De berg is van MIJ

• Topicstarter Topicstarter rc gek hugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, sommige mensen zijn erg snel tevreden. Gelukkig maar voor die simpele zielen.
Het is tenslotte al een hele vooruitgang om snert te eten als op enig moment in je leven water en brood je voorland is geweest...

Ik kan mij wel vinden in het optrekje voor de bergbeveiliging, had alleen een vraagje: heeft de architect gedacht aan een heliplatformpje op het dak? Tenslotte moet ik mijn cursisten...
160_fuel_probe_a.jpg

... wel een fatsoenlijke ambiance bieden.

Een garage voor mijn voertuigjes?
normal_1~3.jpg

O ja, en een indoor zwembadje van 20 x 25 x 3 meter met onderwaterramen en -verlichting is ook niet verkeerd. (Mag in de kelder)
Overdag voor trainingen, 's avonds om lekker in te varen.
Kan ik Lex Verkuijl en z'n duikbootvriendjes ook eens trakteren op een leuke vaaravond met hun duikboten...
afbeelding063.jpg

Tja, het zal wel aan de leeftijd liggen, maar ik vraag me bij zo'n plaatje af: wat doet die pinguïn daar? Gaat-ie nou echt naar binnen springen en dat ding starten? Ze hebben er blijkbaar al wel met elkaar over staan smiespelen:

2penguins53551pj4.jpg

Voor wat betreft de bouw en inrichting van het beveiligingstorentje heb je de vrije hand Roel.

Heli-platformpje op het dak? Geen probleem. Als jouw cursisten graag schaars gekleed op het dak willen zitten moet je ze vooral schaars gekleed op het dak laten zitten. Wel allemaal eerst verplicht een griepprik laten halen natuurlijk. Een koutje hebben ze dan natuurlijk zó te pakken.
Indoor zwembadje voor o.a. Lex Verkuijl en trawanten? Doen!
Garage voor tanks? Zou ik nog even over nadenken, maar als je dat nodig vindt ook maar doen.

Nee Wim, geen paniek... Maar de dames zijn nu vrijwel gereed met de studie over schildpadden, en waren van plan om hun blik te verruimen.
Als onderwerp van studie waren tot voor kort een aantal diersoorten nog in de race:
- Pinguins
- Termieten
- Gorilla's
- Luiaards

Vliegers hebben al heftige protesten aantekend tegen de termieten; naar hun zeggen zouden die beestjes het bemunt hebben op balsa.
Sinds 'Bokito' lag de gorilla ook al niet meer zo goed bij de dames, is dus ook eruit.
De keuze is nu tussen de luiaard en de pinguin. Beide diersoorten zijn niet zo snel, en hebben een vrij hoog 'knuffelgehalte'.
Wat de bewuste pinguin op de foto doet, weet ik niet. Ik zal eens even informeren.

Overigens: voor de 'dirty minds' onder jullie: Die refuelling probe van de Chinook heeft absoluut geen betekenis van enige erotische aard of zo. Het was een evenwichts-oefening.

Ah!

Knuffel pinguins!

De dames zijn in dat geval in goed gezelschap:
dag3_3.JPG

Weet je overigens dat pinguins uitstekende dansers zijn
happyfeetdm0.jpg

[/media]

Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Jullie weten wat voor een ellende we de vorige keer hebben gehad met pinguïns. Die zijn dus op de modelbouwforumberg beslist niet bespreekbaak. Als ze zo nodig knuffelstudiedieren willen hebben kunnen de dames dus mooi de boom in. Laten luiaards daar nu net toevallig (letterlijk) rondhangen. Daarnaast zijn het ook vreselijk Davy-vriendelijke dieren, dus dat is ook mooi meegenomen:

Een luiaard komt slechts een keer per week uit de bomen om zijn behoeftes te doen.

sloth.jpg

Enne, als ze zo nodig een beestje willen knuffelen: hij loopt hier nog steeds bij de keuken van de wok-inn te schooien, dus als ze 'm nu eens als mascotte adopteren :roll: ?

24vv6.jpg

Keuken??? Bij een Wok-Inn???
Dan is er toch iets niet helemaal goed geregeld, geloof ik. De "charme" (haha :lol: ) van een wok-inn is toch dat je zelf je handeltje uitzoekt en het vervolgens door een stel chinezen in het kokende water en vervolgens in de kokende olie laat pleuren? Waar je zelf bij staat?
Dus met andere woorden: Die als minibulldog gecamoufleerde chiwawa zit gewoon in het restaurant!
Waar is de voedsel-en-waren-autoriteit???

