De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er in onze regeringen nu eens boeren met verstand zouden zitten, zou er minder gelegenheid zijn voor de opkomst van opportunistische jager/verzamelaars.

Leuk dat jullie je zo weten te verblijden met filmpjes van de Neintje generatie.
Ruim na mijn tijd en dus niet mijn ding.

De meeste varkentjes, hier op de Veluwe, mochten willen dat ze zo'n mooie muur hadden.
Of ze zitten in kleine hokjes opgesloten of ze worden lukraak afgeknald door een of andere triggerhappy vet-nek.

Zeg het maar.
Fruit voor een hele week
Tomaten
Komkommer
Winterpeen
Avocado

Diepvriesgroente (komt altijd van pas en blijft lang houdbaar)
Pakje frambozen en blauwe bessen voor door de havermout (vriesvak)

3 pakken 1 liter halfvolle melk
6 eieren
Kookroom

Pindakaas
2 broden
2 croissantjes en 4 afbakbroodjes voor op zondag
Havermout

Rijstwafels/crackers als tussendoortje

Pasta
Passata (gezeefde tomaten)
Tomatenblokjes in blik

Thee (meestal groen, earl grey of rooibos)
Koffie
Hertog-Jan (grote krat)

1 zak chips of nootjes
1 pak koekjes of snoepjes

Gehakt
Kipfilet
Vis naar keuze

WC papier
Keukenrol
Schoonmaakmiddelen en wasmiddel indien nodig

Daardappels, noodles, verse/diepvriesgroente, ingrediënten voor sauzen, etcetera. Dingen zoals olijfolie, kruiden en broodbeleg naar eigen keus
Ik zit heel hard te peinzen of ik nog wat vergeten ben, maar ik geloof het niet! Dit was hem wel!

En dan dit elke week herhalen.

18705.jpg
Locatie = Noord-Brabant = reserve-Belg.

24781.jpg
Locatie = Dordrecht = niet ver van Noord-Brabant = aspirant-reserve-Berg.

Dit verklaart veel, zo niet alles.

Fruit voor een hele week..... (gevolg door een absoluut niet ter zake doende opsomming van voornamelijk gezonde, dus per defiinitie niet-smakelijke produkten)
En dan dit elke week herhalen.

Nou, als je dit allemaal op de BBQ gooit (want dat was de vraag) weet ik een paar dingen zeker:
a) die gaat niet branden
b) als hij al brandt, voor je alle ingredienten er op mietert, gaat hij na het eropmieteren van bovengenoemde produkten vrij snel uit.
c) het gevolg van b) is dat je ernstig ruzie met de omwonenden van je stulpje gaat krijgen
d) logisch gevolg van c) is dat je nooit meer die vegetarische BBQ gaat activeren op straffe van een lichamelijke tuchtiging van een absoluut willekeurige omwonende

Zo'n vegetarische BBQ dient natuurlijk wel prima als camouflage van de geur der plaatselijke hennepkwekerij. Wellicht is dat dan ook de enige bedoeling.
't Is tenslotte beneden de grote riolen...

a) ligt aan het aantal gloeikooltjes en het oppervlak van het BBQ-rooster.
b) zie a.
c) yup, ook bonje met de familieleden.
d) agressief volkje daar in Salland.

e) bij de benodigdheden mist nog:

- paracetamol
- rennies
- telefoonnummer/adres van de dienstdoende huisartsenpost (112 wordt alleen bij acute nood gebeld; het betreft hier Hobbyist, dus dan is dat niet van toepassing).

Ik vindt de opgegeven verzachtende omstandigheden van reserve Belg niet voldoende, dat is te makkelijk, mag ik nu ritueel vierendelen? Ach toe nou? Please?

Bovendien illegaal bezit van vitaminen......!
De Berg verloedert op deze manier.

Vierendelen levert een boel rotzooi en je weet wie er zich dan komt melden om dat op te ruimen. Dus nee, dat is een slecht plan.

In vroeger tijden had je de schandpaal en volgens mij zijn er daarvan nog drie over in Nederland. In ieder geval weet ik er eentje in Woerden. Je werd daarop vastgeketend en daarna mocht iedereen naar believen rotte tomaten en ander fruit naar je gooien. In Woerden is dat wel eens een keer nagespeeld en of je nou echt met tomaten mocht gooien weet ik niet meer (zal wel niet, want dan had ik dat wel onthouden), maar het lijkt mij in ieder geval wel een strak plan. Flatsflatsflatsflats, allemaal raak en op de meest oncomfortabele plekken.

Als vervolg op de schandpaal lijkt me kielhalen wel wat. Dat kan meteen in de Woerdense haven. Ik weet niet of die diep genoeg is, maar door de bagger slepen is natuurlijk geen bezwaar. Gewoon wachten op bubblubblub blub en dan net op tijd weer boven halen en dat dan uiteraard een voldoende aantal keren herhalen.

Tja, en als dat niet voldoende is kunnen we nog een MBF-Berguitzetting overwegen, al is dat heel erg tegen onze principes.

Ik ben voor het idee van Puff.
Is dat joch ten minste ook even lekker bezig en dat is goed voor hem.

De tribune van de rollator hindernisbaan is prima geschikt, feestje van maken....

Kijk. Zeg nou zelf, hij gaat al lekker los.

Die rollator hindernisbaan-tribune is toch niet te ver weg he? Het is nog steeds cocoonen wat de klok slaat.

Woerden gaat nog eventueel nog wel, maar niet om enkel met rotte tomaten te gooien.
In Woerden liggen er ook Zwerfkeien, maar ik weet niet zeker of we daarmee mogen gooien (maar wel de moeite om langs te gaan).
Amersfoort heeft natuurlijk ook genoeg keien, maar door het formaat juist weer lastig om te gooien. Het is wel weer lekker dicht bij huis.

Laatst bewerkt:
Hoe het ook zij, die oude volksgerichten waren wel altijd zeer effectief en ook - met uitzondering van het slachtoffer - goed voor de gemeenschapszin.

Neem bijvoorbeeld ritueel verbranden. Eerst met z'n allen naar het bos om houtjes te hakken. Dat is een leuk uitje voor jong en oud. Daarna met z'n allen stapelen, liefst in fantasiepatronen. Daarna thuis stoeltjes, bier en stukjes everzwijn halen. Volgens mij hadden ze toen nog geen popcorn, maar waren ze wel gek van draadjes-everzwijn, wat ze tegenwoordig pulled-pork noemen. Tenslotte lekker fikkie stoken en wat babbelen over het weer, de buren en het leven in z'n algemeenheid. Gezelligheid kent geen tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back