De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ohhh alvast fijne vakantie Erwin, moet ik komen uitzwaaien?

Laatst bewerkt:
En dan ja dan nog zo'n 300 meter naar boven lopen naar het uiterste puntje.
..........

religion-esoterism-wise_men-wisdoms-wisemen-spiritual_leaders-kscn4643_low.jpg

Bedenk wel waar je aan begint. Voor je het weet zit je met tante Riet en ome Maarten...
Met tante Riet is niets mis natuurlijk. Met Maarten wel, maar daar kunnen we wel mee omgaan.

De Hond is een probleem.
Onze kater Niels gaat daar zeker niet mee akkoord en dat is best sneu voor de hond.

Zeker weer stokken inpakken. Iets ander model deze keer.
Zeker van die gestroomlijnde gebogen stokken?
Een beetje pro kan goed zonder die dingen.
Alleen handig om de handschoenen aan op te hangen, voor het pinkelen.
Voor de rest, overbodige ballast.

Tenminste, ik ga er vanuit dat je richting de besneeuwde toppen gaat.

Laatst bewerkt:
MBF"B"MCPBBQ......
Oh ja, die variant, die ligt naast die andere ook in de ijskast.
Of het er uit gehaald gaat worden, daar moet ik even over na denken.
Waarbij dat denken minder lang zal duren als bij die gast van de Berg beveiliging, dat antwoord laat nog steeds op zich wachten.

Oh ja, die variant, die ligt naast die andere ook in de ijskast.
Of het er uit gehaald gaat worden, daar moet ik even over na denken.
Waarbij dat denken minder lang zal duren als bij die gast van de Berg beveiliging, dat antwoord laat nog steeds op zich wachten.
Ik weet wel dat de beveiliging regelmatig wat uit de ijskast haalt, als jij nou probeert te denken, zie ik wel een samenwerking mogelijk.

Zeker van die gestroomlijnde gebogen stokken?
Een beetje pro kan goed zonder die dingen.
Alleen handig om de handschoenen aan op te hangen, voor het pinkelen.
Voor de rest, overbodige ballast.

Dit is weer echt zo'n opmerking van een amateur, die zichzelf een hele held vindt op de lange latten.

Het begint al op het ogenblik, dat je je ski's onder doet en je naar de stoeltjeslift beweegt. Doe je dat allemaal zonder stokken, dan lig je minimaal één keer op je plaat. Je krijgt niet eens beide ski's onder zonder dat dat gebeurt. Probeer maar eens. Vooral het moment, dat de eerste ski onder zit en er nog sneeuw onder schoen twee zit, wat altijd het geval is. Vervolgens heb je die dingen nodig als je op een fatsoenlijke manier in een ankerlift wil stappen. Het pad naar de haak, waar je het zitvlak op laat rusten is nooit egaal, nooit een rechte lijn en altijd heuvel-op. Als je dat zonder stokken doet - wat uiteraard kan - dan ben je al aan je eerste Obstler toe voordat je aan de reis omhoog bent begonnen. Als je dan eenmaal boven bent heb je ze weer nodig om zijwaarts stappend richting piste te gaan. Vervolgens gebruik je ze dan om af te zetten. In mijn geval is dat met een krachtige armbeweging richting het hutje van Elfride omdat je dat niet in één keer haalt als je startsnelheid te laag is of als je het malle idee krijgt ook nog bochtjes te gaan draaien. Je hebt de stokken dan even niet nodig, dus die plaats je dan even onder de oksels omdat dat stoer staat. Daarna gebruik je ze om je ski-bindingen los te maken. Er zijn andere mogelijkheden, maar die zijn vermoeiender. Nadat de Obstlers, de Apfelstrudel en het Speck mit Ei (volgorde van binnenwerken naar eigen keuze) zijn verwerkt begin je aan de afdaling. Dat is eerst weer ski's onder doen met het gebruikelijke geklooi, dan nog even wat voorwaarts stappen om het groter glibber- en glijwerk te starten en ja, daarbij gebruik je ze dan echt voor het betere evenwicht tenzij je geen enkel evenwichtsgevoel hebt, maar dan ben je een hopeloos geval. Halverwege gebruik je ze dan nog even om aan lotgenoten de mooiere plekjes in het landschap aan te wijzen en/of om op te gaan leunen bij het uithijgen en ja, als je eenmaal beneden bent hang je er je handschoenen aan omdat je dan hoognodig moet pinkeln in het daarvoor bestemde toilet. Met handschoenen aan gaat dat beduidend moeilijker, dus dat moet je niet proberen. En vervolgens herhaal je het voorgaande nogmaals, behalve dan een tweede ronde Speck mit Ei, want dat is toch wel behoorlijk machtig.

Ik vind het eigenlijk best dapper !
Ik heb gelukkig met mijn maat 47 geen ski`s nodig, net als mijn zoon.
Best handig als je totaal verkleumd zo`n ski-hut binnen struikelt op zoek naar anti-vries.

Kan iemand een kort uittreksel maken, of moeten we een DJT max stellen aan leestekens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back