En jij dacht dus zeker, dat al die wokstukkies, taugé, groenten en alle andere bijbehorende zooi zomaar vanzelf in de uitkies-vitrine kwam te liggen?(wél altijd uitkijken, dat je niet én wokstukkies én gril-lappen op je bord mept, want dat mag niet!). D'r staan dus heus nog wel een paar hak-Chinezen in de keuken om overal kleine stukkies van te maken, groenten te snijden en om nog wat tamelijk onduidelijke dingen te doen met jouw hapklare brokken. En waar dacht jij, dat alle borden naar toe gingen? Per avondje krijg je er nogal wat. Nee hoor, de hele avond rennen er dames voor jou heen en weer de keuken in en uit om het handeltje aan te vullen, borden weg te brengen, drankjes te halen en ga zo maar door. En bij de achterdeur zit dus dat bulldogje, dat begint te kwispelen als je Wim zegt, als een jekko van het gras af spurt als je het woord Davy in de mond neemt en voor dood gaat liggen als je het over Roel hebt.

En trouwens de voedsel-en-warenautoriteit? Wat moeten we daarmee hier op de berg? D'r is een aantal bladzijden terug wel zo'n televisie-malloot langs geweest en die vond alles prima. Kijk maar naar dat opgestoken duimpje:

robcorrienwe4yj1.gif

Met die foto is duidelijk geknoeid (zie ook het opschrift op het T-shirt)
Hierbij het origineel:
robcorrienwe4yj1jw2.jpg

En zeg nou zelf, dit kan toch echt niet door de beugel!

[/media]

Nou ja, hij doet het in ieder geval buiten, ik ben weer gerustgesteld.
maar (ik wil natuurlijk niet stoken, maar...) hij doet 't op het gras!
Ik voel aan mijn water dat er binnenkort 'ergens' gegrillde bulldog op 'een' menu staat...

Misschien kunnen we hem leren een grasmaaier te besturen? Hij heeft in ieder geval aanleg.

[/media]

Ging ik net in het wokrestaurant een kijkje nemen om even gezellig met Jan te kletsen wat denk je dat ik zie?? Een bordje bij een nieuw bakje vlees
waarop staat: Tijdelijk nieuwe soort vlees, op is op. Ik weet wel waar dat vlees vandaan komt :evil:. Heb even een stukje laten bakken en geproeft
en moet zeggen dat ie heerlijk smaakt. Allemaal naar het wokrestaurant komen dus want voor je het weet is het nieuwe bijzondere vlees op.

Ik denk, dat wimg ons vaarvijvertje heeft schoongemaakt en dat er nu tijdelijk 'grote kikker' op het menu staat:

3frogssq3.gif

Ik kan je verklappen, het is geen grote kikker. Had al is aangekondigt dat er hot dog aan zat te komen.
Bij deze is dat geregelt.

Flying Davy zei:
Ging ik net in het wokrestaurant een kijkje nemen om even gezellig met Jan te kletsen wat denk je dat ik zie?? Een bordje bij een nieuw bakje vlees
waarop staat: Tijdelijk nieuwe soort vlees, op is op. Ik weet wel waar dat vlees vandaan komt :evil:. Heb even een stukje laten bakken en geproeft
en moet zeggen dat ie heerlijk smaakt. Allemaal naar het wokrestaurant komen dus want voor je het weet is het nieuwe bijzondere vlees op.

ik ben samen met mijn brandweer vrienden ook is gaan wokken. Inderdaad was dat vreemde vlees erg lekker. Vreemd genoeg smaakte het een beetje naar watermeloen...

Even wat recht zetten.
Dat vreemde vlees zal best een hot-DOG kunnen zijn, maar "hond" zit daar niet in. Het is gewoon een worstje Wat jullie met die broodjes gedaan hebben die er bij horen is mij een raadsel.
Met "Deezel" (want zo heet hij) gaat het erg goed
[/media]
Zoals je ziet is hij van alle markten thuis.
Gevaarlijk is hij niet, want hij is vegetarisch.

Wellicht kan hij worden ingezet bij de dames van Roel. Kunnen ze lekker rennen met de hond.
(Heb ik Pat al niet zien rondrennen daar?)

Zijn naam is eigenlijk fout geschreven. Deezel komt gewoon van Diesel, en dat is natuurlijk bekende teminologie bij de dames van Roel. Die doen niet anders dan diesel (nee, niet de hond) in de tanks gooien.

