De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja en? Met moeilijke woorden simpele dingen onbegrijpbaar maken.
Ik wist niet dat in het zuiden "alcoholisme" onder de moeilijke woorden viel... taboe mischien, of ongewenst, of "daar praten we niet over"... Maar moeilijk?
Hou het even bij simpel, wat heb jij vanochtend als ontbijt gegeten?
Gewoon twee ovenbroodjes filet americain.... Vind ik eigenlijk een nog moeilijker woord (want wel twee, en veel meer letters, en buitenlands)

Er is een medische term voor dat ontbijtbiertje...

OBsitas.

En Christian: Van harte gefeliciteerd hoor. Dat je maar heel veel veilige mijlen mag maken dit jaar.
Al dan niet samen met je blonde schoonheid waarvan we nog steeds niet weten wat ze op die bank doet.

En wat voor bank het is:
'reservebank'
'bank' in de zin van: 'instituut waar men geld kan deponeren om het in bewaring te geven tegen tegenwoordig 0,2% rente'
'bank' in de zin van: algemeen inzetbaar zitmeubel geschikt voor
a) meerdere personen om te zitten
b) één persoon om op te liggen
c) twee personen (die bijzonder op elkaar gesteld zijn) om op te liggen

Bedankt aan degene die mij gefeliciteerd hebben! Voor jullie staat er vanavond een feest menu klaar in de Wok op mijn kosten. Degene die dat niet gedaan hebben mogen later aanschuiven om de bordjes af te likken.

Oh en jij gaat er vanuit dat het biertje bij Duke Puff alcohol bevat?

Een eenvoudigere benaming waar alle vloeibaar en voor inname geschikte stoffen onder vallen is drank.
Bij overmatig gebruik noemen we dat drankzucht, tenminste hier in de lokale zuidelijke regionen.

Gewoon twee ovenbroodjes filet americain
Wat je gewoon noemt, rauw vlees ingepakt in een broodje op de nuchtere maag.
Een BBQ in de vroege ochtend is ook niet het je van het, maar een frikandelbroodje is heel wat gezonder dan rouw vlees met al die levende organismen er op, er aan en er in.

Laatst bewerkt:
Waar het ingaat is erger....

Na een te korte of geen slaap is een OB-tje bij het stevige ontbijt een prima manier om fris de dag te beginnen, biertijd valt dan meestal wel wat vroeger op de dag.... maar dat is een detail.

Oh en jij gaat er vanuit dat het biertje bij Duke Puff alcohol bevat?
Ga jij er van uit dan dat er zelfs maar een splintertje hoop is dat het dat NIET bevat????
maar een frikandelbroodje is heel wat gezonder dan rouw vlees met al die levende organismen er op, er aan en er in.
Is yoghurt ongezond? Zitten ook levende organismen op en in. En zo zijn er een heleboel voedingsmiddelen waar organismen op of in zitten, en daardoor JUIST gezond zijn.

Maar dat JIJ een frikandel-broodje gezonder VIND, dat geloof ik graag....

Nu weet ik niet wat rouw vlees is, is dat vlees wat geserveerd wordt bij een begrafenis?
Hoe dan ook, ik heb een broodje Filet Americain gegeten, geen broodje rouw vlees....

Nu weet ik niet wat rouw vlees is, is dat vlees wat geserveerd wordt bij een begrafenis?
Ja ook.
Hoe dan ook, ik heb een broodje Filet Americain gegeten, geen broodje rouw vlees....
Zoals je al correct hebt opgemerkt, loop ik vaak wat op de feiten vooruit.
Zie het als een vooruitziende blik wat van rauw eten terecht kan komen.
Maar dat JIJ een frikandel-broodje gezonder VIND, dat geloof ik graag.
Hoewel smaken verschillen en ik toch een beetje meer dan een ander moet letten op het voorkomen van voedselvergiftiging, vind ik het ook nog eens lekkerder.

Welbeschouwd is elk vlees rouw vlees.
Er is -in onze zogenaamd beschaafde streken- altijd een overlijden aan voorafgegaan.
Dat rouw vlees ook nog rauw kan zijn maakt het allemaal zo mogelijk nog erger. Maar dat terzijde.

OMG... wat een broodje Filet Americain al niet kan losmaken (afgezien van dunne poep als het overdatum is...)

Welbeschouwd is elk vlees rouw vlees.
Er is -in onze zogenaamd beschaafde streken- altijd een overlijden aan voorafgegaan.
OMG... toch geen pro-vegan preek, he?
Want vegetarisch eten, DAT is pas wreed! Buiten dat er een hele hoop planten (in droge aantallen, nog véééél meer dan het aantal dieren wat sterft voor de vraatzucht van vlees-eters) het loodje leggen om de vraatzucht van Vega's te bevredigen, snijden ze ook nog eens stukjes van levende planten af om op te eten, en laten die voor het leven verminkte plant verder leven om er volgend jaar wéér een stukje van af te halen....

Zou je eens moeten proberen bij een kip, om er een poot af te hakken voor het avondeten en volgende week de andere poot... Dan is de wereld te klein...
Maar wel ieder plukseizoen de appels, peren, tomaten, en dergelijke ruw afrukken van die zielige planten, en het jaar erop weer bloeddorstig opnieuw langskomen...

Ziek, zeg ik... Ziek!

Brutus is dit nou een steek in de rug van Bruno?
Steek in de rug? Tuurlijk niet! Dit is gewoon de algemeen geaccepteerde beleefde omgangsvorm hier op de Buherg…

Kom... Bruno in de rug steken? Ik zou niet durven.... (van een afstand, vanachter de bosjes, dat 'ie het niet ziet, met een werpspeer is veel veiliger...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back