Zo, je bent even een dagje keihard aan het werk, en vervolgens wordt er een poging tot tweedracht gezaaid die zijns weerga niet kent! Zelfs in het meesterwerk "Asterix en de intrigant" wordt de splijtzwam niet op dit niveau gehanteerd! Complimenten, Micro P.!
Even wat misverstanden en pogingen tot misleiding uit de weg ruimen.
Quote:
"Luister eens, toen ik het mij "ter beschikkig gestelde" pand betrok, stond dit ding ergens in een hoek weg te roesten. Vervolgens heb ik hem liefdevol opgeknapt (waar ik als autopoetser natuurlijk vrij goed in ben ) Tegelijkertijd heb ik hem hier en daar natuurlijk nog wat gepimpt en up to date gebracht, zodat hij weer helemaal bij de tijd is. Wat niet wegneemt dat ik het nogal gewaagd vind dat Roel zich vrij laatdunkend uitlaat over mijn speeltje, alleen maar omdat het niet een van de jongsten meer is. Je zou haast zeggen dat hij zaken en/of personen van laten we zeggen een jaar of zestig en ouder niet meer helemaal serieus neemt."
Unquote.
Dat dit stuk historisch geschut 'ergens in een hoek stond weg te roesten', daar geloof ik dus geen bal van. Ten eerste is onze Bergbeheerder een fanatiek voorstander van verstandig omgaan met het milieu (getuige zijn met vuur gevoerde discussies over klimatologie in het algemeen en de opwarming van de aarde in het bijzonder) ten tweede het "Leutelpaleis" is niet van dien grootte dat zo'n stuk geschut (inclusief toren een gewicht van een slordige 1200 ton! jarenlang 'onopgemerkt' ergens in een hoekje kan staan.
Vervolgens heeft dhr Micro P. het over oppoetsen en pimpen. Ik heb de uitdrukking 'pimpen' even opgezocht en wat blijkt:
"Pimpen is een werkwoord dat zoiets betekent als 'opleuken' of 'versieren', vaak op een manier die te overdreven of kitscherig is. Het kwam vooral in trek onder jongeren aan het begin van de 21e eeuw.
Het modewoord is afgeleid van het Engelse pimp, dat pooier betekent. In Amerikaans slang werd het werkwoord to pimp aan het begin van de 21ste eeuw synoniem voor het overdadig versieren of 'customizen' van auto's. De manier waarop dat gebeurt roept associaties op met de wereld van gangsters/souteneurs zoals die bijvoorbeeld in de jaren 70 in Amerikaanse blaxploitation-films werd neergezet. Vandaar de associatie met pimp/pooier."
Lijkt me duidelijk dat de 'toegevoegde waarde' van dit stuk geschut na de behandeling door dhr. Micro P. nul is.
Vervolgens heeft Dhr. Micro P. het plotseling over "mijn speeltje", alsof door zijn behandeling hij plotseling eigenaar is geworden van voornoemd wapensysteem. Jurisprudentie over dit onderwerp laat duidelijk blijken dat daar absoluut geen sprake van is.
Dan die opmerkingen over zaken en/of personen ouder dan 60 jaar.
Dit is een duidelijke poging tot het zaaien van tweedracht. Jan heeft hierboven al duidelijk laten blijken hier niet van gediend te zijn; ook ik ben hier niet gecharmeerd. Het feit dat ik de leeftijd van 50 bereikt heb, is geen reden om meteen te insinueren dat ik zaken en/of personen die rijper zijn dan ik niet serieus neem. Ook met een schrootbuks van 100 jaar kan iemand jou nog steeds hele grote, niet organieke gaten in je lichaam pompen.
Vervolgens een verhaal dat hij niet weet hoe het ding in het leutelpaleis terechtkomt en dat hij, na betaling van de nodige kosten, het "stuk schroot" wel terug wil sturen naar Kong Harald.
Waarmee hij dus in één adem zijn 'opleuk-activiteiten' devalueert tot het niveau van een nat vloeitje. Hoe terecht...
We gaan verder!
Onze Bergbeheerder merkt terecht op dat de zakenpartners van dhr. Micro P. al net zo 'vakbekwaam' zijn als hijzelve, getuige het plaatje van de bergingspoging d.m.v. een kraanwagentje. Wat een sukkels...
Ik wil en passant even een lans breken voor Flying Davy: Hij kwam in de loop van vandaag even langs om geestelijke steun te zoeken vanwege het molesteren van het stukje Queens Gras. Zo op het oog is er weinig met hem aan de hand, maar inwendig is zijn ziel net zo geknakt als het gras waar dat stuk geschut lomp op neergeplant is. Momenteel ondergaat hij een helende sessie in het gezelschap van een paar van mijn cursisten; het gaat al weer wat beter met hem.
Dan dat plaatje van "Roelof den Roode". Leuk gevonden en bewerkt! Echte humor, en da's zeldzaam in deze wereld. Maar, beste Micro, je hebt zo te zien weliswaar een paar lesjes Photoshop genomen (Waarschijnlijk bij je jongere broertje Nano) je bent er nog lang niet.
Jan z'n opmerkingen over dit plaatje waren dan ook (net als de mijne) bedoeld om je aan te moedigen in je pogingen. Iemand ongenuanceerd afkraken... Daar is geen kunst aan, en áls het al een kunst was, heb ik 'm beter onder de knie dan jij.
Over je 'nieuwe bedrijfstak':
Heb je daarvoor een ondernemersplan aan onze Bergbeheerder overlegd?
Vestigingsvergunning?
Vergunning om eventueel graszoden te steken? (Davy, let op!)
ISO 9001-certificaat? (Nodig om met defensiematerieel te mogen werken)
KvK-nummer?
Milieuvergunning?
Over het naleven van de arbeidsomstandighedenwet zullen we het maar niet hebben! Je weet waarschijnlijk niet dat in de primer van ouder Defensiematerieel zeer veel chromaten zitten. Bij het verwijderen daarvan komt chromaatstof vrij, zeer schadelijk tijdens inademing. wl je daar je "mede-leutelaars" aan blootstellen? Lekkere werkgever...
Kortom: ik raad je aan om je ernstig te beraden over je nieuwe ondernemingsplannen!
En o ja, nog even dit: Als ik maar één van jou mede-leutelaars met hun olie-en-vet-fikken aan mijn materieel zie, dat vergaat het jou net als je vorige uithangbord!
Als laatste:
Wist u dat dhr. Micro P. een nieuw onderbord onder zijn nieuwe uithangbord heeft?
Netjes gedaan! Zelfkennis is het begin van de ware wijsheid!
Tot zover. Over het 'versturen' van 38cm munitie richting Noorwegen (door de loop van voornoemd 'oud stuk schroot' zal ik het maar niet hebben.
De Noorse regering zal daar ongetwijfeld gepast op terugkomen...