het niet.
Met diezelfde "rammelbak van een FAL" (één L en hoofdletters graag, want 't is een afkorting) heb ik 8 man van het 2e peloton tot schutter 1e klas opgeleid. Zonder "geselecteerde" wapens overigens, gewoon met hun eigen persoonlijk wapen...

Ik schoot met "mijn" Uzi altijd raak op de 100 meter.
Ik schoot beter dan de Luit (die erg goed was) en dat begon op te vallen.
Toen we wedstrijd gingen doen mocht ik niet met mijn eigen wapen schieten en de rest wel. De Luit won.
Een week later heb ik zijn oorbeschermers rijkelijk voorzien van schoensmeer wat erg werd gewaardeerd. De luit was minder gelukkig en ik was bang dat hij iets doms ging doen.
De luit beloofde mij dat er nog nare verassingen op mijn pad zouden komen. Helaas voor de Luit dat de rest van het kader mijn actie WEL kon waarderen en zo werd de Luit pispaal 1e klasse. Nog voor ik afzwaaide zat hij overspannen thuis. Wat een mafkees was dat.

Ik had wel een uzi, maar ik heb er nooit een schot mee gelost, zelfs geen losse flodder. Tijdens de opleiding lag ik tijdens de schietopleiding voor een oogcorrectie in het militair hospitaal en toen ik eenmaal paraat werd hadden we een csm, die mij uiterst geschikt vond als (assistent-)schietinstructeur. Ik had daar een grondige hekel aan, maar ik moest altijd mee als ze weer herrie gingen maken met die dingen. Wat ik wel heel goed kon was een uzi uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Tenminste, nadat-ie weer in elkaar was gezet leek het bedrieglijk veel op een uzi. Of het ding het deed was de vraag.

Daarnaast werd er beweerd, dat die dingen in de loop der jaren hopeloos onnauwkeurig waren geworden. Ik hield het er echter op, dat je onze manschappen beter geen wapen kon geven als er ooit oorlog zou komen. Dit voor hun eigen veiligheid. In voedsel- en benzinedistributie behoorden we tot de besten, maar de schietschijf raken was voor velen al een hele prestatie.

Ik was motorordonnans en mocht ik in een hinderlaag rijden moest ik eerst afstappen om het wapen uit de koffer te halen. Ook niet zo handig.

Zeker niet.

Je hoeft hier niet eens eerst af te stappen, maar toch nog steeds kansloos.
6442793239_118daa2c0b.jpg

Nou, dat plaatje is mij veels te klein.
Maar dat is natuurlijk even een gezellig; één-tweetje inkoppen.

Kan het beheer een fruitmandje sturen naar de beveiliging, volgens FB is meneer niet helemaal 100%, nou is dat vrij normaal maar schijnt erger te zijn dit keer.

Tsja... als je tankje een wielklem opgelopen heeft, en je moet door de regen naar huis, loop je zelf ook wat op....

Stuur jij dat fruitmandje maar: jij hebt hem verzwegen dat ie daar niet mocht parkeren...

Een fruitmandje? Iemand stelde al medicinale borrels voor, maar ik denk, dat we beter zoiets kunnen sturen aan onze besnorde ijzervreter:

doosspijkers-71658448.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back