Het tweede middenpaneel is ook gebagged. Prima gelukt ook.
En natuurlijk, je ziet de ligger zitten. Maar wat wil je, het blíjft positief bouwen. Het oppervlakte glanst, en de lamellen voor het raam zijn recht. Dan zie je álles!
Even proefpassen:
Het is effe wennen als je de twee panelen gemonteerd vast hebt. :eeks: Dat weegt toch, met verbinder, 2238gram! Meer dan mijn complete Supra MET ballast!!! Als dat maar goed komt.... (ben dit soort afmetingen niet gewend.)
Goed te voelen is dan de massa verdeling behoorlijk naar het midden zit. Dat merk je als je de samengestelde vleugel vast hebt en door de kamer manoeuvreert. Al blijft het een bonk.
Het past nog steeds in het gewichtsplaatje. De teller staat nu op 6210.8gram.
Bovendien zit het dik onder het gewicht van de FS-5000.
FS 5000 Bau- und Erfahrungsbericht
Die vleugel weegt leeg zo'n 3855gram waar nog 438gram aan verbinders bij komen. (totaal 4293 gram)
Nu de middenpanelen zijn gedaan kan het voorbereidende werk beginnen voor het baggen van de buitenpanelen. Als die zijn gebagged ga ik beginnen met afwerken van de panelen.
Streefgewicht 432 gram per paneel. Dat brengt de teller op 3186 gram incl. verbinders. Tel daar nog, geschat, 150 gram aan neuslijst, torsiepinnen, misschien nog hardpoints voor de torsiepinnen, en wipers bij op, dan kom je op een 5.5mtr carbon vleugel met een gewicht van krap 3400 gram.
Op grond van de cijfers lijkt me dat niet stom.