Naast het feit dat de hond leuk mee kan trainen met de dames, is het natuurlijk ook een goede mascotte.
Ze hebben niet voor niets ooit een tank Bulldog genoemd.
M41-walker-bulldog-tank.jpg

Bijpassende kleertjes heeft hij al.
Bulldog+in+a+bikini_+One+doesn_t+see+that+everyday_.jpg

Oh, ik bedoelde eigenlijk die andere kleertjes:
24vv6.jpg

Wim

TheHawk zei:
ik ben samen met mijn brandweer vrienden ook is gaan wokken.
Dat jeugdige enthousiasme van die gasten is natuurlijk prima. Dat ze aan het etentje gelijk maar een blus-oefening hebben vastgeknoopt getuigt dan ook van inzet. Je moet ze echter wel een beetje afremmen hoor! Kijk, deze buitenlandse bezoeker van het restaurant zal best wel weten, dat-ie niet voor een brandkraan mag parkeren, maar was er nou echt geen andere manier om die slang neer te leggen?

noparkingfk0.jpg

Corrien zei:
Ik denk, dat wimg ons vaarvijvertje heeft schoongemaakt en dat er nu tijdelijk 'grote kikker' op het menu staat:

3frogssq3.gif
Inderdaad: dat grote groene beest is de bron van het "vreemde" vlees:
Australië eten en drinken

Ozzie eten
Het is niet gemakkelijk een beschrijving van dé Australische keuken te geven, omdat de immigratie van mensen uit alle hoeken van de wereld een keur aan keukens opleverde. De service in restaurants laat wat te wensen over de . 's Lands eer, 's lands wijs! In Australië zal je het BYO-concept leren kennen, oftewel Bring Your Own. Dit betekent dat het is toegestaan om je eigen drank mee te nemen voor bij het eten.

Delicatessen
Schaaldieren
In Australië kunnen schaaldieren, ook wel bekend als bugs - kunnen ongeveer tien centimeter lang zijn! TIP: probeer de rauwe Sydney Rock Oyster.

Vlees
Ook voor de vleeseters is er genoeg te eten. Veel rund- en lamsvlees wordt van Australië naar Europa overgevlogen. TIP: probeer de lamsrib, dit recept hebben de Australiërs tot perfectie uitgewerkt. Er wordt nu veel wilde dieren op de menu kaarten gesignaleerd. Wil je een avontuurlijk eten? Probeer dan kangoeroevlees of krokodillenvlees!

Barbie
Waarschijnlijk is de barbecue het meest kenmerkend. Een Ozzie Barbie wijkt echter af van onze variant. Het is gebruikelijk dat de heer des huizes de vleesvoorziening voor het gehele gezelschap verzorgt.

Toetje
Als dessert wordt in Australië veel fruit gegeten. Door de verschillende klimaten in Australië zijn er talloze verschillende soorten fruit te proeven. Van de gewone appel tot de exotische jackfruit of de boeah-nona-vruchten!

Food lingo
De terminologie voor diverse maaltijden kan nog wel eens verwarring opleveren. Brekkie, oftewel breakfast is altijd het ontbijt. Dinner is meestal het avondeten, maar soms wordt er de lunch mee bedoeld. Tea kan het theeuurtje in de middag zijn (vaak met iets lekkers erbij), maar er wordt ook nog wel eens het avondeten en heel soms de lunch mee bedoeld.

Bier
Australiërs houden van een biertje. Ondanks hun reputatie zijn zij niet s werelds grootste gebruikers van wat zij liefkozend the amber fluid noemen. Elk dorp, hoe klein ook, heeft wel een kroeg waar het goudgele vocht geschonken wordt. Men drinkt het bier koud. De grootte van het glas varieert en in de diverse staten hebben de verschillende maten een andere naam. Neem een gok en probeer de boutieque beers, deze worden in het café gebrouwen en getapt. In Australië spelen de pubs een grote rol. Hier ga je naartoe om met de locals een praatje te maken onder het genot van een biertje.

Wijnen
De wijnen in Australië wodren steeds populairder. Een bezoek aan een wijngebied zoals de Barossa Valley in Zuid-Australië of Hunter Valley in New South Wales laat je het assortiment zien. Een paar bekende merken: Orlando, Penfolds of Wolf Blass.

Theetraditie
Australiërs drinken veel thee, de Engelse theetraditie is ook hier ingeburgerd. Men drinkt de thee meestal met melk - white tea. Thee zonder suiker heet black tea.
Kangaroe en krokodillenvlees wil niet alleen erg goed op de barbie, maar wokken is ook een erg goed alternatief.

De vijver is dus nu verlost van dat groene beest wat het op onze boten had voorzien.
Een oplossing waar we het allemaal mee eens kunnen zijn, denk ik.

Dat het vlees wat naar watermeloen smaakte heeft waarschijnlijk gelegen aan het feit dat het krokodillenvlees naast de schaal met de watermeloenen lag. Foutje van de kok. Is inmiddels rechtgezet.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back